Actueel Afdeling 8 GOU
-
- Stamtafel asdoffer
- Berichten: 3292
- Lid geworden op: za mei 09, 2009 18:31
- Locatie: Combinatie vd Bosch - Grolleman, Landgraaf
Actueel Afdeling 8 GOU
Sportvrienden,
Het NPO-bestuur heeft alsnog gemeend de vlucht Bordeaux (A30) te wijzigen in Montauban.Zie het gewijzigde vliegprogramma 2011.
Met vriendelijke groeten,
Bestuur Afdeling 8 GOU.
Het NPO-bestuur heeft alsnog gemeend de vlucht Bordeaux (A30) te wijzigen in Montauban.Zie het gewijzigde vliegprogramma 2011.
Met vriendelijke groeten,
Bestuur Afdeling 8 GOU.
-
- Stamtafel asdoffer
- Berichten: 3292
- Lid geworden op: za mei 09, 2009 18:31
- Locatie: Combinatie vd Bosch - Grolleman, Landgraaf
Re: Actueel Afdeling 8 GOU
Sportvrienden,
Compuclub heeft het Winver-programma aangepast, zodat de aanduiding ‘vliegt wel of niet op zondag’ voortaan altijd uit het EC-systeem van de liefhebber genomen wordt. Voorheen kwam die aanduiding bij het aanmaken van het UDP-bestand uit het verenigingsledenbestand. Het Winver-programma voldoet daarmee aan de NPO-reglementen t.a.v. dit punt.
Wij willen u erop wijzen dat de liefhebber zelf verantwoordelijk is voor het juist vastleggen van ‘vliegt wel of niet op zondag’ in zijn of haar EC-systeem. Als de liefhebber dit onjuist heeft vastgelegd, dan kan de verenigingsfunctionaris deze aanduiding alsnog wijzigen in het scherm Inkorflijsten.
Op de laatst gehouden afdelingledenvergadering werd al aangegeven, dat het aantal opleerduiven voortaan ook in het Winver-programma vastgelegd moet worden. In het document Invliegduiven met concoursduiven kunt u nu lezen hoe dat moet.
Voor elk nieuw vliegseizoen is het belangrijk altijd de nieuwste Autokon- en Winverversie vanaf de site van Compuclub te installeren op uw verenigingscomputer. Zeker nu met het oog op het bovenstaande.
Met vriendelijke groeten,
Bestuur Afdeling 8 GOU.
Compuclub heeft het Winver-programma aangepast, zodat de aanduiding ‘vliegt wel of niet op zondag’ voortaan altijd uit het EC-systeem van de liefhebber genomen wordt. Voorheen kwam die aanduiding bij het aanmaken van het UDP-bestand uit het verenigingsledenbestand. Het Winver-programma voldoet daarmee aan de NPO-reglementen t.a.v. dit punt.
Wij willen u erop wijzen dat de liefhebber zelf verantwoordelijk is voor het juist vastleggen van ‘vliegt wel of niet op zondag’ in zijn of haar EC-systeem. Als de liefhebber dit onjuist heeft vastgelegd, dan kan de verenigingsfunctionaris deze aanduiding alsnog wijzigen in het scherm Inkorflijsten.
Op de laatst gehouden afdelingledenvergadering werd al aangegeven, dat het aantal opleerduiven voortaan ook in het Winver-programma vastgelegd moet worden. In het document Invliegduiven met concoursduiven kunt u nu lezen hoe dat moet.
Voor elk nieuw vliegseizoen is het belangrijk altijd de nieuwste Autokon- en Winverversie vanaf de site van Compuclub te installeren op uw verenigingscomputer. Zeker nu met het oog op het bovenstaande.
Met vriendelijke groeten,
Bestuur Afdeling 8 GOU.
-
- Stamtafel asdoffer
- Berichten: 3292
- Lid geworden op: za mei 09, 2009 18:31
- Locatie: Combinatie vd Bosch - Grolleman, Landgraaf
Re: Actueel Afdeling 8 GOU
Sportvrienden,
Graag willen wij enkele ontwikkelingen betreffende de website onder uw aandacht brengen.
Uitslagen. Ook dit jaar is het weer mogelijk om zélf uw verenigingsuitslagen te plaatsen op website van uw afdeling. Zeker als uw vereniging niet over een eigen website beschikt en u toch op een eenvoudige manier uw uitslagen wilt tonen dan is dit een aanrader. Ook als u wél over een eigen website beschikt is het natuurlijk tóch gewoon leuk om de uitslagen op verenigingsniveau gebundeld te zien.
Wij bieden een eenvoudig systeem om de uitslag die u in Winver maakt op de website te publiceren. Feitelijk hoeft u de uitslag vanuit Winver alleen maar op te slaan in een tekstbestand dat u daarna direct naar uw eigen verenigingspagina kunt uploaden. Daarnaast is het mogelijk om geplaatste bestanden te hernoemen of te verwijderen en kunt u indien gewenst ook een eigen mappenstructuur aanmaken.
Heeft u interesse voor eigen pagina om uw verenigingsuitslagen en of kampioenschappen te plaatsen stuurt u ons dan een verzoek onder vermelding van uw verenigingsnaam, verenigingsnummer en uw lidnummer. Na ontvangst van uw wachtwoord kunt u direct aan de slag. Wilt u eerst nog even precies zien hoe het plaatsen van een uitslag of kampioenschap in z’n werk gaat, bekijk dan deze uitgebreide beschrijving.
Voor de verenigingen die vorig jaar ook al mee hebben gedaan: u kunt voor komend seizoen direct aan de slag door zélf een map “2011” te maken en daarin uw uitslagen te uploaden. U hoeft uw deelname dus niet opnieuw te bevestigen.
Evenementen. In de rechterkolom op de voorpagina wordt altijd een doorblik naar de “Komende evenementen” getoond. Dit betreft een top 3 van de aankomende evenementen. Via de “Kalender” in het hoofdmenu zijn alle evenementen zichtbaar. Meestal betreft het vergaderingen of feestavonden. Wist u dat u als geregistreerd gebruiker ook zélf een evenement kan toevoegen?
Houdt u een tentoonstelling, een verkoop of een interessante bijeenkomst over onze duivensport, voeg zo’n evenement dan zélf toe via “Kalender” – “Evenement toevoegen”. Inzendingen worden beoordeeld voordat ze definitief worden geplaatst omdat het bijvoorbeeld niet de bedoeling is er een advertentiesite van te maken. Verder is echter veel mogelijk. Speciale aandacht zou ik deze keer willen vragen voor de verkoop de duiven van wijlen Gerard van Silfhout komende zondag.
Nieuwsbrief. Sinds enige tijd gebruikt onze afdeling de website als primaire communicatie met de verenigingen. Algemene berichtgeving wordt niet meer via email verspreid maar wordt op de website gepubliceerd. In het begin werden alle verenigingssecretariaten daarover ook nog per email geïnformeerd maar vorig jaar zijn we in plaats daarvan begonnen met het versturen van nieuwsbrieven.
Gezien de grilligheid van onze informatiestroom versturen we nieuwsbrieven niet op een regelmatige basis. De éne keer zouden we 3 artikelen hebben, de andere keer geen. Verder speelt ook het belang van de informatie mee want we willen u niet overladen met onnodige berichtgeving. We rekenen er ook een beetje op dat u als trouwe kijker regelmatig onze website raadpleegt maar bij spoed wordt direct een nieuwsbrief verzonden.
Op dit moment worden nieuwsbrieven uitsluitend naar de verenigingssecretariaten verstuurd. Uiteraard is alle informatie óók op de website te lezen. In de toekomst is het de bedoeling dat iedere geregistreerde gebruiker zich kan aanmelden voor de nieuwsbrief. Op die manier kunnen we alle geïnteresseerde leden direct bereiken. Nu zijn zij nog afhankelijk van de eigen haalplicht van de website of van een verenigingssecretaris die de nieuwsbrief actief doorstuurt. Zolang de nieuwsbrieven nog uitsluitend aan verenigingssecretariaten worden gestuurd zouden wij het doorsturen daarvan aan uw achterban ook willen aanmoedigen.
Een nieuwsbrief is gebaseerd op artikelen die onder Nieuwsberichten zijn ondergebracht. Van een langer artikel wordt slechts een introductie getoond en kunt u het hele verhaal pas inzien nadat u op de “Lees meer”-link heeft geklikt. In de meeste berichten vindt u dus één of meerdere links die naar "externe" documenten verwijzen. Dergelijke documenten worden veelal als pdf-bestand aangeboden vanwege de uniforme leesbaarheid. Herkent uw computer geen pdf-bestanden dan kunt u hier lezen hoe te handelen.
Tot slot willen wij de verenigingssecretarissen die dit bericht wél op onze website zien maar niet via de nieuwsbrief hebben ontvangen verzoeken om ons daarover te berichten. Wij doen erg ons best om de administratie actueel te houden maar uit controle blijkt soms toch dat een emailadres wél in de verenigingsadministratie is bijgewerkt maar niet op de website. Wij rekenen daarbij ook graag op uw opmerkzaamheid.
Met vriendelijke groeten,
Bestuur Afdeling 8 GOU.
Graag willen wij enkele ontwikkelingen betreffende de website onder uw aandacht brengen.
Uitslagen. Ook dit jaar is het weer mogelijk om zélf uw verenigingsuitslagen te plaatsen op website van uw afdeling. Zeker als uw vereniging niet over een eigen website beschikt en u toch op een eenvoudige manier uw uitslagen wilt tonen dan is dit een aanrader. Ook als u wél over een eigen website beschikt is het natuurlijk tóch gewoon leuk om de uitslagen op verenigingsniveau gebundeld te zien.
Wij bieden een eenvoudig systeem om de uitslag die u in Winver maakt op de website te publiceren. Feitelijk hoeft u de uitslag vanuit Winver alleen maar op te slaan in een tekstbestand dat u daarna direct naar uw eigen verenigingspagina kunt uploaden. Daarnaast is het mogelijk om geplaatste bestanden te hernoemen of te verwijderen en kunt u indien gewenst ook een eigen mappenstructuur aanmaken.
Heeft u interesse voor eigen pagina om uw verenigingsuitslagen en of kampioenschappen te plaatsen stuurt u ons dan een verzoek onder vermelding van uw verenigingsnaam, verenigingsnummer en uw lidnummer. Na ontvangst van uw wachtwoord kunt u direct aan de slag. Wilt u eerst nog even precies zien hoe het plaatsen van een uitslag of kampioenschap in z’n werk gaat, bekijk dan deze uitgebreide beschrijving.
Voor de verenigingen die vorig jaar ook al mee hebben gedaan: u kunt voor komend seizoen direct aan de slag door zélf een map “2011” te maken en daarin uw uitslagen te uploaden. U hoeft uw deelname dus niet opnieuw te bevestigen.
Evenementen. In de rechterkolom op de voorpagina wordt altijd een doorblik naar de “Komende evenementen” getoond. Dit betreft een top 3 van de aankomende evenementen. Via de “Kalender” in het hoofdmenu zijn alle evenementen zichtbaar. Meestal betreft het vergaderingen of feestavonden. Wist u dat u als geregistreerd gebruiker ook zélf een evenement kan toevoegen?
Houdt u een tentoonstelling, een verkoop of een interessante bijeenkomst over onze duivensport, voeg zo’n evenement dan zélf toe via “Kalender” – “Evenement toevoegen”. Inzendingen worden beoordeeld voordat ze definitief worden geplaatst omdat het bijvoorbeeld niet de bedoeling is er een advertentiesite van te maken. Verder is echter veel mogelijk. Speciale aandacht zou ik deze keer willen vragen voor de verkoop de duiven van wijlen Gerard van Silfhout komende zondag.
