Afdeling 5

Het laatste nieuws van de NPO en de afdelingen!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Huib Caarls
Stamtafel asdoffer
Berichten: 7907
Lid geworden op: wo jun 14, 2006 9:02
Locatie: Dordrecht

Afdeling 5

Bericht door Huib Caarls »

2021 26-01

Wij hebben berichten ontvangen dat er verenigingen zijn die afspraken hebben gemaakt over de in hun vereniging maximaal in te korven aantallen duiven. Omdat er zowel binnen de NPO als binnen Afdeling 5 geen inkorfbeperking is vastgelegd, kan genoemde inkorfbeperking niet gehanteerd worden op de vluchten dat een vereniging wil optreden als nationaal inkorfcentrum of als centraal inkorfpunt voor de dagfond/jonge duiven. Wil een vereniging deze beperking toch aanhouden, dan horen wij dat graag per mail via secretaris@afdeling5.nl . De vereniging zal dan niet opgenomen worden in het ophaalschema voor de dagfond en ook niet aangemerkt worden als nationaal inkorfcentrum.

Bestuur Afdeling 5
Huib

"Old soldiers never die, they just fade away"
Gebruikersavatar
Albert Hendriksen
Crewmember
Crewmember
Berichten: 12039
Lid geworden op: zo feb 18, 2007 17:01
Locatie: - Twello - V/M/E/J/N - Afd. 8 Regio NO
Contacteer:

Re: Afdeling 5

Bericht door Albert Hendriksen »

wat behelst die inkorfbeperking? Mogen er een max. aantal duiven worden ingekorfd of tellen er maar een max. aantal en is de rest invlieger?

Voor een NIC of iets dergelijks zou je dan toch gewoon een volledige uitslag kunnen maken en voor de club die met inkorfbeperking? Sommige mensen kunnen echt moeilijk doen en dan meteen dreigen.

Waar ligt overigens die beperking? bij 450 duiven? dan voorzie ik geen problemen.
"Ik ben liever een slechte duivenmelker dan een slecht mens!"
Gebruikersavatar
Bob Jansen
Stamtafel asdoffer
Berichten: 909
Lid geworden op: di mei 15, 2007 0:09
Locatie: Bergambacht

Re: Afdeling 5

Bericht door Bob Jansen »

Albert Hendriksen schreef:wat behelst die inkorfbeperking? Mogen er een max. aantal duiven worden ingekorfd of tellen er maar een max. aantal en is de rest invlieger?

Voor een NIC of iets dergelijks zou je dan toch gewoon een volledige uitslag kunnen maken en voor de club die met inkorfbeperking? Sommige mensen kunnen echt moeilijk doen en dan meteen dreigen.

Waar ligt overigens die beperking? bij 450 duiven? dan voorzie ik geen problemen.
Bij de nieuwe vereniging Gouwestroom in Gouda ligt die inkorfbeperking op 100 oude duiven en 150 jonge duiven. En dat is "echte" inkorfbeperking, dus meer mag je er niet inkorven.
Gebruikersavatar
Albert Hendriksen
Crewmember
Crewmember
Berichten: 12039
Lid geworden op: zo feb 18, 2007 17:01
Locatie: - Twello - V/M/E/J/N - Afd. 8 Regio NO
Contacteer:

Re: Afdeling 5

Bericht door Albert Hendriksen »

zoveel zijn er bij ons nog nooit door 1 liefhebber ingekorfd, gelukkig!! Bij een beperking denk ik aan veel kleiner aantallen, maar goed! :D
"Ik ben liever een slechte duivenmelker dan een slecht mens!"
Gebruikersavatar
wim brom
Beheerder
Beheerder
Berichten: 19313
Lid geworden op: ma mei 08, 2006 11:28
Locatie: Doesburg

Re: Afdeling 5

Bericht door wim brom »

Het zaadje van inkorfbeperking is in ieder geval geplant... de aantallen komen in redelijkheid vanzelf naar beneden! :D :whistle:
Gebruikersavatar
Albert Hendriksen
Crewmember
Crewmember
Berichten: 12039
Lid geworden op: zo feb 18, 2007 17:01
Locatie: - Twello - V/M/E/J/N - Afd. 8 Regio NO
Contacteer:

Re: Afdeling 5

Bericht door Albert Hendriksen »

reken daar maar niet op. "Terug" als altijd moeilijker dan "vooruit". Waarom begon de NPO met een max van 450 duiven en niet met 50? Dan kun je bij veel kritiek naar 75 en heb je 50% toegevoegd. Die 450 wordt nooit meer 250....

MIJN voorbeeld is willekeurig gekozen.
"Ik ben liever een slechte duivenmelker dan een slecht mens!"
Plaats reactie