Het Praathuis - The House of Talks

Het grootste & gezelligste postduiven forum van België & Nederland, waar "Duivensport een nog fijnere hobby is!" THUISBASIS van de DUIVENRUILCLUB!

Het is momenteel Za Nov 17, 2018 21:46

Forumindex » FONDCLUBS & ORGANISATIES » ZLU - ZUIDLIMBURGSE UNIE

Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 48 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur
Zoeken naar:
Bericht

Stamtafel asdoffer

Bericht Geplaatst: Vr Apr 01, 2016 15:26 
Bij thuiskomst van de duif geldt de electronische constatering en moet de gummiband worden geconstateerd volgens de bekende regels.
volgens mij moet de gummi ook gedraaid worden, als controle

Profiel E-mail  

Stamtafel klasbak

Bericht Geplaatst: Vr Apr 01, 2016 16:10 
Wedvlucht Controle Systeem

Geachte Sportvrienden ,

Zoals U bekend zou de ZLU dit jaar starten met het WCS (Wedvlucht Controle Systeem) zonder toepassing van extra gummibanden voor de duiven welke voorzien waren van een chipring. Na de vergadering met de KBDB hebben wij een mail ontvangen van de KBDB dat de Belgische reglementen nageleefd moesten worden. Hierop hebben wij gereageerd dat wij ons systeem in 2015 voldoende getest hebben.Echter de KBDB heeft op voordracht van inrichters op 23 maart nogmaals besloten dat wij volgens de Belgische reglementen moeten handelen en dat alle duiven met chipring voorzien moeten worden van een gummiband. Het ZLU bestuur is, naar aanleiding van de vergadering van 23 maart van mening dat dit niet afdoende is om de veiligheid (kloonringen) van de wedvluchten te garanderen en zullen als toevoeging op de Belgische reglementen aangepaste maatregelen treffen zoals extra gummibanden, stempelen en het WCS. Onze aanpassingen zullen in de reglementen worden vermeld en t.z.t. geplaatst worden in ons eerste periodiek.

Het ZLU bestuur

01-04-2016

.

Profiel  

Stamtafel asdoffer

Bericht Geplaatst: Vr Apr 01, 2016 16:29 
the white skydiver schreef:
Bart van den Bovenkamp schreef:
Haha. Het wordt er allemaal niet duidelijker op zo.
Maar nu ik het nogmaals lees twijfel ik ook. Bij punt 2 hebben ze het over duiven met een chipring. Maar deze krijgen ook een gummi om. Wat ik dan niet duidelijk vind is of die gummi ook echt gedraaid moet worden of enkel als zekerheid dient.

Nou Bart, ik werd ook ff door die gummi op het verkeerde been gezet. Doch ik lees gewoon dat de electronische constatering geldt. Dus met die gummi hoef je niks meer te doen...kliko dus.

als je goed leest weet je watje moet doen , ik zou de gummie gewoon in de klok doen. ;)

Profiel E-mail  

Stamtafel asdoffer

Bericht Geplaatst: Vr Apr 01, 2016 21:10 
alberts schreef:
Bij thuiskomst van de duif geldt de electronische constatering en moet de gummiband worden geconstateerd volgens de bekende regels.

Ik geloof dat je gelijk hebt heer Alberts/Johan. Moet je toch weer een extra mechanische klok gebruiken wat een gedoe zeg. ZLU maak er toch Nat vluchten van! Laat die Belgen toch in hun sop gaar koken.

Profiel E-mail  

Stamtafel asdoffer
Gebruikers-avatar

Bericht Geplaatst: Vr Apr 01, 2016 21:12 
Dat is dus wat ik ook al aangaf Hans ;)

Profiel E-mail WWW  

Stamtafel asdoffer

Bericht Geplaatst: Vr Apr 01, 2016 21:15 
Bart van den Bovenkamp schreef:
Dat is dus wat ik ook al aangaf Hans ;)

Je hebt idd ook gelijk Bart, moet je weer een klok stellen/ aanslaan en daarna nog eens een keer afslaan. Wat een gedoe hè!

Profiel E-mail  

Bericht Geplaatst: Ma Apr 04, 2016 13:44 
Geachte Sportvrienden,

Zoals U bekend zou de ZLU dit jaar starten met het WCS (Wedvlucht Controle Systeem) zonder toepassing van extra gummibanden voor de duiven welke voorzien waren van een chipring. Na de vergadering met de KBDB hebben wij een mail ontvangen van de KBDB dat de Belgische reglementen nageleefd moesten worden. Hierop hebben wij gereageerd dat wij ons systeem in 2015 voldoende getest hebben.Echter de KBDB heeft op voordracht van inrichters op 23 maart nogmaals besloten dat wij volgens de Belgische reglementen moeten handelen en dat alle duiven met chipring voorzien moeten worden van een gummiband. Het ZLU bestuur is, naar aanleiding van de vergadering van 23 maart van mening dat dit niet afdoende is om de veiligheid (kloonringen) van de wedvluchten te garanderen en zullen als toevoeging op de Belgische reglementen aangepaste maatregelen treffen zoals extra gummibanden, stempelen en het WCS. Onze aanpassingen zullen in de reglementen worden vermeld en t.z.t. geplaatst worden in ons eerste periodiek.

Het ZLU bestuur

Stamtafel asdoffer

Bericht Geplaatst: Ma Apr 04, 2016 15:08 
the white skydiver schreef:
alberts schreef:

Ik geloof dat je gelijk hebt heer Alberts/Johan. Moet je toch weer een extra mechanische klok gebruiken wat een gedoe zeg. ZLU maak er toch Nat vluchten van! Laat die Belgen toch in hun sop gaar koken.

Wat een geluk dat jij niks tegen Belgen hebt.

Profiel WWW  

Stamtafel asdoffer

Bericht Geplaatst: Ma Apr 04, 2016 15:10 
De Belgen Moeten gewoon met de tijd mee gaan

Profiel E-mail  

Stamtafel asdoffer

Bericht Geplaatst: Ma Apr 04, 2016 16:53 
Past men in Nederland het wcs momenteel toe bij de nationale vluchten?

Zoniet dan mogen alle nationale en npo winnaars in twijfel getrokken worden wegens mogelijk gebruik van kloonringen.

Worden in Nederland alle nationale en npo winnaars gecontroleerd op dopinggebruik?

Wat is de back-up mogelijkheid bij falen van het EC als de duiven geen controlegummi aanhebben?

Ieder nadeel heb zijn voordeel.

We moeten keuzes maken, gemakzucht of zekerheid.

Ik ken in Belgie nauwelijks fondspelers die een probleem hebben met de controlegummi.

Ik vind het wel voldoende als enkel van de eerst aangekomen duif de controlegummi geklokt wordt.

Ben ik toch weer aan het miepen, maar jullie lokken het een beetje uit.

Profiel WWW  

Stamtafel asdoffer

Bericht Geplaatst: Ma Apr 04, 2016 17:16 
Ik weet niet beter dat na de laatste update afgelopen winter( in Nederland)
geen chipringen meer gekloond kunnen worden.

Profiel  

Stamtafel asdoffer

Bericht Geplaatst: Ma Apr 04, 2016 17:29 
En al die jaren ervoor?

Profiel WWW  

Stamtafel asdoffer

Bericht Geplaatst: Ma Apr 04, 2016 18:30 
[quote="eric moors"]Past men in Nederland het wcs momenteel toe bij de nationale vluchten?

Zoniet dan mogen alle nationale en npo winnaars in twijfel getrokken worden wegens mogelijk gebruik van kloonringen.
Worden in Nederland alle nationale en npo winnaars gecontroleerd op dopinggebruik?
Wat is de back-up mogelijkheid bij falen van het EC als de duiven geen controlegummi aanhebben?
Ieder nadeel heb zijn voordeel.
We moeten keuzes maken, gemakzucht of zekerheid.
Ik ken in Belgie nauwelijks fondspelers die een probleem hebben met de controlegummi.
Ik vind het wel voldoende als enkel van de eerst aangekomen duif de controlegummi geklokt wordt.
Ben ik toch weer aan het miepen, maar jullie lokken het een beetje uit.[/quo

Iets in twijfel trekken zet geen zoden aan de dijk. Harde bewijzen daar hebben we wat aan!
Doping controles worden in principe uitgevoerd maar niet altijd.
Risico's van het falen EC zijn te verwaarlozen, dus backup is wmb overbodig.
Gebruik maken van de tot in het oneindige uitgeteste techniek wil niet zeggen dat dan de zekerheid er onder lijdt, is dus absoluut geen sprake van gemakzucht!
Ik ken ook Belgische fondspelers die het belachelijk vinden dat de nostalgie/ het stilstaan, het wint van de vooruitgang.
De 2e aangekomen duif de gummi niet klokken is dan zeer inconsequent als je dat zo belangrijk vind.