Nieuwsbrief. Sinds enige tijd gebruikt onze afdeling de website als primaire communicatie met de verenigingen. Algemene berichtgeving wordt niet meer via email verspreid maar wordt op de website gepubliceerd. In het begin werden alle verenigingssecretariaten daarover ook nog per email geïnformeerd maar vorig jaar zijn we in plaats daarvan begonnen met het versturen van nieuwsbrieven.
Gezien de grilligheid van onze informatiestroom versturen we nieuwsbrieven niet op een regelmatige basis. De éne keer zouden we 3 artikelen hebben, de andere keer geen. Verder speelt ook het belang van de informatie mee want we willen u niet overladen met onnodige berichtgeving. We rekenen er ook een beetje op dat u als trouwe kijker regelmatig onze website raadpleegt maar bij spoed wordt direct een nieuwsbrief verzonden.
Op dit moment worden nieuwsbrieven uitsluitend naar de verenigingssecretariaten verstuurd. Uiteraard is alle informatie óók op de website te lezen. In de toekomst is het de bedoeling dat iedere geregistreerde gebruiker zich kan aanmelden voor de nieuwsbrief. Op die manier kunnen we alle geïnteresseerde leden direct bereiken. Nu zijn zij nog afhankelijk van de eigen haalplicht van de website of van een verenigingssecretaris die de nieuwsbrief actief doorstuurt. Zolang de nieuwsbrieven nog uitsluitend aan verenigingssecretariaten worden gestuurd zouden wij het doorsturen daarvan aan uw achterban ook willen aanmoedigen.
Een nieuwsbrief is gebaseerd op artikelen die onder Nieuwsberichten zijn ondergebracht. Van een langer artikel wordt slechts een introductie getoond en kunt u het hele verhaal pas inzien nadat u op de “Lees meer”-link heeft geklikt. In de meeste berichten vindt u dus één of meerdere links die naar "externe" documenten verwijzen. Dergelijke documenten worden veelal als pdf-bestand aangeboden vanwege de uniforme leesbaarheid. Herkent uw computer geen pdf-bestanden dan kunt u hier lezen hoe te handelen.
Tot slot willen wij de verenigingssecretarissen die dit bericht wél op onze website zien maar niet via de nieuwsbrief hebben ontvangen verzoeken om ons daarover te berichten. Wij doen erg ons best om de administratie actueel te houden maar uit controle blijkt soms toch dat een emailadres wél in de verenigingsadministratie is bijgewerkt maar niet op de website. Wij rekenen daarbij ook graag op uw opmerkzaamheid.
Met vriendelijke groeten,
Bestuur Afdeling 8 GOU.
-
- Stamtafel asdoffer
- Berichten: 3292
- Lid geworden op: za mei 09, 2009 18:31
- Locatie: Combinatie vd Bosch - Grolleman, Landgraaf
Re: Actueel Afdeling 8 GOU
Sportvrienden,
In de afgelopen maanden is bekeken of er een meldprogramma in de markt is dat in onze website kon worden geïntegreerd. Dat bleek niet voorhanden te zijn op de manier die wij in gedachten hadden. Daarna is gekeken naar het gebruik van bestaande meldsystemen bij derden. Daar ontbrak het naar ons idee aan functionaliteit. Uiteindelijk heeft het ons doen besluiten om zélf een meldsysteem te bouwen.
Belangrijke uitgangspunten daarbij zijn:
a) Het via internet kunnen melden van vroege duiven op specifieke vluchten. (*1)
b) Het gemak waarmee een melding kan worden ingevoerd.
c) Het tonen van een dynamische tussenstand.
Wij hopen in die opzet te zijn geslaagd. Ook hopen wij vóór de eerste echte meldvlucht met uw hulp nog wel een kort testtraject uit te kunnen voeren. Het is voor ons immers ook nieuw. Als u het leuk lijkt om daar aan deel te nemen dan horen wij dat graag.
Voor nu is het van belang dat iedere vereniging gegevens aanlevert van de beoogde verenigingsmeldpost. Eventueel mag u een tweede melder aanwijzen. Wilt u daarom de volgende gegevens aan ons doorgeven: (gaarne per email naar de webmaster)
1) Volledige naam van de melder.
2) Emailadres van de melder.
3) Lidnummer van de melder. (geen combinatienummers)
4) Verenigingsnaam.
5) Verenigingsplaats.
6) Verenigingsnummer.
7) Wel/geen interesse voor deelname aan test.
Op basis van het lidnummer wordt toegang verleend om een melding door te geven via het Meldformulier op de website. U ontvangt daarvoor binnenkort uw toegangsgegevens. Op dit moment is er nog geen menustructuur voor het meldsysteem maar binnenkort kunt u de eerste opzet zien.
Tot slot komt er uiteraard nog een korte instructie over de werking van het nieuwe meldsysteem. De tijd begint zo langzamerhand te dringen dus wij willen u dringend verzoeken om bovengenoemde gegevens uiterlijk op 17 april 2011 door te geven. Dan kunnen wij verder met de inrichting. Alvast hartelijk dank.
(*1) Het gaat om de vluchten: M19,M24,M26,M28,E21,E23,E27,E29,J34,J35.
Met vriendelijke groeten,
Bestuur Afdeling 8 GOU.
In de afgelopen maanden is bekeken of er een meldprogramma in de markt is dat in onze website kon worden geïntegreerd. Dat bleek niet voorhanden te zijn op de manier die wij in gedachten hadden. Daarna is gekeken naar het gebruik van bestaande meldsystemen bij derden. Daar ontbrak het naar ons idee aan functionaliteit. Uiteindelijk heeft het ons doen besluiten om zélf een meldsysteem te bouwen.
Belangrijke uitgangspunten daarbij zijn:
a) Het via internet kunnen melden van vroege duiven op specifieke vluchten. (*1)
b) Het gemak waarmee een melding kan worden ingevoerd.
c) Het tonen van een dynamische tussenstand.
Wij hopen in die opzet te zijn geslaagd. Ook hopen wij vóór de eerste echte meldvlucht met uw hulp nog wel een kort testtraject uit te kunnen voeren. Het is voor ons immers ook nieuw. Als u het leuk lijkt om daar aan deel te nemen dan horen wij dat graag.
