Het Praathuis - The House of Talks

Het grootste & gezelligste postduiven forum van België & Nederland, waar "Duivensport een nog fijnere hobby is!" THUISBASIS van de DUIVENRUILCLUB!

Het is momenteel Za Nov 17, 2018 22:06

Forumindex » FONDCLUBS & ORGANISATIES » ZLU - ZUIDLIMBURGSE UNIE

Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 48 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur
Zoeken naar:
Bericht

Stamtafel asdoffer

Bericht Geplaatst: Di Mrt 29, 2016 17:41 
Tom van Nieuwenhuyze schreef:
dikvdberg schreef:
Als alles van mij niet klopt: SORRY
Maar ik heb dit van de site KOM KOM van Ludo Gerrts.Heeft dit zelf geschreven.
Jammer genoeg staat het er niet meer op anders had ik het gecopiëerd.
De KM heeft de KBDB wel op eigen houtje gewijzigd vorig jaar.

Mooi dat je dit schrijft Dik, maar wil je deze tip geven, de site KOMKOM van Ludo Geerts komt wel eens met exclusief nieuws af, maar héééééééééééééél vaak is het gewoon pure sensatie gebaseerd op geruchten, zonder alle partijen te horen ;-)
En ik dacht dat 'nieuwsgaring' wil zeggen dat je je bronnen checkt en de beide partijen aan het woord laat komen ;-)

Maar bij deze, geloof niet alles wat Ludo Geerts schrijft...

OK, begrepen.

Profiel  

Stamtafel asdoffer

Bericht Geplaatst: Di Mrt 29, 2016 23:36 
Word gewoon tijd dat de Belgen ook mee gaan met vernieuwingen in de duivensport !!

Profiel E-mail  

Stamtafel asdoffer

Bericht Geplaatst: Di Mrt 29, 2016 23:54 
Dik zit niet helemaal mis.
de Belgische duiven hebben maar 1 gummie om ipv 2 zo als in Nederland volgens mij.
Ook ontbreekt het bij de belgische duiven aan vleugelstempels. Correct me if am wrong

En dat de ZLU aanstuurt op een breuk lijkt me ook een broodje aap verhaal.
Maar het lijkt mij dat de partij die de meeste duiven levert best een wat grotere stem mag hebben in het geheel.
Daar komt bij dat de Belgische inrichters een flinke duit opstrijken anders dan in Nederland.
En het lossingsbeleid vaak gemanipuleerd wordt door de Belgen om de Nederlanders zo min mogelijk kans te geven op een goede klassering.
Zie naar de afgelopen jaren Barcelona.
Gelukkig zie je nu ook dat de beste nog steeds winnen.

Wie schiet :mrgreen: Graag wel in normaal taal gebruik. :liar:

Profiel E-mail  

Stamtafel asdoffer

Bericht Geplaatst: Wo Mrt 30, 2016 8:54 
Peter Yuo're wrong.

Het is op de belgische nationale vluchten dat de EC ingekorfde duiven maar één gummi aanhebben en de handmatig geklokten twee.

Op de ZLU vluchten zijn momenteel de regels in alle landen gelijk, twee gummis en vleugelmerk.

Er was een hele winter tijd voor overleg en uitwisseling van informatie, waarom nu nog de regels willen veranderen?

Kwestie van kostprijs, welke firma levert de controlesystemen voor op de losplaats en doen die dat gratis?

Moet een Belgische inrichter zich dat dan aanschaffen voor één of twee vluchten per jaar?

Profiel WWW  

Stamtafel asdoffer

Bericht Geplaatst: Wo Mrt 30, 2016 12:32 
Cor Vrolijk schreef:
Lees net op het internet dat het Wereld Natuur Fonds een vergunning heeft gekregen om Leeuwen uit te zetten op de Veluwe omdat deze in eigen land bedreigd zijn.
Ook worden er zogeheten nest-hutten geplaatst om de leeuwen een beschutte plek te geven hun jongen groot te brengen.
Op de vraag of dit niet gevaarlijk is voor wandelaars reageerde het WNF : Gebleken is dat de leeuwen alleen zieke of gewonde prooien eten, dus vooralsnog zien wij geen gevaar als je maar goed gezond bent.
Voor degene die het niet zien zitten raden wij aan op het strand te gaan wandelen of een andere hobby te kiezen.
Krijg net nog door dat ze een deel van de dieren in de toekomst willen kruisen met postduiven door kunstmatige inseminatie.
Deze zogenaamde LEUF zal de natuurlijke vijand worden voor de slechtvalk om deze populatie in toom te houden.
Bijlage:
images (1).jpg

Bijlage:
images (2).jpg

goeie 1 april grap

Profiel E-mail  

Stamtafel asdoffer

Bericht Geplaatst: Wo Mrt 30, 2016 13:19 
eric moors schreef:
Peter Yuo're wrong.

Het is op de belgische nationale vluchten dat de EC ingekorfde duiven maar één gummi aanhebben en de handmatig geklokten twee.

Op de ZLU vluchten zijn momenteel de regels in alle landen gelijk, twee gummis en vleugelmerk.

Er was een hele winter tijd voor overleg en uitwisseling van informatie, waarom nu nog de regels willen veranderen?

Kwestie van kostprijs, welke firma levert de controlesystemen voor op de losplaats en doen die dat gratis?

Moet een Belgische inrichter zich dat dan aanschaffen voor één of twee vluchten per jaar?

Eric
Het is al veel langer bekend dat de ZLU dit systeem wil.Stond al maanden op de site.
Vorig jaar is al proefgedraaid met het controle systeem.
Dan nog het punt :zeer kleine inkorfcentra.
Prijs en lossingsbeleid daar heeft Peter ook een punt.
Heb niets tegen Belgen hoor,maar ze moeten niet alles op eigen houtje gaan beslissen.

Profiel  

Stamtafel asdoffer

Bericht Geplaatst: Wo Mrt 30, 2016 15:14 
Als de Belgen niet willen meedoen heb ik er geen probleem mee, is het gewoon een Nat vlucht ipv Int nat. So what!? :mrgreen: Is net zo leuk/spannend. :)

Profiel E-mail  

Bericht Geplaatst: Wo Mrt 30, 2016 15:34 
the white skydiver schreef:
Als de Belgen niet willen meedoen heb ik er geen probleem mee, is het gewoon een Nat vlucht ipv Int nat. So what!? :mrgreen: Is net zo leuk/spannend. :)

Een Internationale overwinning heeft toch veel meer eer. De ZLU moet volgens mij niet zo hoog spel spelen.

Stamtafel asdoffer

Bericht Geplaatst: Wo Mrt 30, 2016 15:54 
Dag Dik, organisatorisch ligt dat toch iets moeilijker dan wie deelneemt heeft beslissingsrecht.

Het zijn wedstrijden die worden georganiseerd door Belgische inrichters, eigenlijk privébedrijfjes die dit hoofdzakelijk uit winstbejag doen. Dat is geen ideale situatie maar een historisch gegroeid probleem dat je niet van de ene op de andere dag oplost. Je doet mee of niet, maar je schikt je naar hun regels is daar de visie. Inspraak of overleg vinden ze zeer moeilijke woorden.

Dat de ZLU dan zegt wij doen wel mee maar bepalen onze eigen regels ligt dan ook heel moeilijk.

ZLU doet dit mijns inziens ook voornamelijk om zich populair te maken bij de Nederlandse liefhebbers die blijkbaar een probleem hebben met gummirukken.

Heeft men al de mening gevraagd van de Duitsers, De Engelsen, De Fransen, De polen, etc?

De witte duiker zijn mening deel ik niet, als men hier van splitsen spreekt op gelijk welk niveau dan zeg ik altijd ' de helft van weinig is nog minder.'

vorig jaar heb ik Agen niet gespeeld omdat het niet internationaal was, kwestie van principes.

Profiel WWW  

Stamtafel asdoffer

Bericht Geplaatst: Wo Mrt 30, 2016 19:38 
Het is toch te gek voor woorden dat de ZLU zich laat ringeloren door de Belgen met hun achterhaalde/ouderwetse gummirukkerij.
Je kan zelfs ook als Belg meedoen met handmatig klokken. Dus wat is nou eigenlijk het probleem!?
Euries may be!?.

"ZLU houdt je poot stijf", zou ik zeggen. :hand:

Profiel E-mail  

Praathuis VIP
Praathuis VIP
Gebruikers-avatar

Bericht Geplaatst: Wo Mrt 30, 2016 22:47 
Dit schreef ik in Maart 2014 al.

Juich nou niet te hard ,ik wil nog zien of dit internationaal ook geregeld word !!

Ze praten over een systeem wat getest ( gaat ,of kan gebruikt) worden ???

Alleen Tipes ? Als controle systeem begrijp ik hier uit.

Nog een stukje van de Site van Cees Epping .

Zelfs de overnachtfondmannen zijn deze week wakker geschrokken. Zoals ik al in januari schreef, is aan de inrichters van de internationale concoursen niets gevraagd of medegedeeld over het WCS controle systeem van de ZLU. Ik kreeg toen een mail van de ZLU dat ze er wel van wisten want ze hadden aangezeten aan het diner. Dat zal wel, maar als de wijn is in de man dan letten ze niet zo goed meer op. Nu zijn ze ook in Belgie wakker geschrokken en hebben hun knopen geteld. Het gaat ze geld kosten en daarom zijn ze tegen. Geen klokkenverhuur meer, geen extra gummi en kosten om in rekening te brengen.. Komt natuurlijk ook door de verhalen op internet. Daarom een korte verhandeling over het controle systeem. Bij het inkorven voor iedere vlucht in de club komt er een geheime code in de ring te staan. Er is in de ring maar plek voor één code dus verhalen over een code bijschrijven is gewoon onzin. Bij de ZLU hebben ze een 4 tal antennes waarmee ze de ingekorfde duiven gaan lezen en de nummers inclusief geheim code opslaan in een bestand. Gewoon duif voor duif uit de mand halen en over de antenne halen en terug in de mand. Ook de verhandelingen over de mandenscanners zijn broodje aap verhalen. ( Gaat niet zo lekker met passieve transponders.) Als de duif thuis is stuurt de klok de geconstateerde code naar de PC in de club. Het rekenprogramma zet de code in de UDP en dan kan men na afloop zien of de code in de UDP overeenkomt met de gelezen code in de loods van de ZLU. Nu zijn er een boel technische redenen waarom de code wel eens kan afwijken maar daar wilde niemand naar luisteren toen ik dat probeerde uit te leggen. Dat is een super technisch verhaal maar komt in de basis neer of het feit dat de beveiliging in de ringen dateert uit de jaren 70. Het voorgestelde systeem is dus allesbehalve waterdicht en daarin hebben de inrichters weer gelijk. Helaas is met de invoering van dit WCS systeem ook een basis beveiliging van alle EC systemen verloren gegaan en staat er nu een achter deurtje open. Ik laat het hierbij want anders breng ik mogelijke fraudeurs alleen maar op een idee. Ik blijf het wel zonde vinden van de anderhalf miljoen die het ons al gekost heeft. Zal wel weer een mail krijgen van onze vrienden van de ZLU dat het allemaal toch anders is gegaan.

Profiel  

Stamtafel klasbak

Bericht Geplaatst: Wo Mrt 30, 2016 23:33 
De afdeling 6 Noord-Holland heeft jaren geleden al zo'n mandenscanner aangeschaft. Er zijn een paar
keer experimenten mee uitgevoerd, maar ze hebben ondanks alle moeite het ding nooit goed aan de praat gekregen. Natuurlijk zijn we nu weer wat jaren verder en is ook de techniek weer verder.

Profiel E-mail  

Bericht Geplaatst: Do Mrt 31, 2016 12:57 
Is er met de ZLU hierover contact gehad met hun achterban of is dit door het bestuur in werking gezet. Toch wel belangrijk wat je achterban ervan vindt :think:

Praathuisbos pieper

Bericht Geplaatst: Do Mrt 31, 2016 14:22 
De ZLU heeft een schrijven rond gestuurd met de nieuwe richtlijnen voor het Internationale fond spel.
Vandaag ontvangen.
Passen zich deels aan maar houden ook vast aan het korven met een chipring maar dan met 1 gummi en de test met het lezen van de code uit de chipring op het verzamel centrum in Rucphen/Geleen

Profiel E-mail  

Stamtafel asdoffer

Bericht Geplaatst: Do Mrt 31, 2016 14:50 
jan brockotter schreef:
De ZLU heeft een schrijven rond gestuurd met de nieuwe richtlijnen voor het Internationale fond spel.
Vandaag ontvangen.
Passen zich deels aan maar houden ook vast aan het korven met een chipring maar dan met 1 gummi en de test met het lezen van de code uit de chipring op het verzamel centrum in Rucphen/Geleen

Jan blijft het ook mogelijk om mechanisch te klokken met 2 gummies + vleugelstempel?
Staat nl nog niks op de site van de ZLU hierover.

Profiel E-mail  
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp
Pagina 1 van 4  [ 48 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende