ZLU - ARCHIEF

Gebruikersavatar
eric moors
Stamtafel asdoffer
Berichten: 1935
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 14:22
Locatie: Lanaken Belgie
Contacteer:

Re: Zlu naar de chipringen!!!

Bericht door eric moors »

the white skydiver schreef:
alberts schreef:Bij thuiskomst van de duif geldt de electronische constatering en moet de gummiband worden geconstateerd volgens de bekende regels.
volgens mij moet de gummi ook gedraaid worden, als controle
Ik geloof dat je gelijk hebt heer Alberts/Johan. Moet je toch weer een extra mechanische klok gebruiken wat een gedoe zeg. ZLU maak er toch Nat vluchten van! Laat die Belgen toch in hun sop gaar koken.
Wat een geluk dat jij niks tegen Belgen hebt.
Een idioot kan mij niet beledigen en een intelligent iemand die doet dat niet.
Gebruikersavatar
Carlo dominicus
Stamtafel asdoffer
Berichten: 2220
Lid geworden op: di jul 30, 2013 22:01
Locatie: Goes
Contacteer:

Re: Zlu naar de chipringen!!!

Bericht door Carlo dominicus »

De Belgen Moeten gewoon met de tijd mee gaan
Gebruikersavatar
eric moors
Stamtafel asdoffer
Berichten: 1935
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 14:22
Locatie: Lanaken Belgie
Contacteer:

Re: Zlu naar de chipringen!!!

Bericht door eric moors »

Past men in Nederland het wcs momenteel toe bij de nationale vluchten?

Zoniet dan mogen alle nationale en npo winnaars in twijfel getrokken worden wegens mogelijk gebruik van kloonringen.

Worden in Nederland alle nationale en npo winnaars gecontroleerd op dopinggebruik?

Wat is de back-up mogelijkheid bij falen van het EC als de duiven geen controlegummi aanhebben?

Ieder nadeel heb zijn voordeel.

We moeten keuzes maken, gemakzucht of zekerheid.

Ik ken in Belgie nauwelijks fondspelers die een probleem hebben met de controlegummi.

Ik vind het wel voldoende als enkel van de eerst aangekomen duif de controlegummi geklokt wordt.


Ben ik toch weer aan het miepen, maar jullie lokken het een beetje uit.
Een idioot kan mij niet beledigen en een intelligent iemand die doet dat niet.
Gebruikersavatar
dikvdberg
Stamtafel asdoffer
Berichten: 3910
Lid geworden op: do jan 15, 2009 20:20
Locatie: Tuk

Re: Zlu naar de chipringen!!!

Bericht door dikvdberg »

Ik weet niet beter dat na de laatste update afgelopen winter( in Nederland)
geen chipringen meer gekloond kunnen worden.
Geniet van het leven.Er is meer dan duiven!
Gebruikersavatar
eric moors
Stamtafel asdoffer
Berichten: 1935
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 14:22
Locatie: Lanaken Belgie
Contacteer:

Re: Zlu naar de chipringen!!!

Bericht door eric moors »

En al die jaren ervoor?
Een idioot kan mij niet beledigen en een intelligent iemand die doet dat niet.
the white skydiver

Re: Zlu naar de chipringen!!!

Bericht door the white skydiver »

[quote="eric moors"]Past men in Nederland het wcs momenteel toe bij de nationale vluchten?

Zoniet dan mogen alle nationale en npo winnaars in twijfel getrokken worden wegens mogelijk gebruik van kloonringen.
Worden in Nederland alle nationale en npo winnaars gecontroleerd op dopinggebruik?
Wat is de back-up mogelijkheid bij falen van het EC als de duiven geen controlegummi aanhebben?
Ieder nadeel heb zijn voordeel.
We moeten keuzes maken, gemakzucht of zekerheid.
Ik ken in Belgie nauwelijks fondspelers die een probleem hebben met de controlegummi.
Ik vind het wel voldoende als enkel van de eerst aangekomen duif de controlegummi geklokt wordt.
Ben ik toch weer aan het miepen, maar jullie lokken het een beetje uit.[/quo

Iets in twijfel trekken zet geen zoden aan de dijk. Harde bewijzen daar hebben we wat aan!
Doping controles worden in principe uitgevoerd maar niet altijd.
Risico's van het falen EC zijn te verwaarlozen, dus backup is wmb overbodig.
Gebruik maken van de tot in het oneindige uitgeteste techniek wil niet zeggen dat dan de zekerheid er onder lijdt, is dus absoluut geen sprake van gemakzucht!
Ik ken ook Belgische fondspelers die het belachelijk vinden dat de nostalgie/ het stilstaan, het wint van de vooruitgang.
De 2e aangekomen duif de gummi niet klokken is dan zeer inconsequent als je dat zo belangrijk vind.

Ja je bent idd aan het miepen! :? :shock:

Wat vind je eigenlijk dan dat mensen/inrichters die zelf meespelen of connecties hebben met liefhebbers die ook mee doen, betrokken zijn bij het geven van een vleugelstempel?
Zou me daar maar eens druk over maken als je het hebt over het voorkomen van fraude.

En verder heb ik niks tegen vooruitstrevende Belgen en dat heeft niks met geluk te maken! :)
Gebruikersavatar
eric moors
Stamtafel asdoffer
Berichten: 1935
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 14:22
Locatie: Lanaken Belgie
Contacteer:

Re: Zlu naar de chipringen!!!

Bericht door eric moors »

Zonder controle krijg je geen harde bewijzen.

Een verwaarloosbaar risico is relatief al is het maar 1/10.000 is het toch zeer jammer voor die ene.

Als ze die wcs techniek in Nederland al 100% onder de knie hebben waarom passen ze het dan niet toe bij nationale of npo vluchten?
Men doet nu voorkomen alsof ze het doen om de veiligheid te vergroten, maar eigenlijk is het gewoon om van die gummis af te zijn.

Bij herringen of stempelen werkt men met diverse ploegen en geen enkele ploeg doet lokalen waar zij zelf inkorven.

Ik ben waarschijnlijk de meest vooruitstrevende der Belgen maar wel realistisch.

De ZLU vluchten zijn tot op heden nog altijd door Belgische verenigingen georganiseerde wedstrijden waar ook buitenlanders aan mee doen.

Hoe zit het met het kostenplaatje?
wie levert de hardware en en de software en wie gaat dat betalen?
Mogelijk levert tipes dat gratis aan de ZLU als promo, maar gaan ze het ook gratis ter beschikking stellen van de vijf verschillende Belgische organisatoren, de Duitsers, De Fransen, De Engelsen en de Polen?

Ik blijf erbij dat er eerst intern overleg had moeten zijn en daarna een gezamenlijk standpunt.
zonder overleg eigen wil willen doordrijven getuigd van arrogantie of van een verborgen kalender.
Een idioot kan mij niet beledigen en een intelligent iemand die doet dat niet.
the white skydiver

Re: Zlu naar de chipringen!!!

Bericht door the white skydiver »

eric moors schreef:Zonder controle krijg je geen harde bewijzen.

Een verwaarloosbaar risico is relatief al is het maar 1/10.000 is het toch zeer jammer voor die ene.

Als ze die wcs techniek in Nederland al 100% onder de knie hebben waarom passen ze het dan niet toe bij nationale of npo vluchten?
Men doet nu voorkomen alsof ze het doen om de veiligheid te vergroten, maar eigenlijk is het gewoon om van die gummis af te zijn.

Bij herringen of stempelen werkt men met diverse ploegen en geen enkele ploeg doet lokalen waar zij zelf inkorven.

Ik ben waarschijnlijk de meest vooruitstrevende der Belgen maar wel realistisch.

De ZLU vluchten zijn tot op heden nog altijd door Belgische verenigingen georganiseerde wedstrijden waar ook buitenlanders aan mee doen.

Hoe zit het met het kostenplaatje?
wie levert de hardware en en de software en wie gaat dat betalen?
Mogelijk levert tipes dat gratis aan de ZLU als promo, maar gaan ze het ook gratis ter beschikking stellen van de vijf verschillende Belgische organisatoren, de Duitsers, De Fransen, De Engelsen en de Polen?

Ik blijf erbij dat er eerst intern overleg had moeten zijn en daarna een gezamenlijk standpunt.
zonder overleg eigen wil willen doordrijven getuigd van arrogantie of van een verborgen kalender.
Sorry hoor maar je gaat nauwelijks in op mijn argumenten., maar de meeste regels die je schrijft zijn vragen die je niet aan mij maar aan je collega inrichters moet stellen of aan je overkoepelende organisatie KDBD of aan de ZLU !!!!

Overleg is er geweest en de ZLU heeft concessies aan jullie arrogante inrichters gedaan. Begrijp dus niet waar jullie over blijven zeiken!!
Maar goed voor mij is het duidelijk en de discussie gesloten want als ik de ZLU was maakte ik er Nat vluchten van zonder dat gezeur!

PS Heb jij de Fransen Polen Duitsers etc horen klagen naar aanleiding van de "vernieuwingen" in de duivensport!?
Gebruikersavatar
dikvdberg
Stamtafel asdoffer
Berichten: 3910
Lid geworden op: do jan 15, 2009 20:20
Locatie: Tuk

Re: Zlu naar de chipringen!!!

Bericht door dikvdberg »

eric moors schreef:En al die jaren ervoor?
Die jaren ervoor konden ze de chips klonen,maar de Belgen konden dit niet als ik je goed begrijp.
Denk dat Tipes het ook wel in die landen wil doen.
Heb trouwens geen problemen met de gummie;ook het aanslaan kan in eigen Ver.
Maar in ver. of afd.verband kan natuurlijk niet (alle duiven opnieuw over de antenne0 ,moeten we nog een dag eerder inkorven.
Geniet van het leven.Er is meer dan duiven!
Gebruikersavatar
eric moors
Stamtafel asdoffer
Berichten: 1935
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 14:22
Locatie: Lanaken Belgie
Contacteer:

Re: Zlu naar de chipringen!!!

Bericht door eric moors »

In Belgie zijn de eisen die aan de leveranciers van systemen gesteld worden van in het begin veel strenger geweest inzake beveiliging en compatibeliteit.

Alle systemen hebben zich aan die eisen aangepast behalve tipes, die kregen daardoor in het begin geen vergunning en zijn een eindeloze procedureslag tegen de kbdb gestart.

Daardoor is tipes eerder een rariteit in Belgie.

Heeft er allemaal niks mee te maken, maar toch achtergrondinformatie die meespeelt.
Een idioot kan mij niet beledigen en een intelligent iemand die doet dat niet.
Gebruikersavatar
dikvdberg
Stamtafel asdoffer
Berichten: 3910
Lid geworden op: do jan 15, 2009 20:20
Locatie: Tuk

Re: Zlu naar de chipringen!!!

Bericht door dikvdberg »

Afsluiten dan maar.
Geniet van het leven.Er is meer dan duiven!
Gebruikersavatar
grenszuuker
Stamtafel asdoffer
Berichten: 757
Lid geworden op: di mei 16, 2006 8:00
Locatie: Holland-Belgie?

Re: Zlu naar de chipringen!!!

Bericht door grenszuuker »

Laten we alvast duimen voor 2017. Met goede resultaten van dit seizoen moet men Internationaal wel over de brug komen. Wie wil er niet minder werk maar meer plezier.....
Gebruikersavatar
dikvdberg
Stamtafel asdoffer
Berichten: 3910
Lid geworden op: do jan 15, 2009 20:20
Locatie: Tuk

Re: Zlu naar de chipringen!!!

Bericht door dikvdberg »

grenszuuker schreef:Laten we alvast duimen voor 2017. Met goede resultaten van dit seizoen moet men Internationaal wel over de brug komen. Wie wil er niet minder werk maar meer plezier.....
Als je Int.Nat.wilt spelen moet het toch met gummies en stempel.
Geniet van het leven.Er is meer dan duiven!
the white skydiver

Re: Zlu naar de chipringen!!!

Bericht door the white skydiver »

dikvdberg schreef:
grenszuuker schreef:Laten we alvast duimen voor 2017. Met goede resultaten van dit seizoen moet men Internationaal wel over de brug komen. Wie wil er niet minder werk maar meer plezier.....
Als je Int.Nat.wilt spelen moet het toch met gummies en stempel.
Ikzou zeggen Dik klik de link van Udo nog eens aan en lees het een paar keer goed door!! :idea: :?
Gesloten