Voor nu is het van belang dat iedere vereniging gegevens aanlevert van de beoogde verenigingsmeldpost. Eventueel mag u een tweede melder aanwijzen. Wilt u daarom de volgende gegevens aan ons doorgeven: (gaarne per email naar de webmaster)
1) Volledige naam van de melder.
2) Emailadres van de melder.
3) Lidnummer van de melder. (geen combinatienummers)
4) Verenigingsnaam.
5) Verenigingsplaats.
6) Verenigingsnummer.
7) Wel/geen interesse voor deelname aan test.
Op basis van het lidnummer wordt toegang verleend om een melding door te geven via het Meldformulier op de website. U ontvangt daarvoor binnenkort uw toegangsgegevens. Op dit moment is er nog geen menustructuur voor het meldsysteem maar binnenkort kunt u de eerste opzet zien.
Tot slot komt er uiteraard nog een korte instructie over de werking van het nieuwe meldsysteem. De tijd begint zo langzamerhand te dringen dus wij willen u dringend verzoeken om bovengenoemde gegevens uiterlijk op 17 april 2011 door te geven. Dan kunnen wij verder met de inrichting. Alvast hartelijk dank.
(*1) Het gaat om de vluchten: M19,M24,M26,M28,E21,E23,E27,E29,J34,J35.
Met vriendelijke groeten,
Bestuur Afdeling 8 GOU.
-
- Stamtafel asdoffer
- Berichten: 3292
- Lid geworden op: za mei 09, 2009 18:31
- Locatie: Combinatie vd Bosch - Grolleman, Landgraaf
Re: Actueel Afdeling 8 GOU
Sportvrienden,
Diverse verenigingen hebben al gebruik gemaakt van de mogelijkheid om het nieuwe meldsysteem te testen. Wat opvalt zijn de verschillende manieren van gegevensinvoer. Daar viel nog wat te verbeteren. Concreet zijn de volgende punten aangepast:
■De huidige datum wordt automatisch voor-ingevuld. Normaalgesproken is dat dan ook de dag van de lossing. Voor de test wijzigt u dit in 01-05-2011.
■Het verenigingsnummer wordt automatisch voor-ingevuld aan de hand van uw gebruikersnaam. Meldt u voor een zustervereniging dan wijzigt u het verenigingsnummer in dat van uw zustervereniging.
■Het veld voor de aankomsttijd mag nu zowel een punt als een dubbele punt bevatten. Geen scheidingsteken mag ook.
■Het veld voor de afstand mag nu zowel een punt als een komma bevatten. Geen scheidingsteken mag ook. Gebruikelijk is dat de afstand in meters wordt weergegeven.
■De weergave van de kolommen in de meldlijst is aangepast.
Als u vóór het invullen al op "Toevoegen" klikt dan wordt een invulvoorbeeld getoond. Tip: gebruik de TAB-toets om naar het volgende veld te springen. Dat gaat vaak sneller dan met de muis.
Met dank aan alle testers!
Met vriendelijke groeten,
Bestuur Afdeling 8 GOU.
Diverse verenigingen hebben al gebruik gemaakt van de mogelijkheid om het nieuwe meldsysteem te testen. Wat opvalt zijn de verschillende manieren van gegevensinvoer. Daar viel nog wat te verbeteren. Concreet zijn de volgende punten aangepast:
■De huidige datum wordt automatisch voor-ingevuld. Normaalgesproken is dat dan ook de dag van de lossing. Voor de test wijzigt u dit in 01-05-2011.
■Het verenigingsnummer wordt automatisch voor-ingevuld aan de hand van uw gebruikersnaam. Meldt u voor een zustervereniging dan wijzigt u het verenigingsnummer in dat van uw zustervereniging.
■Het veld voor de aankomsttijd mag nu zowel een punt als een dubbele punt bevatten. Geen scheidingsteken mag ook.
■Het veld voor de afstand mag nu zowel een punt als een komma bevatten. Geen scheidingsteken mag ook. Gebruikelijk is dat de afstand in meters wordt weergegeven.
■De weergave van de kolommen in de meldlijst is aangepast.
Als u vóór het invullen al op "Toevoegen" klikt dan wordt een invulvoorbeeld getoond. Tip: gebruik de TAB-toets om naar het volgende veld te springen. Dat gaat vaak sneller dan met de muis.
Met dank aan alle testers!
Met vriendelijke groeten,
Bestuur Afdeling 8 GOU.
-
- Stamtafel asdoffer
- Berichten: 3292
- Lid geworden op: za mei 09, 2009 18:31
- Locatie: Combinatie vd Bosch - Grolleman, Landgraaf
Re: Actueel Afdeling 8 GOU
Sportvrienden,
Onlangs hebben wij alle verenigingen verzocht om kenbaar te maken wie bij u als verenigingsmeldpost optreedt. Daar hebben nog niet alle verenigingen op gereageerd.
Zoals in het Informatieboek 2011 ook is te lezen zijn alle verenigingen in principe verplicht om hun duiven te melden op de aangegeven vluchten. Voor teletekstvermeldingen is dat zelfs een harde voorwaarde. Overige spelregels worden in het informatieboek onder punt 3.3 nader omschreven.
Wij willen u nogmaals verzoeken om zo spoedig mogelijk uw meldpostgegevens aan ons door te geven. Wij hebben immers ook nog tijd nodig om u in die administratie op te nemen.
Onlangs hebben wij alle verenigingen verzocht om kenbaar te maken wie bij u als verenigingsmeldpost optreedt. Daar hebben nog niet alle verenigingen op gereageerd.
Zoals in het Informatieboek 2011 ook is te lezen zijn alle verenigingen in principe verplicht om hun duiven te melden op de aangegeven vluchten. Voor teletekstvermeldingen is dat zelfs een harde voorwaarde. Overige spelregels worden in het informatieboek onder punt 3.3 nader omschreven.
Wij willen u nogmaals verzoeken om zo spoedig mogelijk uw meldpostgegevens aan ons door te geven. Wij hebben immers ook nog tijd nodig om u in die administratie op te nemen.
-
- Stamtafel asdoffer
- Berichten: 3292
- Lid geworden op: za mei 09, 2009 18:31
- Locatie: Combinatie vd Bosch - Grolleman, Landgraaf
Re: Actueel Afdeling 8 GOU
Sportvrienden,
Onlangs hebben wij alle verenigingen voor de tweede keer verzocht om kenbaar te maken wie bij u als verenigingsmeldpost optreedt. Niet alle verenigingen hebben daar op gereageerd.
Komend jaar dienen de eerste 5 duiven in uw vereniging op de vluchten M19, M24, M26, M28, E21, E23, E27, E29, J34 en J35 via het online meldsysteem op onze website te worden gemeld. Duiven die niet via het meldsysteem zijn gemeld kunnen niet op teletekst worden gepubliceerd.
Wij willen u dringend adviseren om ons uiterlijk 7 mei van de gevraagde meldpostgegevens te voorzien. Als u zich later aanmeldt dan loopt u het risico niet tijdig in het systeem opgenomen te kunnen worden. Van onderstaande verenigingen hebben wij nog geen aanmelding ontvangen:
Onlangs hebben wij alle verenigingen voor de tweede keer verzocht om kenbaar te maken wie bij u als verenigingsmeldpost optreedt. Niet alle verenigingen hebben daar op gereageerd.
Komend jaar dienen de eerste 5 duiven in uw vereniging op de vluchten M19, M24, M26, M28, E21, E23, E27, E29, J34 en J35 via het online meldsysteem op onze website te worden gemeld. Duiven die niet via het meldsysteem zijn gemeld kunnen niet op teletekst worden gepubliceerd.
Wij willen u dringend adviseren om ons uiterlijk 7 mei van de gevraagde meldpostgegevens te voorzien. Als u zich later aanmeldt dan loopt u het risico niet tijdig in het systeem opgenomen te kunnen worden. Van onderstaande verenigingen hebben wij nog geen aanmelding ontvangen:
-
- Stamtafel asdoffer
- Berichten: 3292
- Lid geworden op: za mei 09, 2009 18:31
- Locatie: Combinatie vd Bosch - Grolleman, Landgraaf
Re: Actueel Afdeling 8 GOU
Sportvrienden,
Op 28 mei 2011 wordt er een leuke attractievlucht vanuit Orleans georganiseerd. Zet uw duiven ook in! Zie de bijlage voor gedetailleerde informatie.
Bijlage: http://www.afdeling8gou.nl/cms/Bestande ... 5-2011.pdf
Met vriendelijke groeten,
Bestuur Afdeling 8 GOU.
Op 28 mei 2011 wordt er een leuke attractievlucht vanuit Orleans georganiseerd. Zet uw duiven ook in! Zie de bijlage voor gedetailleerde informatie.
Bijlage: http://www.afdeling8gou.nl/cms/Bestande ... 5-2011.pdf
Met vriendelijke groeten,
Bestuur Afdeling 8 GOU.
-
- Stamtafel asdoffer
- Berichten: 3292
- Lid geworden op: za mei 09, 2009 18:31
- Locatie: Combinatie vd Bosch - Grolleman, Landgraaf
Re: Actueel Afdeling 8 GOU
Geschreven door P.M. Visser donderdag 12 mei 2011 20:27
Sportvrienden,
Komend weekend is M19 Morlincourt de eerste vlucht waarvoor de duiven moeten worden gemeld. De meldposten zijn daarover op verschillende manieren over geïnformeerd en om het melden zo goed mogelijk te laten verlopen willen wij u nog op enkele punten attenderen.
lees hier : http://www.afdeling8gou.nl/cms/index.ph ... het-melden
Sportvrienden,
Komend weekend is M19 Morlincourt de eerste vlucht waarvoor de duiven moeten worden gemeld. De meldposten zijn daarover op verschillende manieren over geïnformeerd en om het melden zo goed mogelijk te laten verlopen willen wij u nog op enkele punten attenderen.
lees hier : http://www.afdeling8gou.nl/cms/index.ph ... het-melden
-
- Stamtafel asdoffer
- Berichten: 3292
- Lid geworden op: za mei 09, 2009 18:31
- Locatie: Combinatie vd Bosch - Grolleman, Landgraaf
Re: Actueel Afdeling 8 GOU
Geschreven door P.M. Visser zaterdag 14 mei 2011 15:36
Sportvrienden,
Het meldsysteem heeft het zwaar gehad. De ingevoerde meldingen zijn uiteraard wel bewaard gebleven. We hebben het aantal getoonde meldingen even gereduceerd tot de eerste 150. De verkeerd ingevoerde afstanden zijn gecorrigeerd. We zullen binnenkort een aantal verbeteringen aanbrengen.
Met vriendelijke groeten,
Bestuur Afdeling 8 GOU
Sportvrienden,
Het meldsysteem heeft het zwaar gehad. De ingevoerde meldingen zijn uiteraard wel bewaard gebleven. We hebben het aantal getoonde meldingen even gereduceerd tot de eerste 150. De verkeerd ingevoerde afstanden zijn gecorrigeerd. We zullen binnenkort een aantal verbeteringen aanbrengen.
Met vriendelijke groeten,
Bestuur Afdeling 8 GOU
-
- Stamtafel asdoffer
- Berichten: 3292
- Lid geworden op: za mei 09, 2009 18:31
- Locatie: Combinatie vd Bosch - Grolleman, Landgraaf
Re: Actueel Afdeling 8 GOU
Sportvrienden,
Afgelopen zaterdag 14 mei 2011 hebben we met Morlincourt de eerste "meldvlucht" gehad. Dat was een flinke vuurdoop en vanuit het bestuur zouden wij graag een toelichting geven op onze ervaringen.
Een aantal zaken is ons opgevallen. Het juist invoeren van de afstanden bleek een probleem te zijn. Ondanks dat de eerdere tests prima gingen, werden veel afstanden nu opeens met 6 cijfers achter de komma ingevoerd. Dat had tot gevolg dat afstanden als 99999,9 werden getoond. Wij vermoeden dat we dat zelf veroorzaakt hebben door de afstandenlijst te publiceren waarin het uitgebreide afstandsformaat wordt weergegeven. Blijkbaar hebben mensen het extra goed willen doen door de volledige afstand over te nemen en in die lijst staat dat dus met 6 cijfers achter de komma.
Een tweede probleem was het tonen van de meldingenlijst. Het was teveel van het goede voor deze module. Meer dan 150 rijen kunnen niet snel genoeg worden getoond. Dat heeft ertoe geleid dat het Meldformulier dat daar onderdeel van uitmaakt tijdelijk niet goed bereikbaar was.
Een derde punt betrof een paar meldingen die door niet-meldposten zijn ingevoerd. Zulke meldingen worden niet in de tussenstand opgenomen. Hier is inmiddels contact over opgenomen en meestal betrof dat een misverstand over de manier van inloggen. Een aantal leden heeft ook hier een dubbele pet.
Verder bleek achteraf dat sommige meldposten niet de 5 vroegste (snelste) duiven hadden gemeld maar gewoon de eerste 5 duiven. In het geval van kettinguitslagen is het zelfs van belang dat er voldoende vroege duiven van één liefhebber worden gemeld.
Vanwege deze nieuwe manier van melden hebben we gemeend om deze keer in uitzonderingsgevallen enige coulance te betrachten betreffende foutieve meldingen en teletekstposities. Ook de weergave van namen op teletekst hebben wij diverse keren moeten laten herstellen.
Positief was dat er veel meldingen zijn gemaakt, bijna 500, en dat de meeste invoer probleemloos is verlopen. De website heeft het aantal bezoekers en de meldpost-handelingen goed kunnen verwerken.
Hoe nu verder?
In ieder geval moet de invoer worden verbeterd. Om de kans op fouten te reduceren en het de meldposten gemakkelijker te maken zullen wij de invoer vermoedelijk beperken tot cijfers. Dus geen punten, dubbele punten of komma's meer. In de tussenstand blijft die opmaak natuurlijk wel gehandhaafd. Verder testen wij momenteel of het mogelijk is om alle afstanden reeds in het systeem in te brengen zodat u helemaal geen afstand meer in hoeft te voeren.
De meldingenlijst (tussenstand) zullen we in stukken opknippen zodat het resultaat wat sneller wordt getoond. Naast de top 100 van vroegste meldingen zullen we waarschijnlijk voor iedere regio een aparte lijst tonen. Dat is misschien wel net zo leuk en overzichtelijk!
Wat betreft de regelgeving wordt de volgende keer strikter gehandhaafd. Duiven die niet zijn gemeld, komen niet op teletekst. Hou daar rekening mee.
Het is erg van belang dat de naamgeving op de ledenlijst correct staat vermeld. Die naam wordt namelijk gebruikt ten behoeve van de teletekstvermelding. Ook zeer van belang is dat het juiste lidnummer wordt ingevoerd, zeker als we met voorgeprogammeerde afstanden gaan werken!
Als bestuur kunnen we redelijk tevreden terugkijken op de nieuwe wijze van melden via onze eigen website. Wij zullen de voorgestelde verbeteringen zo snel mogelijk aanbrengen.
Met vriendelijke groeten,
Bestuur Afdeling 8 GOU.
Afgelopen zaterdag 14 mei 2011 hebben we met Morlincourt de eerste "meldvlucht" gehad. Dat was een flinke vuurdoop en vanuit het bestuur zouden wij graag een toelichting geven op onze ervaringen.
Een aantal zaken is ons opgevallen. Het juist invoeren van de afstanden bleek een probleem te zijn. Ondanks dat de eerdere tests prima gingen, werden veel afstanden nu opeens met 6 cijfers achter de komma ingevoerd. Dat had tot gevolg dat afstanden als 99999,9 werden getoond. Wij vermoeden dat we dat zelf veroorzaakt hebben door de afstandenlijst te publiceren waarin het uitgebreide afstandsformaat wordt weergegeven. Blijkbaar hebben mensen het extra goed willen doen door de volledige afstand over te nemen en in die lijst staat dat dus met 6 cijfers achter de komma.
Een tweede probleem was het tonen van de meldingenlijst. Het was teveel van het goede voor deze module. Meer dan 150 rijen kunnen niet snel genoeg worden getoond. Dat heeft ertoe geleid dat het Meldformulier dat daar onderdeel van uitmaakt tijdelijk niet goed bereikbaar was.
Een derde punt betrof een paar meldingen die door niet-meldposten zijn ingevoerd. Zulke meldingen worden niet in de tussenstand opgenomen. Hier is inmiddels contact over opgenomen en meestal betrof dat een misverstand over de manier van inloggen. Een aantal leden heeft ook hier een dubbele pet.
Verder bleek achteraf dat sommige meldposten niet de 5 vroegste (snelste) duiven hadden gemeld maar gewoon de eerste 5 duiven. In het geval van kettinguitslagen is het zelfs van belang dat er voldoende vroege duiven van één liefhebber worden gemeld.
Vanwege deze nieuwe manier van melden hebben we gemeend om deze keer in uitzonderingsgevallen enige coulance te betrachten betreffende foutieve meldingen en teletekstposities. Ook de weergave van namen op teletekst hebben wij diverse keren moeten laten herstellen.
Positief was dat er veel meldingen zijn gemaakt, bijna 500, en dat de meeste invoer probleemloos is verlopen. De website heeft het aantal bezoekers en de meldpost-handelingen goed kunnen verwerken.
Hoe nu verder?
In ieder geval moet de invoer worden verbeterd. Om de kans op fouten te reduceren en het de meldposten gemakkelijker te maken zullen wij de invoer vermoedelijk beperken tot cijfers. Dus geen punten, dubbele punten of komma's meer. In de tussenstand blijft die opmaak natuurlijk wel gehandhaafd. Verder testen wij momenteel of het mogelijk is om alle afstanden reeds in het systeem in te brengen zodat u helemaal geen afstand meer in hoeft te voeren.
De meldingenlijst (tussenstand) zullen we in stukken opknippen zodat het resultaat wat sneller wordt getoond. Naast de top 100 van vroegste meldingen zullen we waarschijnlijk voor iedere regio een aparte lijst tonen. Dat is misschien wel net zo leuk en overzichtelijk!
Wat betreft de regelgeving wordt de volgende keer strikter gehandhaafd. Duiven die niet zijn gemeld, komen niet op teletekst. Hou daar rekening mee.
Het is erg van belang dat de naamgeving op de ledenlijst correct staat vermeld. Die naam wordt namelijk gebruikt ten behoeve van de teletekstvermelding. Ook zeer van belang is dat het juiste lidnummer wordt ingevoerd, zeker als we met voorgeprogammeerde afstanden gaan werken!
Als bestuur kunnen we redelijk tevreden terugkijken op de nieuwe wijze van melden via onze eigen website. Wij zullen de voorgestelde verbeteringen zo snel mogelijk aanbrengen.
Met vriendelijke groeten,
Bestuur Afdeling 8 GOU.
-
- Stamtafel asdoffer
- Berichten: 3292
- Lid geworden op: za mei 09, 2009 18:31
- Locatie: Combinatie vd Bosch - Grolleman, Landgraaf
Re: Actueel Afdeling 8 GOU
Sportvrienden,
Er is een onjuist coördinaat van Chateauroux in het Informatieboek (pagina 8) vermeld.
De juiste coördinaten zijn: Latitude 464918,0 Longitude 014146,0
Deze correctie is nu aangebracht in het Informatieboek 2011.
Met vriendelijke groeten,
Bestuur Afdeling 8 GOU
Er is een onjuist coördinaat van Chateauroux in het Informatieboek (pagina 8) vermeld.
De juiste coördinaten zijn: Latitude 464918,0 Longitude 014146,0
Deze correctie is nu aangebracht in het Informatieboek 2011.
Met vriendelijke groeten,
Bestuur Afdeling 8 GOU
-
- Stamtafel asdoffer
- Berichten: 3292
- Lid geworden op: za mei 09, 2009 18:31
- Locatie: Combinatie vd Bosch - Grolleman, Landgraaf
Re: Actueel Afdeling 8 GOU
Geacht bestuur,
Afgelopen voorjaar hebben alle verenigingen de procedure “Hoklijsten en Entbewijzen” ontvangen. Middels deze procedure is net als afgelopen jaar extra aandacht besteed aan de controle van het inleveren van de hoklijsten. Aangezien vele verenigingen niet volgens de procedure de hoklijsten hadden ingeleverd, vergde het veel extra tijd voor met name de regiosecretarissen om de juiste gegevens boven water te krijgen. Daarvoor willen we de regiosecretarissen erg bedanken.
Naar aanleiding van de controle bleken er verschillende liefhebbers te zijn die wel beschikken over een coördinaat, maar geen hoklijst hebben ingeleverd. Bij deze liefhebbers zullen de coördinaten verwijderd worden uit de ledenadministratie. Hieronder vindt u een lijst met de betreffende lidnummers. Aangezien er natuurlijk fouten bij de controle ingeslopen kunnen zijn, willen we jullie als verenigingsbestuur vragen om te controleren of er geen verkeerde lidnummers tussen staan. Bij geen tegenbericht zullen op dinsdag 24 mei de coördinaten van de gemelde lidnummers verwijderd worden.
Wij verzoeken u met klem om goede nota te nemen van deze brief en rekenen, voor zover van toepassing, op uw medewerking.
Met vriendelijke sportgroeten,
Bestuur Afdeling 8
Afgelopen voorjaar hebben alle verenigingen de procedure “Hoklijsten en Entbewijzen” ontvangen. Middels deze procedure is net als afgelopen jaar extra aandacht besteed aan de controle van het inleveren van de hoklijsten. Aangezien vele verenigingen niet volgens de procedure de hoklijsten hadden ingeleverd, vergde het veel extra tijd voor met name de regiosecretarissen om de juiste gegevens boven water te krijgen. Daarvoor willen we de regiosecretarissen erg bedanken.
Naar aanleiding van de controle bleken er verschillende liefhebbers te zijn die wel beschikken over een coördinaat, maar geen hoklijst hebben ingeleverd. Bij deze liefhebbers zullen de coördinaten verwijderd worden uit de ledenadministratie. Hieronder vindt u een lijst met de betreffende lidnummers. Aangezien er natuurlijk fouten bij de controle ingeslopen kunnen zijn, willen we jullie als verenigingsbestuur vragen om te controleren of er geen verkeerde lidnummers tussen staan. Bij geen tegenbericht zullen op dinsdag 24 mei de coördinaten van de gemelde lidnummers verwijderd worden.
Wij verzoeken u met klem om goede nota te nemen van deze brief en rekenen, voor zover van toepassing, op uw medewerking.
Met vriendelijke sportgroeten,
Bestuur Afdeling 8
-
- Stamtafel asdoffer
- Berichten: 3292
- Lid geworden op: za mei 09, 2009 18:31
- Locatie: Combinatie vd Bosch - Grolleman, Landgraaf
Re: Actueel Afdeling 8 GOU
Sportvrienden,
Het meldsysteem heeft inmiddels een flinke opknapbeurt ondergaan. Wij willen u van de belangrijkste wijzigingen op de hoogte stellen. Voor een betere bereikbaarheid is het Meldformulier voor de meldposten verplaatst naar het hoofdmenu. (zichtbaar na inloggen) De meldingenlijst is opgesplitst per regio zodat het laden sneller verloopt en de meldingen gemakkelijker per regio zijn te volgen.
Het Meldformulier zélf is behoorlijk veranderd. Wij hebben alle afstanden van alle leden met een hokcoördinaat reeds in het systeem voorgeprogrammeerd. Het uitgangspunt daarbij is de stand van 18 mei 2011. Uw gegevens zoals die in de meldingenlijst verschijnen zijn gebaseerd op de ledenadministratie. Meldposten die een duif melden selecteren de juiste deelnemer uit het keuzemenu. Voor liefhebbers die in combinatie spelen dient uiteraard het combinatienummer te worden gekozen.
In het keuzemenu worden de gegevens getoond als "Lidnummer, Naam, Plaats en afgeronde Afstand". De afstand is ter indicatie; de berekening vindt plaats op basis van de volledige afstand. Verder zijn alleen de Aankomsttijd, Ringjaar en Ringnummer nog van belang. De andere gegevens zijn immers al ingebracht. De aankomsttijd kunt u feitelijk op 3 manier invoeren: als 14.30.59 als 14:30:59 of als 143059.
Tot slot is er op veler verzoek een emailbevestiging van de ingevoerde gegevens aangebracht. U ontvangt automatisch een emailbevestiging op het adres dat onderaan het meldformulier is voor-ingevuld. Indien gewenst kunt u dat aanpassen. Mocht het een permanente wijziging betreffen dan adviseren wij u om de gewijzigde gegevens aan ons door te geven. Belangrijk is wel dat u controleert of de door u gemelde duif ook daadwerkelijk in de meldlijst is opgenomen.
Wij hopen door deze wijzigingen minder invoerfouten te krijgen. Belangrijk is dat u het juiste lidnummer kiest! Mogelijk nóg belangrijker is dat uw leden voorkomen in de voorgeprogrammeerde afstandenlijst van - in dit geval - Orleans. Kortom: controleer of uw leden correct zijn opgenomen in deze afstandenlijst! Zie de bijlage.
Eventuele fouten kunt u melden via meldprobleem@afdeling8gou.nl met een duidelijke probleemomschrijving en in ieder geval onder vermelding van het lidnummer. Hou er rekening mee dat alleen leden met een hokcoördinaat zijn opgenomen; liefhebbers die in een combinatie spelen worden dus alleen vermeld op basis van hun combinatienummer.
Wij hopen dat het melden van de duiven hierdoor een stuk gemakkelijker is geworden en wij wensen iedereen veel succes met deze Attractievlucht Orleans (E21)!
Bijlage: AfstandenOrleans.pdf
Met vriendelijke groeten,
Bestuur Afdeling 8 GOU
Het meldsysteem heeft inmiddels een flinke opknapbeurt ondergaan. Wij willen u van de belangrijkste wijzigingen op de hoogte stellen. Voor een betere bereikbaarheid is het Meldformulier voor de meldposten verplaatst naar het hoofdmenu. (zichtbaar na inloggen) De meldingenlijst is opgesplitst per regio zodat het laden sneller verloopt en de meldingen gemakkelijker per regio zijn te volgen.
Het Meldformulier zélf is behoorlijk veranderd. Wij hebben alle afstanden van alle leden met een hokcoördinaat reeds in het systeem voorgeprogrammeerd. Het uitgangspunt daarbij is de stand van 18 mei 2011. Uw gegevens zoals die in de meldingenlijst verschijnen zijn gebaseerd op de ledenadministratie. Meldposten die een duif melden selecteren de juiste deelnemer uit het keuzemenu. Voor liefhebbers die in combinatie spelen dient uiteraard het combinatienummer te worden gekozen.
In het keuzemenu worden de gegevens getoond als "Lidnummer, Naam, Plaats en afgeronde Afstand". De afstand is ter indicatie; de berekening vindt plaats op basis van de volledige afstand. Verder zijn alleen de Aankomsttijd, Ringjaar en Ringnummer nog van belang. De andere gegevens zijn immers al ingebracht. De aankomsttijd kunt u feitelijk op 3 manier invoeren: als 14.30.59 als 14:30:59 of als 143059.
Tot slot is er op veler verzoek een emailbevestiging van de ingevoerde gegevens aangebracht. U ontvangt automatisch een emailbevestiging op het adres dat onderaan het meldformulier is voor-ingevuld. Indien gewenst kunt u dat aanpassen. Mocht het een permanente wijziging betreffen dan adviseren wij u om de gewijzigde gegevens aan ons door te geven. Belangrijk is wel dat u controleert of de door u gemelde duif ook daadwerkelijk in de meldlijst is opgenomen.
Wij hopen door deze wijzigingen minder invoerfouten te krijgen. Belangrijk is dat u het juiste lidnummer kiest! Mogelijk nóg belangrijker is dat uw leden voorkomen in de voorgeprogrammeerde afstandenlijst van - in dit geval - Orleans. Kortom: controleer of uw leden correct zijn opgenomen in deze afstandenlijst! Zie de bijlage.
Eventuele fouten kunt u melden via meldprobleem@afdeling8gou.nl met een duidelijke probleemomschrijving en in ieder geval onder vermelding van het lidnummer. Hou er rekening mee dat alleen leden met een hokcoördinaat zijn opgenomen; liefhebbers die in een combinatie spelen worden dus alleen vermeld op basis van hun combinatienummer.
Wij hopen dat het melden van de duiven hierdoor een stuk gemakkelijker is geworden en wij wensen iedereen veel succes met deze Attractievlucht Orleans (E21)!
Bijlage: AfstandenOrleans.pdf
Met vriendelijke groeten,
Bestuur Afdeling 8 GOU
-
- Stamtafel asdoffer
- Berichten: 3292
- Lid geworden op: za mei 09, 2009 18:31
- Locatie: Combinatie vd Bosch - Grolleman, Landgraaf
Re: Actueel Afdeling 8 GOU
Sportvrienden,
Regelmatig wordt ons gevraagd of het online Meldsysteem van de Afdeling ook kan worden gebruikt voor de Nationale concoursen. Dat is niet het geval. De NPO hanteert hiervoor een eigen, onder Windows te installeren programma.
Regelmatig wordt ons gevraagd of het online Meldsysteem van de Afdeling ook kan worden gebruikt voor de Nationale concoursen. Dat is niet het geval. De NPO hanteert hiervoor een eigen, onder Windows te installeren programma.