ZLU - ARCHIEF

Gebruikersavatar
Bart van den Bovenkamp
Stamtafel asdoffer
Berichten: 5450
Lid geworden op: wo jun 27, 2007 13:13
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Re: Einde gummiringen en stempels bij de ZLU ???

Bericht door Bart van den Bovenkamp »

Ik ben van het jaar van plan om ook de ZLU te gaan spelen.
Ik vind het hele gebeuren met gummi's, stempels, etc. nog wel wat nostalgisch hebben en zie het niet als een drempel.
Hooguit de tijd en moeite die nodig is om de klok aan te moeten slaan is een drempel, maar daar valt ook wel mee te leven.
Wat betekent oost en west als de wereld rond is
Gebruikersavatar
Peter Beetsma
Stamtafel asdoffer
Berichten: 2045
Lid geworden op: zo apr 08, 2012 15:24

Re: Einde gummiringen en stempels bij de ZLU ???

Bericht door Peter Beetsma »

Niet als je daar 20 km of meer voor moet rijden.
Laten we aub ophouden met het praat dat het wel iets nostalgisch heeft. Is gewoon hopeloos ouderwets. Je koopt een duur EC systeem en dan moet je nog met je oude hand klokje naar het lokaal. :snooty:

En als ik het goed begrijp als de handklok er mee op houd dan mag je wel Electronisch klokken!!!! Wat heeft de handklok dan nog voor zin!!

Ik zeg, goed bezig bestuur ZLU. Heeft lang geduurd maar dan nu toch waarschijnlijk in een keer 20 jaar verder in de tijd. En ik denk dat het ze geen wind eieren zal leggen in de deel name. Weer een drempel weg om toch mee te doen.

Ik ben dan wel niet zo gek op ochtendlossingen maar er zitten wel hele mooie vluchten in het ZLU programma. En dit zou zo maar het duwtje in de rug kunnen zijn voor mij om een 1 of 2 ZLU vluchten mee te doen.
ANDERE WINDEN, ANDERE WINNAARS
Gebruikersavatar
Bart van den Bovenkamp
Stamtafel asdoffer
Berichten: 5450
Lid geworden op: wo jun 27, 2007 13:13
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Re: Einde gummiringen en stempels bij de ZLU ???

Bericht door Bart van den Bovenkamp »

Peter Beetsma schreef:Niet als je daar 20 km of meer voor moet rijden.
Dat moet ik ook Peter. Ik heb hier in de buurt keuze uit 3 inkorfcentrums voor de ZLU. De dichtstbijzijnde is 19km rijden.
Wat betekent oost en west als de wereld rond is
Gebruikersavatar
Peter Beetsma
Stamtafel asdoffer
Berichten: 2045
Lid geworden op: zo apr 08, 2012 15:24

Re: Einde gummiringen en stempels bij de ZLU ???

Bericht door Peter Beetsma »

Voor mij is Drachten een 42 KM en Urk een 61Km. Zal dus, als ik mee doe, wel Drachten worden.
ANDERE WINDEN, ANDERE WINNAARS
Dirk van Hofwegen

Re: Einde gummiringen en stempels bij de ZLU ???

Bericht door Dirk van Hofwegen »

Juich nou niet te hard ,ik wil nog zien of dit internationaal ook geregeld word !!

Ze praten over een systeem wat getest ( gaat ,of kan gebruikt) worden ???

Alleen Tipes ? Als controle systeem begrijp ik hier uit.
RomyvdHerik

Re: Einde gummiringen en stempels bij de ZLU ???

Bericht door RomyvdHerik »

ik vermoed dat elke ring
door het systeem word erkend.
Gebruikersavatar
Ronnie
Praathuis SUPER-VIP
Praathuis SUPER-VIP
Berichten: 19865
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 12:28
Locatie: Engwierum / Dokkum / Neede Overnachtfond

Re: Einde gummiringen en stempels bij de ZLU ???

Bericht door Ronnie »

Klok aanslaan mag in ieder nic dus dat hoeft de drempel ook niet te zijn. Of je slaat al aan met inkorven.
Of ze nou Dowkes of Doev'n worden genoemd, tis beide prachtig spul.
Udo Peters

Re: Einde gummiringen en stempels bij de ZLU ???

Bericht door Udo Peters »

Dirk

De regels zijn nu ook al anders in Nederland en Belgié en je moet eerst goed testen om tot een waterdicht systeem te komen, het zal het eerste jaar niet meteen zonder gummie gaan mag ik aannemen.



Udo
Gebruikersavatar
Peter Beetsma
Stamtafel asdoffer
Berichten: 2045
Lid geworden op: zo apr 08, 2012 15:24

Re: Einde gummiringen en stempels bij de ZLU ???

Bericht door Peter Beetsma »

Ronnie schreef:Klok aanslaan mag in ieder nic dus dat hoeft de drempel ook niet te zijn. Of je slaat al aan met inkorven.

Maar hoe zit het nu. Je kan met de handklok klokken en je kan met de handklok klokken+EC. Als je handklok er mee kapt geldt dan als nog de EC tijd als een erkende backup tijd zeg maar.
ANDERE WINDEN, ANDERE WINNAARS
Udo Peters

Re: Einde gummiringen en stempels bij de ZLU ???

