NU Archief vanaf 2009

gerard jochemsen

Re: Seizoen 2013

Bericht door gerard jochemsen »

Henk schreef:
BK schreef:laffe actie!

Je kiest dan voor de zekerheid dat je niet voor het gerecht komt ipv voor de duivensport te kiezen!
Dat valt mij tegen gezien de mensen die aan de organisatie van de NU verbonden zijn!

Wat is laf? Graag uitleg.
De NU heeft vooraf de methode gecommuniceerd. De top5 is met beide methodes exact gelijk.
henk telt alleen de top 5??? waarom zetten jullie de rest dan nog op de uitslag. het is lafjes dat de duiven een prestatie leveren die door een stel regeltjes mensen de das om gedaan kunnen worden. zoals albi een week opgeschoven kan worde omdat dit vriendelijker is voor onze duiven. laat ze dan ook vriendelijk voor de periqueux duiven wezen. klasseer duiven voor de nt met de normale berekening en de duiven in fe nt met de ng 4 factor. dan zijn alle duiven eerlijk geklasseerd. waarom moeilijk doen als makkelijk kan
Henk
Stamtafel klasbak
Berichten: 283
Lid geworden op: zo dec 24, 2006 16:19
Locatie: Tubbergen
Contacteer:

Re: Seizoen 2013

Bericht door Henk »

gerard jochemsen schreef:
Henk schreef:
BK schreef:laffe actie!

Je kiest dan voor de zekerheid dat je niet voor het gerecht komt ipv voor de duivensport te kiezen!
Dat valt mij tegen gezien de mensen die aan de organisatie van de NU verbonden zijn!

Wat is laf? Graag uitleg.
De NU heeft vooraf de methode gecommuniceerd. De top5 is met beide methodes exact gelijk.
henk telt alleen de top 5??? waarom zetten jullie de rest dan nog op de uitslag. het is lafjes dat de duiven een prestatie leveren die door een stel regeltjes mensen de das om gedaan kunnen worden. zoals albi een week opgeschoven kan worde omdat dit vriendelijker is voor onze duiven. laat ze dan ook vriendelijk voor de periqueux duiven wezen. klasseer duiven voor de nt met de normale berekening en de duiven in fe nt met de ng 4 factor. dan zijn alle duiven eerlijk geklasseerd. waarom moeilijk doen als makkelijk kan
Wie is de das om gedaan? Check ff de methodes en dan kom jij ook tot de conclusie dat een mix niet werkt.
Succes voorkomt een hoop gezeur
Gebruikersavatar
BK
Stamtafel asdoffer
Berichten: 14187
Lid geworden op: do okt 30, 2008 0:58
Locatie: Hengelo Naam:Benno Kastelein Overnachtfond

Re: Seizoen 2013

Bericht door BK »

Henk schreef:
BK schreef:laffe actie!

Je kiest dan voor de zekerheid dat je niet voor het gerecht komt ipv voor de duivensport te kiezen!
Dat valt mij tegen gezien de mensen die aan de organisatie van de NU verbonden zijn!

Wat is laf? Graag uitleg.
De NU heeft vooraf de methode gecommuniceerd. De top5 is met beide methodes exact gelijk.
Henk,
als je al niet voor het beste systeem kiest als de top 5 hetzelfde blijft dan weet ik wel zeker dat het anders helemaal niet veranderd was.
Ook zou de rekenmethode die je toepast niet moeten afhangen van het resultaat (lees wie er winnaar wordt).
En wat was dan de beweegreden om het in de VNCC/afdeling wel te veranderen?
De enige reden die ik mij kan bedenken is dat je juridisch niet sterk zou staan mocht er iemand "hogerop" zijn gelijk zou willen gaan halen.
Zelf heb ik ook mijn twijfels over de zin: De NU heeft vooraf de methode gecommuniceerd.
Henk
Stamtafel klasbak
Berichten: 283
Lid geworden op: zo dec 24, 2006 16:19
Locatie: Tubbergen
Contacteer:

Re: Seizoen 2013

Bericht door Henk »

Benno,
Het resultaat is afhankelijk van de rekenmethode. En juist deze methode heeft de NU voordat de duiven thuis waren via NPO teletekst gepubliceerd en dat is dan zeker niet laf. Misschien is het laf om na aankomst van de duiven een methode te kiezen die het resultaat beïnvloed.
Succes voorkomt een hoop gezeur
gerard jochemsen

Re: Seizoen 2013

Bericht door gerard jochemsen »

henk.

waarom werkt een mix in de uitslag niet? onder de 600 m/m gaan we toch ook over naar een andere berekening. ik heb de andere berekeningen ook gezien. zo hebben wij als sfg de m/m aan gehouden. welde de zelfse winnaar. maar daarna vele veranderingen. waardoor duiven op kortere afstanden geen bonus pnt meer krijgen. waarom is het niet handig om een een mix uitslag te maken. een druk op de knop en hij is er.

je begint met m/m.
als de nt in gaat begin je mer de nf4. hierdoor worden de duiven die karakter tonen en snachts geklokt worden ook.eerlijk.geplaatst!!!

het gaat mijn niet om.top 5-10-100 of wat. gaat mijn erom dat de duif de klassering krijgt die die verdiend heeft
Gebruikersavatar
BK
Stamtafel asdoffer
Berichten: 14187
Lid geworden op: do okt 30, 2008 0:58
Locatie: Hengelo Naam:Benno Kastelein Overnachtfond

Re: Seizoen 2013

Bericht door BK »

Henk,
waarom gebruiken we NF4 methode niet altijd dan?
met jou uitleg kan het prima op elke vlucht.
voor mij was het toepassen van deze methode een grote verrassing en vergissing , volgens mij is dit gewoon door niemand (incl mijzelf) overzien bij de lossing.


Het kan toch niet zo zijn dat je werkelijk vind dat het toepassen van deze rekenmethode de juiste is!
Ik vind je een zeer goed bestuurde maar in deze verlies je ,in mijn ogen , aan geloofwaardigheid.
Boudewijn

Re: Seizoen 2013

Bericht door Boudewijn »

Uitslagen zijn geplaatst
Gebruikersavatar
Ronnie
Praathuis SUPER-VIP
Praathuis SUPER-VIP
Berichten: 19865
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 12:28
Locatie: Engwierum / Dokkum / Neede Overnachtfond

Re: Seizoen 2013

Bericht door Ronnie »

De NF4 methode werkt hier gewoon niet. Dat zal ook de reden zijn dat afd 9 en de VNCC dit terug gedraaid hebben. Een mix van beide methoden werkt inderdaad niet. De oude NT regeling was hier duidelijk de meest juiste. Daarom had ik ook van de NU verwacht dat die wel het sportgevoel zouden hebben wat bij de NPO duidelijk ontbreekt.
Of ze nou Dowkes of Doev'n worden genoemd, tis beide prachtig spul.
gerard jochemsen

Re: Seizoen 2013

Bericht door gerard jochemsen »

ronnie. waarom werkt het niet om een uitslag te maken met beide formules. nu hebben we bij uitslagen waar de duiben knder de 600 mtr komen ook een andere berekening. dus het werkt prima. ik wil wel is de uitslag zien met beide en dan mogen jullie me de knelpunten aanwijzen. kunnen we daarop weer door rekenen voor nog betere formules. en een dus betere uitslag
Gebruikersavatar
Ronnie
Praathuis SUPER-VIP
Praathuis SUPER-VIP
Berichten: 19865
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 12:28
Locatie: Engwierum / Dokkum / Neede Overnachtfond

Re: Seizoen 2013

Bericht door Ronnie »

De overgang tussen duiven die net voor en in de NT vallen gaat dan niet. De een heeft de normale snelheid zeg 1700 m/min de volgende een NT factor van 4000, daarna weer een op korte afstand met 1690 m/min?

Overigens is de berekening onder de 600 m/min 2 jaar terug al afgeschaft. Alleen bij Internationale (ZLU) vluchten is er nog een ondergrens van 800 m/min.

De NU uitslag van Orange klopt dus ook niet in zone 4. Nu zijn het maar een paar duiven maar er komt vanzelf een vlucht waar veel duiven onder de 600 m/min gaan.
Of ze nou Dowkes of Doev'n worden genoemd, tis beide prachtig spul.
gerard jochemsen

Re: Seizoen 2013

Bericht door gerard jochemsen »

Ronnie schreef:De overgang tussen duiven die net voor en in de NT vallen gaat dan niet. De een heeft de normale snelheid zeg 1700 m/min de volgende een NT factor van 4000, daarna weer een op korte afstand met 1690 m/min?

Overigens is de berekening onder de 600 m/min 2 jaar terug al afgeschaft. Alleen bij Internationale (ZLU) vluchten is er nog een ondergrens van 800 m/min.

De NU uitslag van Orange klopt dus ook niet in zone 4. Nu zijn het maar een paar duiven maar er komt vanzelf een vlucht waar veel duiven onder de 600 m/min gaan.
ronnie. de duif op de verste afstand voor nt sluit de klassering af. alle duiven op kortere afstanden die voor de nt vallen maar een lagere snelheid hebben dan de duif op verste afstand die neem je ook mee in fe nf4 berekening.
Gebruikersavatar
Ronnie
Praathuis SUPER-VIP
Praathuis SUPER-VIP
Berichten: 19865
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 12:28
Locatie: Engwierum / Dokkum / Neede Overnachtfond

Re: Seizoen 2013

Bericht door Ronnie »

Ja dat zou kunnen maar dat heeft als nadeel dat uitslagen op alle niveaus verschillend worden omdat er steeds een andere duif de verste afstand heeft.
Of ze nou Dowkes of Doev'n worden genoemd, tis beide prachtig spul.
gerard jochemsen

Re: Seizoen 2013

Bericht door gerard jochemsen »

Ronnie schreef:Ja dat zou kunnen maar dat heeft als nadeel dat uitslagen op alle niveaus verschillend worden omdat er steeds een andere duif de verste afstand heeft.

Als dat in de formule van de computer zit geeft dat neem ik aan niet problemen. natuurlijk zal dan een duif in de kring meters per minuut krijgen en in de sector een NF4 berekening. Maar dan heb je wel voor zowel de kring als sector beide eerlijke uitslagen. Dat is het doel toch met de berekeningen die er gekomen zijn om de duiven in de NT juist te klasseren.
Gebruikersavatar
BK
Stamtafel asdoffer
Berichten: 14187
Lid geworden op: do okt 30, 2008 0:58
Locatie: Hengelo Naam:Benno Kastelein Overnachtfond

Re: Seizoen 2013

Bericht door BK »

Ronnie schreef:De NF4 methode werkt hier gewoon niet. Dat zal ook de reden zijn dat afd 9 en de VNCC dit terug gedraaid hebben. Een mix van beide methoden werkt inderdaad niet. De oude NT regeling was hier duidelijk de meest juiste. Daarom had ik ook van de NU verwacht dat die wel het sportgevoel zouden hebben wat bij de NPO duidelijk ontbreekt.
Helemaal mee eens!
Gebruikersavatar
Bert Krijgsman
Stamtafel asdoffer
Berichten: 13945
Lid geworden op: ma okt 01, 2007 13:40
Locatie: Rijssen

Re: Seizoen 2013

Bericht door Bert Krijgsman »

Kennelijk ontbreekt bij de NU het sportgevoel (ook?) :think:
www.krijgsman-legters.nl
Plaats reactie