Gietel's Geluk 2020

Interessante columns, artikelen, films enz. ter promotie van onze "Duivensport fijne hobby!"
Gebruikersavatar
Cor Vrolijk
Stamtafel asdoffer
Berichten: 4197
Lid geworden op: di jun 05, 2018 20:16

Re: Gietel's Geluk 2020

Bericht door Cor Vrolijk »

Albert Hendriksen schreef:ik geef alle complimenten door. Blijven jullie wel nog even zeuren om een paar foto's van "de biechtstoel", dan blijft dat onder de aandacht :D
daar wacht ik ook op :whistle: :lol: :lol: :lol:
Mooi He al dat dromen en verwachtingen.....en dan opeens word je wakker
Gebruikersavatar
Albert Hendriksen
Crewmember
Crewmember
Berichten: 12041
Lid geworden op: zo feb 18, 2007 17:01
Locatie: - Twello - V/M/E/J/N - Afd. 8 Regio NO
Contacteer:

Re: Gietel's Geluk 2020

Bericht door Albert Hendriksen »

Bram leest hier ook mee dus wie weet :D
"Ik ben liever een slechte duivenmelker dan een slecht mens!"
Gebruikersavatar
Albert Hendriksen
Crewmember
Crewmember
Berichten: 12041
Lid geworden op: zo feb 18, 2007 17:01
Locatie: - Twello - V/M/E/J/N - Afd. 8 Regio NO
Contacteer:

Re: Gietel's Geluk 2020

Bericht door Albert Hendriksen »

Lekker hoor, Nationaal Kampioen:
Nationaal Kampioen onaangewezen jong 2020.jpg
20201102_101346.jpg
Freek, bedankt!! :D
"Ik ben liever een slechte duivenmelker dan een slecht mens!"
Gebruikersavatar
Cor Vrolijk
Stamtafel asdoffer
Berichten: 4197
Lid geworden op: di jun 05, 2018 20:16

Re: Gietel's Geluk 2020

Bericht door Cor Vrolijk »

Had het gelezen
Gefeliciteerd
Mooi He al dat dromen en verwachtingen.....en dan opeens word je wakker
Gebruikersavatar
Albert Hendriksen
Crewmember
Crewmember
Berichten: 12041
Lid geworden op: zo feb 18, 2007 17:01
Locatie: - Twello - V/M/E/J/N - Afd. 8 Regio NO
Contacteer:

Re: Gietel's Geluk 2020

Bericht door Albert Hendriksen »

Cor Vrolijk schreef:
Albert Hendriksen schreef:ik geef alle complimenten door. Blijven jullie wel nog even zeuren om een paar foto's van "de biechtstoel", dan blijft dat onder de aandacht :D
daar wacht ik ook op :whistle: :lol: :lol: :lol:
Ik vrees voor de informatie gezien Freek's mail:

De biechtstoel is min of meer toevallig ontstaan. Een simpel hokje (gesloten doos) in een hok (of ren). Niks bijzonders, geen hogere wiskunde of iets revolutionairs. De 3e ronde deed het uitstekend. Weinig verliezen (2 stuks kort na het uitwennen, waarvan één door de havik), verder niet. Dat is best wel uniek. Toch is de biechtstoel niet meer dan een prototype. Eén zwaluw maakt nog geen zomer. Komend jaar volgt de echte test. Dan komen er voorjaarsjongen op (waarschijnlijk 2e ronde) en worden ze verduisterd en misschien zelfs bijgelicht vanaf één augustus. 't Is net als met het coronavaccin. Eerst uitgebreid testen, dan pas een oordeel vellen en in werking stellen. De biechtstoel is veelbelovend, maar niet meer dan dat. Het principe is simpel. Duiven in een kleine ruimte, tegenover elkaar. Wel frisse lucht, geen tocht. Medio september 2021 weten we pas, wat de biechtstoel waard is. Dan is het nog vroeg genoeg om evt. een tekening/ foto te maken.
"Ik ben liever een slechte duivenmelker dan een slecht mens!"
Gebruikersavatar
Marcel
Praathuis VIP
Praathuis VIP
Berichten: 20025
Lid geworden op: di jan 22, 2008 9:55
Locatie: Nederland Overnachtfond

Re: Gietel's Geluk 2020

Bericht door Marcel »

"Bijgelicht vanaf 1 augustus". Waarom niet vanaf de langste dag?
Alles wat we zijn, is het resultaat van wat we dachten.
Gebruikersavatar
Albert Hendriksen
Crewmember
Crewmember
Berichten: 12041
Lid geworden op: zo feb 18, 2007 17:01
Locatie: - Twello - V/M/E/J/N - Afd. 8 Regio NO
Contacteer:

Re: Gietel's Geluk 2020

Bericht door Albert Hendriksen »

geen idee... :D Is dat beter?
"Ik ben liever een slechte duivenmelker dan een slecht mens!"
Gebruikersavatar
A. Paalman
Stamtafel asdoffer
Berichten: 4989
Lid geworden op: zo jun 08, 2008 9:03
Locatie: Laren Gld. Hengevelde Afdeling 9

Re: Gietel's Geluk 2020

Bericht door A. Paalman »

Zoveel jij wilt dat een ander z’n kennis/ervaringen deelt, zo weinig laten jullie als Team Wagenaar los Albert!
Gebruikersavatar
evert_konings
Crewmember
Crewmember
Berichten: 3289
Lid geworden op: zo sep 03, 2006 15:19
Locatie: Blaricum Snelheid/Jonge duiven

Re: Gietel's Geluk 2020

Bericht door evert_konings »

Nu ze nationaal kampioen zijn krijgen we straks een mooie reportage dan staat alles er vast in. ;)
Gebruikersavatar
Albert Hendriksen
Crewmember
Crewmember
Berichten: 12041
Lid geworden op: zo feb 18, 2007 17:01
Locatie: - Twello - V/M/E/J/N - Afd. 8 Regio NO
Contacteer:

Re: Gietel's Geluk 2020

Bericht door Albert Hendriksen »

A. Paalman schreef:Zoveel jij wilt dat een ander z’n kennis/ervaringen deelt, zo weinig laten jullie als Team Wagenaar los Albert!
Kan kloppen Arnold, ik vertel graag wat ik weet en dat is wat hier staat. Heb geen idee hoe Freek het allemaal aan pakt. Ik kan niemand verplichten om hier neer te zetten wat hij doet of juist niet. Ik had "het Team" gevraagd naar wat foto's en uitleg, heb zelf die kast nog niet eens goed bekeken, en wat ik hierboven schreef was Freek's antwoord.

Zelf heb ik nog nooit verduisterd, wel eens bijgelicht tijdens de natour, dus ik kan daar geen zinnig woord over zeggen.

Ik ben maar een papieren lid van het team (maak de stamkaarten van de jongen uit Freek's eigen kweekduiven, Bram kan dat zelf wel :P) en kom ong. 3 keer per jaar bij Freek om een aankomst mee te maken. That's it!

Uiteraard mag iedereen mij alles vragen maar zolang mijn prestaties op dit niveau zitten zal daar weinig belangstelling voor zijn.
Dat ik graag ervaringen en kennis van anderen probeer te krijgen heeft te maken met wat ik hier boven schrijf: de slechtste liefhebber van de club met nog slechtere duiven maar denk nu niet dat mij dat lekker zit. Daarom ben ik altijd op zoek om ooit een keer het lek boven te krijgen. Het is dan wel makkelijk om te zeggen dat ik er niks voor doe en alles op mijn boerenfluitjes doe maar dat is ver benevens de waarheid.

Meer kan ik er niet van maken.
"Ik ben liever een slechte duivenmelker dan een slecht mens!"
Gebruikersavatar
Albert Hendriksen
Crewmember
Crewmember
Berichten: 12041
Lid geworden op: zo feb 18, 2007 17:01
Locatie: - Twello - V/M/E/J/N - Afd. 8 Regio NO
Contacteer:

Re: Gietel's Geluk 2020

Bericht door Albert Hendriksen »

evert_konings schreef:Nu ze nationaal kampioen zijn krijgen we straks een mooie reportage dan staat alles er vast in. ;)
Freek is Nationaal Kampioen, Evert, niet "ze". Ik wil absoluut niet meeliften op het succes van Freek, ik heb er niks aan bijgedragen en ik heb daar slechte ervaringen mee. Is mij al te vaak (1 keer) voor de voeten gegooid ......

Dat neemt niet weg dat ik het Freek gun en het ook fantastisch vind voor bv. Bram, jaarlijks de kweker van het gros van de duiven en ook dit jaar weer van enkelen die het fantastisch hebben gedaan!
"Ik ben liever een slechte duivenmelker dan een slecht mens!"
Gebruikersavatar
A. Paalman
Stamtafel asdoffer
Berichten: 4989
Lid geworden op: zo jun 08, 2008 9:03
Locatie: Laren Gld. Hengevelde Afdeling 9

Re: Gietel's Geluk 2020

Bericht door A. Paalman »

evert_konings schreef:Nu ze nationaal kampioen zijn krijgen we straks een mooie reportage dan staat alles er vast in. ;)
Ben erg benieuwd, iemand die zelfs in Voorst nationaal kampioen kan worden, moet wel een erg goede liefhebber zijn met echte cracks. (En nee, ik ken Freek een beetje, ik trek beide niet in twijfel). ;-)
Gebruikersavatar
Cor Vrolijk
Stamtafel asdoffer
Berichten: 4197
Lid geworden op: di jun 05, 2018 20:16

Re: Gietel's Geluk 2020

Bericht door Cor Vrolijk »

A. Paalman schreef:
evert_konings schreef:Nu ze nationaal kampioen zijn krijgen we straks een mooie reportage dan staat alles er vast in. ;)
Ben erg benieuwd, iemand die zelfs in Voorst nationaal kampioen kan worden, moet wel een erg goede liefhebber zijn met echte cracks. (En nee, ik ken Freek een beetje, ik trek beide niet in twijfel). ;-)
is ook een heeeeeeele goede liefhebber
punten komen uit de kring volgens mij :D
Mooi He al dat dromen en verwachtingen.....en dan opeens word je wakker
Gebruikersavatar
A. Paalman
Stamtafel asdoffer
Berichten: 4989
Lid geworden op: zo jun 08, 2008 9:03
Locatie: Laren Gld. Hengevelde Afdeling 9

Re: Gietel's Geluk 2020

Bericht door A. Paalman »

Daar kan Freek niets aan doen. Freek heeft op alle vluchten die hij gekorfd heeft sublieme uitslagen neergezet. Kijk bijv. naar wie er Grootmeester Jonge Duiven geworden is, wederom Freek. Dat is geen kattenpis.
Die opmerkingen kan je bij elke competitie plaatsen.

Ik weet een beetje wat ze bij de nr. 2 in de nationaal kampioenschappen doen, erg benieuwd wat Freek doet om te pieken met duiven. Hij laat ze opmerkelijk goed presteren.
Gebruikersavatar
Cor Vrolijk
Stamtafel asdoffer
Berichten: 4197
Lid geworden op: di jun 05, 2018 20:16

Re: Gietel's Geluk 2020

Bericht door Cor Vrolijk »

A. Paalman schreef:Daar kan Freek niets aan doen. Freek heeft op alle vluchten die hij gekorfd heeft sublieme uitslagen neergezet. Kijk bijv. naar wie er Grootmeester Jonge Duiven geworden is, wederom Freek. Dat is geen kattenpis.
Die opmerkingen kan je bij elke competitie plaatsen.

Ik weet een beetje wat ze bij de nr. 2 in de nationaal kampioenschappen doen, erg benieuwd wat Freek doet om te pieken met duiven. Hij laat ze opmerkelijk goed presteren.
super prestatie
ook leuk dat er eijerkamp duiven aan mee geholpen hebben
blijkt toch dat die een extra zetje kunnen geven

over dat pieken heb ik nog niks gevonden ben ook wel nieuwsgierig
Mooi He al dat dromen en verwachtingen.....en dan opeens word je wakker
Plaats reactie