Ja je bent idd aan het miepen! :? :shock:

Wat vind je eigenlijk dan dat mensen/inrichters die zelf meespelen of connecties hebben met liefhebbers die ook mee doen, betrokken zijn bij het geven van een vleugelstempel?
Zou me daar maar eens druk over maken als je het hebt over het voorkomen van fraude.

En verder heb ik niks tegen vooruitstrevende Belgen en dat heeft niks met geluk te maken! :)

Profiel E-mail  

Stamtafel asdoffer

Bericht Geplaatst: Ma Apr 04, 2016 18:54 
Zonder controle krijg je geen harde bewijzen.

Een verwaarloosbaar risico is relatief al is het maar 1/10.000 is het toch zeer jammer voor die ene.

Als ze die wcs techniek in Nederland al 100% onder de knie hebben waarom passen ze het dan niet toe bij nationale of npo vluchten?
Men doet nu voorkomen alsof ze het doen om de veiligheid te vergroten, maar eigenlijk is het gewoon om van die gummis af te zijn.

Bij herringen of stempelen werkt men met diverse ploegen en geen enkele ploeg doet lokalen waar zij zelf inkorven.

Ik ben waarschijnlijk de meest vooruitstrevende der Belgen maar wel realistisch.

De ZLU vluchten zijn tot op heden nog altijd door Belgische verenigingen georganiseerde wedstrijden waar ook buitenlanders aan mee doen.

Hoe zit het met het kostenplaatje?
wie levert de hardware en en de software en wie gaat dat betalen?
Mogelijk levert tipes dat gratis aan de ZLU als promo, maar gaan ze het ook gratis ter beschikking stellen van de vijf verschillende Belgische organisatoren, de Duitsers, De Fransen, De Engelsen en de Polen?

Ik blijf erbij dat er eerst intern overleg had moeten zijn en daarna een gezamenlijk standpunt.
zonder overleg eigen wil willen doordrijven getuigd van arrogantie of van een verborgen kalender.

Profiel WWW  

Stamtafel asdoffer

Bericht Geplaatst: Ma Apr 04, 2016 19:38 
eric moors schreef:
Zonder controle krijg je geen harde bewijzen.

Een verwaarloosbaar risico is relatief al is het maar 1/10.000 is het toch zeer jammer voor die ene.

Als ze die wcs techniek in Nederland al 100% onder de knie hebben waarom passen ze het dan niet toe bij nationale of npo vluchten?
Men doet nu voorkomen alsof ze het doen om de veiligheid te vergroten, maar eigenlijk is het gewoon om van die gummis af te zijn.

Bij herringen of stempelen werkt men met diverse ploegen en geen enkele ploeg doet lokalen waar zij zelf inkorven.

Ik ben waarschijnlijk de meest vooruitstrevende der Belgen maar wel realistisch.

De ZLU vluchten zijn tot op heden nog altijd door Belgische verenigingen georganiseerde wedstrijden waar ook buitenlanders aan mee doen.

Hoe zit het met het kostenplaatje?
wie levert de hardware en en de software en wie gaat dat betalen?
Mogelijk levert tipes dat gratis aan de ZLU als promo, maar gaan ze het ook gratis ter beschikking stellen van de vijf verschillende Belgische organisatoren, de Duitsers, De Fransen, De Engelsen en de Polen?

Ik blijf erbij dat er eerst intern overleg had moeten zijn en daarna een gezamenlijk standpunt.
zonder overleg eigen wil willen doordrijven getuigd van arrogantie of van een verborgen kalender.

Sorry hoor maar je gaat nauwelijks in op mijn argumenten., maar de meeste regels die je schrijft zijn vragen die je niet aan mij maar aan je collega inrichters moet stellen of aan je overkoepelende organisatie KDBD of aan de ZLU !!!!

Overleg is er geweest en de ZLU heeft concessies aan jullie arrogante inrichters gedaan. Begrijp dus niet waar jullie over blijven zeiken!!
Maar goed voor mij is het duidelijk en de discussie gesloten want als ik de ZLU was maakte ik er Nat vluchten van zonder dat gezeur!

PS Heb jij de Fransen Polen Duitsers etc horen klagen naar aanleiding van de "vernieuwingen" in de duivensport!?

Profiel E-mail  
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp
Pagina 3 van 4  [ 48 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende