ZLU - ARCHIEF

Gebruikersavatar
Bart van den Bovenkamp
Stamtafel asdoffer
Berichten: 5450
Lid geworden op: wo jun 27, 2007 13:13
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Re: Zlu naar de chipringen!!!

Bericht door Bart van den Bovenkamp »

Haha. Het wordt er allemaal niet duidelijker op zo.
Maar nu ik het nogmaals lees twijfel ik ook. Bij punt 2 hebben ze het over duiven met een chipring. Maar deze krijgen ook een gummi om. Wat ik dan niet duidelijk vind is of die gummi ook echt gedraaid moet worden of enkel als zekerheid dient.
Wat betekent oost en west als de wereld rond is
Gebruikersavatar
johan van grafhorst
Stamtafel asdoffer
Berichten: 2660
Lid geworden op: do dec 16, 2010 15:18
Locatie: Harderwijk

Re: Zlu naar de chipringen!!!

Bericht door johan van grafhorst »

eric moors schreef:Bart,

bij ons worden die handmatige controleklokken aangeslagen en meegegeven de dag van de inkorving, waarom moeten jullie daar nog eens extra voor opgaan?
In onze vereniging spelen sommige liefhebbers ook ZLU , met het inkorfen nemen ze de klok mee, laten de klok stellen , en mogen hem aanslaan ln de eigen vereniging.
Vroeger mocht je de klok zelfs thuis aanslaan, heb ik zelf meegemaakt.
Je hebt al mazzel genoeg als je geen pech hebt.
Dirk van Hofwegen

Re: Zlu naar de chipringen!!!

Bericht door Dirk van Hofwegen »

Nieuws van ons N.I.C. ZLU .

Geachte leden,

Zoals bekend zou er gestart worden met het WCS (wedvlucht controle systeem), inkorven zonder gummibanden.

Dit werd ons ook nog verteld tijdens onze prijsuitreiking door de heer Hub Wetzelaar van het ZLU bestuur.

Echter de KBDB heeft op voordracht van de inrichters besloten dat de Belgische reglementen moeten worden gehandhaaft.

Alle duiven moeten worden voorzien van een gummiband.

Nu kan er ingekorfd gaan worden op twee manieren.



1 Duiven zonder chipring:

In de inkorflokalen worden de duiven voorzien van een gummiband, zoals tot nu toe gebruikelijk bij de Z.L.U.-vluchten.

Deze duiven worden in de verzamelcentra (Rucphen/Geleen) voorzien van een 2e gummiband en vleugelmerk zoals tot nu toe.

Deze duiven dienen dan ook op de huidige Z.L.U.-manier geklokt en gemeld te worden.



2. Duiven met chipring:

In de inkorflokalen krijgen de duiven met chipring ook een gummiband en moeten de chipringen ingelezen worden in de computerbestanden.

De gummibanden noteren we op poulebrief. In de verzamelcentra (Rucphen/Geleen) worden de duiven niet meer voorzien van een 2e gummiband en vleugelmerk,

maar wordt een code uit de chipring gelezen door middel van een speciaal voor de Z.L.U. aangepast Tipes antenne systeem met adapter.

Deze antenne kan alle chipringen lezen, ook die van andere systemen. Na afronding van de werkzaamheden worden de data verzonden naar de Z.L.U.-rekenaar.

Bij thuiskomst van de duif geldt de electronische constatering en moet de gummiband worden geconstateerd volgens de bekende regels.



Mocht onverhoopt iets haperen aan de chipring, en een noodkoppeling is niet mogelijk, of het elektronisch systeem bij het inkorven in het lokaal dan kan je nog altijd met de mechanische klok meedoen. Indien deze genoemde problemen zich voordoen dan worden de duiven behandeld zoals omschreven in bovengenoemd hoofdstuk "punt 1 duiven zonder chipring". Dit betekent bij probleem in lokaal: chipring af en gummiband aan. Deze duif moet dan op de poulebrief geplaatst worden na de elektronische duiven.



Let dus op de mechanische klok moet dus worden gebruikt en goedgekeurd zijn.

Neem contact op met uw vereniging/rayon vertegenwoordiger, die kunt u hier mee helpen.

Let wel! Niet gekeurde klokken, daarvan worden de geklokte duiven uitgesloten.

Dus!!! Laat uw klok keuren.



Voor meer info kunt U mij altijd contacten.



Met vriendelijke groet

Henry Visser
Gebruikersavatar
Marcel
Praathuis VIP
Praathuis VIP
Berichten: 20023
Lid geworden op: di jan 22, 2008 9:55
Locatie: Nederland Overnachtfond

Re: Zlu naar de chipringen!!!

Bericht door Marcel »

Dirk van Hofwegen schreef:Nieuws van ons N.I.C. ZLU .

Deze duiven dienen dan ook op de huidige Z.L.U.-manier geklokt en gemeld te worden.
Hoe gaat dat in zijn werk?
Alles wat we zijn, is het resultaat van wat we dachten.
the white skydiver

Re: Zlu naar de chipringen!!!

Bericht door the white skydiver »

Bart van den Bovenkamp schreef:Haha. Het wordt er allemaal niet duidelijker op zo.
Maar nu ik het nogmaals lees twijfel ik ook. Bij punt 2 hebben ze het over duiven met een chipring. Maar deze krijgen ook een gummi om. Wat ik dan niet duidelijk vind is of die gummi ook echt gedraaid moet worden of enkel als zekerheid dient.
Nou Bart, ik werd ook ff door die gummi op het verkeerde been gezet. Doch ik lees gewoon dat de electronische constatering geldt. Dus met die gummi hoef je niks meer te doen...kliko dus.
alberts

Re: Zlu naar de chipringen!!!

Bericht door alberts »

Bij thuiskomst van de duif geldt de electronische constatering en moet de gummiband worden geconstateerd volgens de bekende regels.
volgens mij moet de gummi ook gedraaid worden, als controle
Gebruikersavatar
hkoopman
Stamtafel klasbak
Berichten: 324
Lid geworden op: za mei 30, 2009 6:49
Locatie: Almere

Re: Komen internationale vluchten in het gedrang?

Bericht door hkoopman »

Wedvlucht Controle Systeem

Geachte Sportvrienden ,

Zoals U bekend zou de ZLU dit jaar starten met het WCS (Wedvlucht Controle Systeem) zonder toepassing van extra gummibanden voor de duiven welke voorzien waren van een chipring. Na de vergadering met de KBDB hebben wij een mail ontvangen van de KBDB dat de Belgische reglementen nageleefd moesten worden. Hierop hebben wij gereageerd dat wij ons systeem in 2015 voldoende getest hebben.Echter de KBDB heeft op voordracht van inrichters op 23 maart nogmaals besloten dat wij volgens de Belgische reglementen moeten handelen en dat alle duiven met chipring voorzien moeten worden van een gummiband. Het ZLU bestuur is, naar aanleiding van de vergadering van 23 maart van mening dat dit niet afdoende is om de veiligheid (kloonringen) van de wedvluchten te garanderen en zullen als toevoeging op de Belgische reglementen aangepaste maatregelen treffen zoals extra gummibanden, stempelen en het WCS. Onze aanpassingen zullen in de reglementen worden vermeld en t.z.t. geplaatst worden in ons eerste periodiek.


Het ZLU bestuur



01-04-2016

.
Gebruikersavatar
hkoopman
Stamtafel klasbak
Berichten: 324
Lid geworden op: za mei 30, 2009 6:49
Locatie: Almere

Re: Komen internationale vluchten in het gedrang?

Bericht door hkoopman »

Wat ik me aanvraag wat kloonringen zijn???

Bij het chippen gebeurt het wel eens, dat je twee chipringen hebt met dezelfde ringnummers.
Maar bij het inkorven wordt er toch een electronische code in de chipring geschreven en deze wordt alleen in de ring geschreven die om de poot van de duif zit???

Begrijp dit niet goed, wie kan me dit uitleggen?
Gebruikersavatar
hkoopman
Stamtafel klasbak
Berichten: 324
Lid geworden op: za mei 30, 2009 6:49
Locatie: Almere

Re: Zlu naar de chipringen!!!

Bericht door hkoopman »

Wedvlucht Controle Systeem

Geachte Sportvrienden ,

Zoals U bekend zou de ZLU dit jaar starten met het WCS (Wedvlucht Controle Systeem) zonder toepassing van extra gummibanden voor de duiven welke voorzien waren van een chipring. Na de vergadering met de KBDB hebben wij een mail ontvangen van de KBDB dat de Belgische reglementen nageleefd moesten worden. Hierop hebben wij gereageerd dat wij ons systeem in 2015 voldoende getest hebben.Echter de KBDB heeft op voordracht van inrichters op 23 maart nogmaals besloten dat wij volgens de Belgische reglementen moeten handelen en dat alle duiven met chipring voorzien moeten worden van een gummiband. Het ZLU bestuur is, naar aanleiding van de vergadering van 23 maart van mening dat dit niet afdoende is om de veiligheid (kloonringen) van de wedvluchten te garanderen en zullen als toevoeging op de Belgische reglementen aangepaste maatregelen treffen zoals extra gummibanden, stempelen en het WCS. Onze aanpassingen zullen in de reglementen worden vermeld en t.z.t. geplaatst worden in ons eerste periodiek.


Het ZLU bestuur



01-04-2016

.
Gebruikersavatar
johan van grafhorst
Stamtafel asdoffer
Berichten: 2660
Lid geworden op: do dec 16, 2010 15:18
Locatie: Harderwijk

Re: Zlu naar de chipringen!!!

Bericht door johan van grafhorst »

the white skydiver schreef:
Bart van den Bovenkamp schreef:Haha. Het wordt er allemaal niet duidelijker op zo.
Maar nu ik het nogmaals lees twijfel ik ook. Bij punt 2 hebben ze het over duiven met een chipring. Maar deze krijgen ook een gummi om. Wat ik dan niet duidelijk vind is of die gummi ook echt gedraaid moet worden of enkel als zekerheid dient.
Nou Bart, ik werd ook ff door die gummi op het verkeerde been gezet. Doch ik lees gewoon dat de electronische constatering geldt. Dus met die gummi hoef je niks meer te doen...kliko dus.
als je goed leest weet je watje moet doen , ik zou de gummie gewoon in de klok doen. ;)
Je hebt al mazzel genoeg als je geen pech hebt.
the white skydiver

Re: Zlu naar de chipringen!!!

Bericht door the white skydiver »

alberts schreef:Bij thuiskomst van de duif geldt de electronische constatering en moet de gummiband worden geconstateerd volgens de bekende regels.
volgens mij moet de gummi ook gedraaid worden, als controle
Ik geloof dat je gelijk hebt heer Alberts/Johan. Moet je toch weer een extra mechanische klok gebruiken wat een gedoe zeg. ZLU maak er toch Nat vluchten van! Laat die Belgen toch in hun sop gaar koken.
Gebruikersavatar
Bart van den Bovenkamp
Stamtafel asdoffer
Berichten: 5450
Lid geworden op: wo jun 27, 2007 13:13
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Re: Zlu naar de chipringen!!!

Bericht door Bart van den Bovenkamp »

Dat is dus wat ik ook al aangaf Hans ;)
Wat betekent oost en west als de wereld rond is
the white skydiver

Re: Zlu naar de chipringen!!!

Bericht door the white skydiver »

Bart van den Bovenkamp schreef:Dat is dus wat ik ook al aangaf Hans ;)
Je hebt idd ook gelijk Bart, moet je weer een klok stellen/ aanslaan en daarna nog eens een keer afslaan. Wat een gedoe hè!
the white skydiver

Re: Komen internationale vluchten in het gedrang?

Bericht door the white skydiver »

hkoop schreef:Wat ik me aanvraag wat kloonringen zijn???

Bij het chippen gebeurt het wel eens, dat je twee chipringen hebt met dezelfde ringnummers.
Maar bij het inkorven wordt er toch een electronische code in de chipring geschreven en deze wordt alleen in de ring geschreven die om de poot van de duif zit???

Begrijp dit niet goed, wie kan me dit uitleggen?
Misschien een Belg die dat weet!?
Udo Peters

Re: Zlu naar de chipringen!!!

Bericht door Udo Peters »

Geachte Sportvrienden,

Zoals U bekend zou de ZLU dit jaar starten met het WCS (Wedvlucht Controle Systeem) zonder toepassing van extra gummibanden voor de duiven welke voorzien waren van een chipring. Na de vergadering met de KBDB hebben wij een mail ontvangen van de KBDB dat de Belgische reglementen nageleefd moesten worden. Hierop hebben wij gereageerd dat wij ons systeem in 2015 voldoende getest hebben.Echter de KBDB heeft op voordracht van inrichters op 23 maart nogmaals besloten dat wij volgens de Belgische reglementen moeten handelen en dat alle duiven met chipring voorzien moeten worden van een gummiband. Het ZLU bestuur is, naar aanleiding van de vergadering van 23 maart van mening dat dit niet afdoende is om de veiligheid (kloonringen) van de wedvluchten te garanderen en zullen als toevoeging op de Belgische reglementen aangepaste maatregelen treffen zoals extra gummibanden, stempelen en het WCS. Onze aanpassingen zullen in de reglementen worden vermeld en t.z.t. geplaatst worden in ons eerste periodiek.

Het ZLU bestuur
Gesloten