Logboek Nico van Veen - de-duivencoach.nl

Interessante columns, artikelen, films enz. ter promotie van onze "Duivensport fijne hobby!"
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Nico van Veen
Stamtafel klasbak
Berichten: 327
Lid geworden op: di dec 22, 2009 15:45
Locatie: Meppel
Contacteer:

Logboek Nico van Veen - de-duivencoach.nl

Bericht door Nico van Veen »

De derde blog van dit jaar met deze keer iets over toetsenbordhelden, zwarte streepjes in de iris van het duivenoog en de interpretatie die ik daar aan geef en een ervaring met het schenken van bonnen. Alle drie onderwerpen die stof voor discussie kunnen zijn.
Ik heb er bij nader inzien voor gekozen om alleen de link te plaatsen in plaats van de blog hier te plaatsen.
https://www.de-duivencoach.nl/logboek-2023.html
Observeren is noodzakelijk om te kunnen verbeteren!
Gebruikersavatar
bert prasing
Stamtafel asdoffer
Berichten: 1416
Lid geworden op: zo aug 16, 2009 16:55
Contacteer:

Re: Logboek Nico van Veen - de-duivencoach.nl

Bericht door bert prasing »

De zwarte streepjes op de iris van het oog zijn die vanaf de geboorte aanwezig of zijn deze ontstaan na de zware vlucht.
ik heb namelijk gezocht op de website van Bennie Homma en bij de op dit moment te koop staande duiven (toppigeon), maar ik kan niet 1 duif vinden met dit kenmerk. Maar misschien kijk ik niet goed.
Gebruikersavatar
Marcel
Praathuis VIP
Praathuis VIP
Berichten: 20024
Lid geworden op: di jan 22, 2008 9:55
Locatie: Nederland Overnachtfond

Re: Logboek Nico van Veen - de-duivencoach.nl

Bericht door Marcel »

Die ontstaan later.
Alles wat we zijn, is het resultaat van wat we dachten.
Gebruikersavatar
Nico van Veen
Stamtafel klasbak
Berichten: 327
Lid geworden op: di dec 22, 2009 15:45
Locatie: Meppel
Contacteer:

Re: Logboek Nico van Veen - de-duivencoach.nl

Bericht door Nico van Veen »

bert prasing schreef: do jan 26, 2023 13:56 De zwarte streepjes op de iris van het oog zijn die vanaf de geboorte aanwezig of zijn deze ontstaan na de zware vlucht.
ik heb namelijk gezocht op de website van Bennie Homma en bij de op dit moment te koop staande duiven (toppigeon), maar ik kan niet 1 duif vinden met dit kenmerk. Maar misschien kijk ik niet goed.
Bij duiven jonger dan anderhalf jaar zijn de ogen nog niet volledig op kleur, dus bij jonge duiven zal je ze niet aantreffen. Of ze alleen ontstaan na een zware inspanning klopt niet met mijn bevindingen. Want kijk bijvoorbeeld naar de verkoop van Michiel Vlaskamp naar de NL18-4299666 - koop 1-4. Deze duif heeft nooit gevlogen.
Observeren is noodzakelijk om te kunnen verbeteren!
Gebruikersavatar
Nico van Veen
Stamtafel klasbak
Berichten: 327
Lid geworden op: di dec 22, 2009 15:45
Locatie: Meppel
Contacteer:

Re: Logboek Nico van Veen - de-duivencoach.nl

Bericht door Nico van Veen »

Marcel schreef: do jan 26, 2023 19:09 Die ontstaan later.
Klopt Marcel
Observeren is noodzakelijk om te kunnen verbeteren!
Plaats reactie