Bericht door Udo Peters »

REGELS VOOR HET GEBRUIK VAN ELEKTRONISCH CONSTATEERSYSTEMEN.

De duiven welke bij het inkorven zijn voorzien van een chipring, dienen eveneens te worden geringd met een gummiband op de chipring. Deze voorschriften zijn vastgelegd in de reglementen van de KBDB. Bij aankomst van de duif maakt het systeem de elektronische constatering. Deze constatering geldt voor de klassering mits ook de twee gummibanden binnen 10 minuten na de elektronische constatering zijn geklokt. Daarna moet u van elke aankomende duif eveneens de beide gummibanden constateren op de wijze als hierboven beschreven voor duiven die niet elektronisch worden geconstateerd.

Indien het elektronisch systeem uitvalt gelden de constateringen van de controleklok(ken) mits alle constateringen zijn uitgevoerd conform de voorschriften zoals eerder omschreven.

Mocht de controleklok stilvallen dan dient u deze conform NPO Wedvluchtreglement, ongeopend en verzegeld aan te bieden aan de centrumleider van het inkorflokaal. Uit de constatage strook zal blijken of de gummibanden reglementair zijn geconstateerd. Indien u de 2e gummiband niet binnen 10 minuten na de de elektronische constatering constateert, dan geldt de laatste constatering van deze aankomende duif. De betreffende duif wordt geklasseerd op het tijdstip van de laatste constatering.

De handelingen t.a.v. het melden der duiven, geschiedt conform het vermelde onder
�CONSTATEREN EN MELDEN DUIVEN BIJ ALLE ZLU WEDVLUCHTEN’.
Gebruikersavatar
Peter Beetsma
Stamtafel asdoffer
Berichten: 2045
Lid geworden op: zo apr 08, 2012 15:24

Re: Einde gummiringen en stempels bij de ZLU ???

Bericht door Peter Beetsma »

Ok, als dus de handklok het niet doet dan mogen de constatering door het EC niet als vervanging dienen. Waarom dan toch met de EC constateren.
ANDERE WINDEN, ANDERE WINNAARS
Gebruikersavatar
Erik Boots
Stamtafel asdoffer
Berichten: 2319
Lid geworden op: ma aug 26, 2013 21:55
Locatie: Horst

Re: Einde gummiringen en stempels bij de ZLU ???

Bericht door Erik Boots »

De ZLU wil dit gaan testen, zal dus voorlopig nog niet doorgaan. Of het er beter en veiliger op wordt is nog maar de vraag. Er zijn al zoveel fraude gevallen geweest met elektronisch constateren en kloonchips e.d. Het systeem van de ZLU met nog een extra controle ring en vleugelmerk welke na de inkoreving op een andere plaats wordt uitgevoerd dan het inzetlokaal blijkt toch behoorlijk waterdicht. Ik kan me geen fraude geval binnen de ZLU vluchten herinneren.

Electronisch constateren dient vooral het gemak, maar of het beter is, is nog maar de vraag.
Gebruikersavatar
Peter Beetsma
Stamtafel asdoffer
Berichten: 2045
Lid geworden op: zo apr 08, 2012 15:24

Re: Einde gummiringen en stempels bij de ZLU ???

Bericht door Peter Beetsma »

als ze dan toch allemaal over de antenne moeten dan kun je net zo goed de vleugelstempel in stand houden. En dan is fraude uitgesloten
ANDERE WINDEN, ANDERE WINNAARS
Paul Grolleman
Stamtafel asdoffer
Berichten: 3292
Lid geworden op: za mei 09, 2009 18:31
Locatie: Combinatie vd Bosch - Grolleman, Landgraaf

Re: Einde gummiringen en stempels bij de ZLU ???

Bericht door Paul Grolleman »

A.v.d.Wiel schreef:Gelukkig, dan kan ik dit jaar op een eenvoudige manier ook aan de ZLU-vluchten deelnemen.

Tenminste ik ben van plan de "korte" fondvluchten met ochtendlossing mee te doen met ervaren dagfondduiven.....

Hey dat mag niet he... :lol:
Met brandhout kun je alleen maar de kachel aanmaken..........
Udo Peters

Re: Einde gummiringen en stempels bij de ZLU ???

Bericht door Udo Peters »

Als je alle gegevens van een chip inlees dan is het mogelijk om op de lossingsplaats met een scanner de gegevens nog een keer in te lezen en kun je beide databases met elkaar vergelijken. Dit is denk ik de beste controle die er op het moment kan zijn en je fraudegevallen 99% kan uitsluiten.

Waarom elektronisch constateren als de kloktijd telt weet ik zo niet. Maar ik denk dat de ZLU hier goed aan doet en de NPO snel moet gaan volgen zodat we fraude nog meer kunnen uitsluiten, elk jaar wordt er wel iemand gepakt die het niet correct doet en ben van mening dat het vaker gebeurd dan we denken.



Uco
Gesloten