ZLU - ARCHIEF

Dirk van Hofwegen

Vluchten 2014.

Bericht door Dirk van Hofwegen »

Hier het ZLU programma voor 2014.

16/06/2014 20/06/2014 Pau (int.) 2014 Oude
23/06/2014 27/06/2014 Agen (int.) 2014 Oude, Jaarlingen
29/06/2014 04/07/2014 Barcelona (int.) 2014 Oude
07/07/2014 11/07/2014 St.-Vincent (int.) 2014 Oude
14/07/2014 18/07/2014 Marseille (int.) 2014 Oude
21/07/2014 25/07/2014 Narbonne (int.) 2014 Oude, Jaarlingen
28/07/2014 01/08/2014 Perpignan (int.) 2014 Oude
jan polder
Stamtafel klasbak
Berichten: 457
Lid geworden op: do apr 30, 2009 12:24

Einde gummiringen en stempels bij de ZLU ???

Bericht door jan polder »

ZLU ontwikkelt nieuw elektronisch controlesysteem.

Alle duiven die deelnemen een ZLU wedvlucht worden in de loodsen voorzien van een tweede gummiband en vleugelmerk.In de praktijk is dit een bewezen waterdicht controlesysteem maar het is erg arbeidsintensief. Allang is er gezocht naar een systeem met gelijke betrouwbaarheid en veiligheid waarbij de werkzaamheden eenvoudiger en vlugger afgehandeld kunnen worden. De ontwikkelafdeling van het Tipes Systeem, .....




Piet Franssen coördinator van de ZLU wedvluchten en Frans Huynen programmeur van het DAS2010 programma hebben eendrachtig samengewerkt om een digitaal controlesysteem te ontwikkelen. Dit controlesysteem "Security Pack" genaamd wordt door Tipes nu aangeboden aan de ZLU om te testen en de benodigde software is ontwikkeld door Frans Huynen en is ingebouwd in het DAS2010 programma. De "Security Pack" bestaat uit een speciale Tipes inkorfantenne en een speciale adapter om de antenne aan te sluiten op een computer waar ook het DAS2010 programma is op geïnstalleerd. Deze procedure kan ook toepast worden in het buitenland b.v. Duitsland en België. De duiven worden in de loodsen een voor een over de Tipes inkorfantenne gehaald en alle beschikbare gegevens in de chipring worden ingelezen in de computer. Alle in omloop zijnde chipringen kunnen hiervoor worden gebruikt. Het programma berekend met de beschikbare gegevens een Security code welke uniek is voor elke chipring die voor deze wedvlucht wordt gebruikt.
Na het insturen van de D-bestanden door de inkorflokalen worden deze gegevens met de gegevens in het Security bestand gematchd. Eventuele verschillen tussen de werkelijke duiven in de manden en de gegevens in de UDP-bestanden worden direct gesignaleerd. Hiermee kan voordat de duiven worden gelost actie worden ondernomen richting deelnemer c.q. inkorflokaal. Na de wedvlucht worden de duiven door de ZLU gecontroleerd. Met deze controle kan eenduidig worden vastgesteld of deze duif op de losplaats aanwezig is geweest. Bovendien kan ook worden vastgesteld of deze een kloonring aanheeft.

Piet Franssen coördinator ZLU wedvluchten
Frans Huynen software ontwikkelaar/ rekenaar ZLU
Udo Peters

Re: Einde gummiringen en stempels bij de ZLU ???

Bericht door Udo Peters »

Een hele vooruitgang in de duivensport :clap: :clap: voor de ZLU waar velen in stil blijven staan gaat bestuur met de tijd mee



Udo
Gebruikersavatar
A.v.d.Wiel
Kampioen Duivenruilclub SNELHEID
Kampioen Duivenruilclub SNELHEID
Berichten: 6018
Lid geworden op: zo jun 08, 2008 10:46
Locatie: Luyksgestel
Contacteer:

Re: Einde gummiringen en stempels bij de ZLU ???

Bericht door A.v.d.Wiel »

Gelukkig, dan kan ik dit jaar op een eenvoudige manier ook aan de ZLU-vluchten deelnemen.

Tenminste ik ben van plan de "korte" fondvluchten met ochtendlossing mee te doen met ervaren dagfondduiven.....
Duiven, duiven, duiven....
Gebruikersavatar
dikvdberg
Stamtafel asdoffer
Berichten: 3910
Lid geworden op: do jan 15, 2009 20:20
Locatie: Tuk

Re: Einde gummiringen en stempels bij de ZLU ???

Bericht door dikvdberg »

Zou een grote vooruitgang zijn.
Zal de onkosten ook wel naar beneden gaan?????????????
Scheelt een dag.
Geniet van het leven.Er is meer dan duiven!
Gebruikersavatar
Peter Beetsma
Stamtafel asdoffer
Berichten: 2045
Lid geworden op: zo apr 08, 2012 15:24

Re: Einde gummiringen en stempels bij de ZLU ???

Bericht door Peter Beetsma »

Ik vind het een slimme zet, denk dat de deelname aan de ZLU vluchten hier door snel zal toe nemen.
ANDERE WINDEN, ANDERE WINNAARS
Gebruikersavatar
Ronnie
Praathuis SUPER-VIP
Praathuis SUPER-VIP
Berichten: 19865
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 12:28
Locatie: Engwierum / Dokkum / Neede Overnachtfond

Re: Einde gummiringen en stempels bij de ZLU ???

Bericht door Ronnie »

Ik zal wel een van de weinigen zijn maar ik vind het jammer. Het grote voordeel vind ik de dubbele veiligheid mocht of een chip stuk gaan of een handmatige klok gaan staan. Ik zou zelf graag willen dat het op het nationale programma ook mocht.

Dat het goedkoper wordt of meer duiven zal brengen denk ik geen van twee. Ze moeten namelijk nog steeds een voor een uit de mand en overgechipt (digitale code) worden. En ik kan me niet voorstellen dat die gummi nou de grote drempel is om niet mee te doen. De meesten gaan met een kleine korf, die 4 tot 6 gummi's moeten toch wel te klokken zijn een paar keer per jaar.
Of ze nou Dowkes of Doev'n worden genoemd, tis beide prachtig spul.
gerard jochemsen

Re: Einde gummiringen en stempels bij de ZLU ???

Bericht door gerard jochemsen »

En als je geen electronisch systeem hebt?
Udo Peters

Re: Einde gummiringen en stempels bij de ZLU ???

Bericht door Udo Peters »

Dat het goedkoper wordt of dat er meer deelname zal komen hierdoor geloof ik ook niet in, wel wordt het allemaal wat moeilijker om de boel te belazeren en dat vind ik juist een grote sprong voorwaarts. Komt het veel voor dat chipringen echt weigeren :think: Nu schijnen er ook al chips in de handel te zijn die minimaal 20.000 keer uitgelezen kunnen worden.


Udo
arjan leijten
Stamtafel asdoffer
Berichten: 4349
Lid geworden op: za jan 20, 2007 12:47
Locatie: Fijnaart, Overnachtfond (voorkeur ZLU)

Re: Einde gummiringen en stempels bij de ZLU ???

Bericht door arjan leijten »

Alleen voor tipes dan....??
Udo Peters

Re: Einde gummiringen en stempels bij de ZLU ???

Bericht door Udo Peters »

De duiven worden in de loodsen een voor een over de Tipes inkorfantenne gehaald en alle beschikbare gegevens in de chipring worden ingelezen in de computer. Mag dan toch aannemen dat alle systemen uit te lezen zijn hiermee anders heeft het nog geen zin.



Udo
Gebruikersavatar
Peter Beetsma
Stamtafel asdoffer
Berichten: 2045
Lid geworden op: zo apr 08, 2012 15:24

Re: Einde gummiringen en stempels bij de ZLU ???

Bericht door Peter Beetsma »

Ronnie schreef:Ik zal wel een van de weinigen zijn maar ik vind het jammer. Het grote voordeel vind ik de dubbele veiligheid mocht of een chip stuk gaan of een handmatige klok gaan staan. Ik zou zelf graag willen dat het op het nationale programma ook mocht.

Dat het goedkoper wordt of meer duiven zal brengen denk ik geen van twee. Ze moeten namelijk nog steeds een voor een uit de mand en overgechipt (digitale code) worden. En ik kan me niet voorstellen dat die gummi nou de grote drempel is om niet mee te doen. De meesten gaan met een kleine korf, die 4 tot 6 gummi's moeten toch wel te klokken zijn een paar keer per jaar.

Her en der in mijn omgeving hoor ik dat het gummi rukken wel degelijk een drempel vormt.
ANDERE WINDEN, ANDERE WINNAARS
Dirk van Hofwegen

Re: Einde gummiringen en stempels bij de ZLU ???

Bericht door Dirk van Hofwegen »

Ik zie het net als Ronnie alleen maar als een nadeel !!!!!
Gebruikersavatar
Ronnie
Praathuis SUPER-VIP
Praathuis SUPER-VIP
Berichten: 19865
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 12:28
Locatie: Engwierum / Dokkum / Neede Overnachtfond

Re: Einde gummiringen en stempels bij de ZLU ???

Bericht door Ronnie »

Peter Beetsma schreef: Her en der in mijn omgeving hoor ik dat het gummi rukken wel degelijk een drempel vormt.
Ik denk eerder dat het zoeken is om een reden om niet mee te doen.
Of ze nou Dowkes of Doev'n worden genoemd, tis beide prachtig spul.
DE MAEYER DIRK
Praathuis VIP
Praathuis VIP
Berichten: 6583
Lid geworden op: do sep 07, 2006 21:17
Locatie: LEEST-MECHELEN halve fond

Re: Einde gummiringen en stempels bij de ZLU ???

Bericht door DE MAEYER DIRK »

Ik zou het prachtig vinden dat al dat gedoe met die gummy's niet meer nodig is :clap: :clap: :clap:

Maar hier in België is men nog niet zo ver :(
Ik denk niet dat het daardoor goedkoper zal worden maar voor de maatschappijen zou het wel een fikse besparing zijn :!:
Niet alleen de gummy's maar vooral het onderhoud van die handmatige klokken :!:
90% van die klokken zijn eigendom van de maatschappijen waar je dan ook nog een gediplomeerd regelaar voor nodig hebt die 9 op 10 ook nog niet gratis komt werken :!: :think:

Mij stoort het in ieder geval enorm dat ik die gummy's moet gaan klokken en dan nog eens aanmelden :evil: Waarom niet het ringnummer aanmelden :?: Dat is toch ook uniek :think:

Ik zit graag aan tafel op mijn terras met het EC en de computer in aanslag om alles door te geven en de duiven zien thuis te komen in plaats van te zoeken op het hok naar die duif met de gummy die dan nog eens tussen de roosters valt om dan met het nodige gevloek je bodem op te breken op zoek naar die verdomde gummy :evil:
Gesloten