Het Praathuis - The House of Talks

Het grootste & gezelligste postduiven forum van België & Nederland, waar "Duivensport een nog fijnere hobby is!" THUISBASIS van de DUIVENRUILCLUB!

Het is momenteel Wo Jul 17, 2019 3:14


Forumindex » FONDCLUBS & ORGANISATIES » NPO & AFDELINGSNIEUWS » NPO en AFDELINGEN


Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten. U kunt geen berichten wijzigen of nieuwe reacties plaatsen.  [ 118 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur
Zoeken naar:
Bericht

Offline
Stamtafel asdoffer

Geregistreerd: Za Mei 09, 2009 18:31
Berichten: 3292
Woonplaats: Combinatie vd Bosch - Grolleman, Landgraaf

Bericht Geplaatst: Wo Aug 17, 2011 1:25 
Omhoog  
Rapportage van de wedvlucht Montelimar op 5 augustus.

(10-08-`11)


Dinsdagavond de manden met duiven opgehaald van de afd. 8, 9, 10 en 11. De manden van 10 en 11 overgeladen in de doorgaande wagen naar Montelimar. Aanvoer 52 manden. Daarna nog bij 3 adressen manden geladen. (Wezep, Arnhem, Zetten). Aanvoer 99 manden. Totaal aantal manden 151. Daarna richting Montelimar gereden. Onderweg genoeg rust gehad. Donderdagavond gearriveerd in Montelimar. Afd. 7 was inmiddels ook al gearriveerd. In de vroege vrijdagochtend kontakt gehad met dhr. Lindner van de lossingscommissie. Nog enkele malen kontakt gehad met dhr. Lindner. Echter vanweg de weersomstandigheden was een lossing op vrijdag niet mogelijk. Ook de dagen er na (na tel. kontakten) waren de weersomstandigheden op de vlieglijn en ten dele bij ons zodanig dat er niet gelost kon worden. Ondertussen de goten gereinigd en de watertank gevuld op het terrein (fouragehandel) waar wij stonden. Hier hebben we ook gebruik mogen maken van het toilet en/of op verzoek van de douche. Ook op maandagochtend kon er niet gelost worden vanwege de weersomstandigheden op de vlieglijn. Concours afgelast. Dit betekende dat afd. 7 werd overgenomen door de c.c. van afd. 7. De belangen van afd. 8,9, 10 en 11 werden overgenomen door de c.c. leider van Frl. '96. Daarna teruggereden naar het noorden. Onderweg enkele keren kontakt gehad met de c.c. leider. Daarna een rustplaats opgezocht. Dinsdagochtend om 03.45 uur vertrokken vanaf deze rustplaats. Onderweg veel regen gehad. Ook in Eysden (waar we zouden proberen te lossen,veel regen). Daarna doorgereden naar Wijchen. Hier konden we de duiven van afd. 8, 9, 10 en 11 lossen. De duiven gelost in Wijchen. De aanvoer in Zetten om 09.30 uur, aanvoer afd. 9 om 09.40 uur, aanvoer Wezep om 09.50 uur. Aanvoer afd. 10 en 11 om 10.10 uur.
Weersomstandigheden tijdens de lossing: ruim zicht, bewolkt, echter veel blauw in de lucht, stevige wzw wind en zo nu een dan een iel zonnetje. De duiven vertrokken zeer snel vanaf de losplaats.
Ook tijdens deze rit zijn de duiven uiteraard weer optimaal verzorgd.

Convoyeur:
S.A. Brouwer.

 Profiel E-mail  

Offline
Stamtafel asdoffer

Geregistreerd: Za Mei 09, 2009 18:31
Berichten: 3292
Woonplaats: Combinatie vd Bosch - Grolleman, Landgraaf

Bericht Geplaatst: Wo Aug 17, 2011 1:26 
Omhoog  
Definitief vervolg vliegprogramma.

Vervolg vliegprogramma '11, definitief :

13-08 Nijvel. (J32)
20-08 St. Quentin / 1. (J33) NPO
20-08 Wijchen (N33)
27-08 St. Quentin / 2. (J34) NPO + Ronald-McDonald-attractie-concours.
27-08 Den Bosch. (N34)
03-09 Boxtel. (N35)
10-09 Morlincourt. (J36) Nationaal
10-09 Geel. (N36)
17-09 Hasselt. (N37)

N.B. oorspronkelijk stond op ons programma 10 september Maaseik.
Helaas kunnen we daar niet meer met meerdere wagens lossen. Het terrein is daar nu grotendeels in gebruik als parkeerterrein. Derhalve hebben we nu gekozen voor Geel

Namens het bestuur van afdeling Friesland '96,
Filip Elbers, secretaris.

 Profiel E-mail  

Offline
Stamtafel asdoffer

Geregistreerd: Za Mei 09, 2009 18:31
Berichten: 3292
Woonplaats: Combinatie vd Bosch - Grolleman, Landgraaf

Bericht Geplaatst: Wo Aug 17, 2011 1:26 
Omhoog  
Verantwoording bestuur inzake afgelasten en wijzigen vliegprogramma.

(10-08-`11)


Het bestuur heeft behoefte om u uitleg te geven over de wijzigingen van de laatste tijd. Dit temeer daar wij veelvuldig worden benaderd waarom onderhavige besluiten zijn genomen.
Wij stellen het zeer op prijs dat u meedenkt met de te volgen koers. Echter de onheuse manier waarop sommigen dit doen stuit ons tegen de borst. Sommige bestuurders ervaren bepaald mailverkeer en telefoon als bedreigend en hebben aangegeven niet op deze manier te willen worden bejegend.
Wij zijn in de loop der jaren wel wat gewend doch de heftigheid is met de intrede van onze communicatiemogelijkheden langzamerhand toegenomen. Vernederen via de mail gaat blijkbaar eenvoudig. Wij hebben één persoon uitgenodigd op onze bestuursvergadering om een en ander uit te spreken doch deze persoon heeft het bestuur laten weten dit niet op prijs te stellen.

Naar aanleiding hiervan heeft het bestuur besloten om dergelijke figuren of bij justitie aan te geven wegens smaad of via ons regionale tuchtcollege ter verantwoording te roepen.
Nogmaals dit geldt uiteraard niet voor onze kritische meedenkers. Daar kunnen we alleen maar ons voordeel mee doen. Dat hebben wij ook gedaan en zullen we blijven doen.

Allereerst het afgelasten van de vlucht Boxtel op 22 juli 2011. Velen zullen zich de weersvoorspelling nog herinneren. Als bestuur zijn we blij dat we dit hebben gedaan. Al waren er natuurlijk legio reacties die zich niet in onze beslissing konden vinden. Een deel van onze leden denkt dat we altijd naar de losplaats moeten rijden : "Dan zien we wel hoe het komt ".
Dat vinden wij niet en zeker niet met de jonge duiven.

Vervolgens heeft het bestuur zich gebogen over een alternatief. De eerste insteek is geweest om te kiezen voor Hazeldonk in plaats van Maaseik. Dit is ca. 30 kilometer meer dan Boxtel. Deze keuze is gemaakt om vervolgens naar Nijvel te kunnen. In principe een aantal forse stappen doch we moeten koersen op een aanloop naar St. Quentin.
Bij normaal weer was dit ook geen enkel probleem geweest. Echter de weersvoorspelling was voor de zaterdag niet best en helemaal niet voor de zondag. Donker bewolkt en een forse NW wind. Derhalve heeft het bestuur kort voor het inkorven gekozen voor Boxtel. Ons argument is dat het gaat om jonge duiven en diervriendelijkheid. Het is evengoed geen gemakkelijke vlucht geworden.

In onze bestuursvergadering d.d. 2 augustus hebben we afgesproken hoe verder te gaan. Moeten we opschuiven, een vlucht laten vervallen, kunnen we nog een training organiseren, hoe zit het met nationale kampioenschappen, Wie heeft ze beter, hoe komen we financieel uit etc. Een keur van afwegingen moeten worden gemaakt.
Op de laatst gehouden afdelingsvergadering hebben we tevens beloften gedaan inzake de minimale afstanden en om voldoende trainingsvluchten te organiseren.

Om alle vluchtmogelijkheden te kunnen behouden is in eerste instantie gekozen voor opschuiven van het hele programma dus de natour een week opschuiven tot 24 september.
Bestuurlijk hebben we tijd nodig gehad om ook hierover op een lijn te komen.
Want een bestuur is niet anders dan elk individueel lid. Ieder heeft zijn eigen mening. De kunst is om het gemiddelde te vinden zodat we bestuurlijk in ieder geval de neuzen dezelfde kan ophebben.
Maandagavond j.l. is er overleg geweest met de vervoerder om eventueel op een doordeweekse dag de training te organiseren. Dat is niet gelukt. Vervoerstechnisch is dit mogelijk doch dan zullen de ophaal route's moeten worden aangepast en een deel van de duiven moet worden opgebracht. Daarnaast komt dan het punt dat men wel thuis moet kunnen zijn. Als bestuur hebben we derhalve besloten geen opleer vlucht voor de natour te organiseren.
Daarmee ontstaat de mogelijkheid om het programma zoals gepland te organiseren. De laatste natour vlucht wordt dan gehouden op 17 september vanaf Hasselt en de eerste natour vlucht vanaf Wijchen op 20 augustus.

Hieronder op de site en op teletekst staat het aangepaste programma.

Het is het bestuur opgevallen dat veel duivenmelkers hun jonge duiven veel te weinig opleren en veel te laat. Bovendien doen velen ook niet mee aan de leervluchten. Daarmee doe je de jonge duiven tekort en heb je ook niet het recht om te zeuren bij veel verliezen. Als we eerlijk naar onszelf kijken dan kunnen we weten dat dit niet goed komt als de vluchten abnormaal zwaar zijn. We hebben een aantal jonge duivenvluchten gehad die niet eenvoudig waren. Hopelijk keert het tij en kunnen we a.s. zaterdag weer een normaal concours verwachten.
Wat het opleren betreft, als we zaterdag 20 augustus beginnen met de natour moet u uw jongen wel goed hebben. Het is de individuele verantwoordelijkheid van elke duivenmelker om het leerproces goed te begeleiden. We hebben nog maar anderhalve week, dus in de mand die jongen en trainen.

Er is veel mailverkeer over bepaalde beslissingen. Voor ons is het niet mogelijk om alle mail te beantwoorden. Via dit schrijven hopen we een aantal heikele punten te hebben belicht.

Succes allemaal.


Franeker, 9 augustus 2011
Dirk Buwalda, voorzitter

 Profiel E-mail  

Offline
Stamtafel asdoffer

Geregistreerd: Za Mei 09, 2009 18:31
Berichten: 3292
Woonplaats: Combinatie vd Bosch - Grolleman, Landgraaf

Bericht Geplaatst: Wo Aug 17, 2011 1:27 
Omhoog  
Attractie vlucht t.b.v. het Ronald-McDonald-huis.

De attractie vlucht ten bate van het Ronald-McDonald-huis wordt dit jaar vervlogen vanaf St. Quentin op zaterdag 27 augustus 2011.

DOE ALLEN MEE !!!!


Bestuur van afdeling Friesland '96
Jelle Kooistra

 Profiel E-mail  

Offline
Stamtafel asdoffer

Geregistreerd: Za Mei 09, 2009 18:31
Berichten: 3292
Woonplaats: Combinatie vd Bosch - Grolleman, Landgraaf

Bericht Geplaatst: Di Sep 06, 2011 17:11 
Omhoog  
Ook vrachtduiven inenten.

(01-09-`11)

Naar aanleiding van vragen hierover, brengen wij het volgende onder uw aandacht:

* Alle duiven die ingemand worden, dus ook vrachtduiven,
moeten ingeënt zijn tegen paramixo.



Namens het bestuur van afdeling Friesland '96,
Filip Elbers, secretaris.

 Profiel E-mail  

Offline
Stamtafel asdoffer

Geregistreerd: Za Mei 09, 2009 18:31
Berichten: 3292
Woonplaats: Combinatie vd Bosch - Grolleman, Landgraaf

Bericht Geplaatst: Di Sep 06, 2011 17:12 
Omhoog  
Oproep aan alle leden van Afdeling Friesland ‘96
Beste leden
Hierbij doet het bestuur aan alle leden een oproep om na te denken over de situatie waarin uw
bestuur is beland.
Zoals bekend hebben vanaf 1 januari 2011 3 bestuursleden gemeend het bestuurslidmaatschap
op te zeggen. Er bleven nog 4 bestuurders over. Met name de posten inzake
beleidsontwikkeling, deskundigheid op het gebied van elektronische systemen, overleg
rekenaar, meldsystemen en het penningmeesterschap vervielen in zeer korte tijd.
Het bestuur heeft de heer Hylke van Dijk bereid gevonden om alle activiteiten rond rekenaar,
elektronische systemen e.d. op zich te nemen.
De heer Berend Otten is bereid gevonden om een deel van het penningmeesterschap op zich te
nemen tot en met september 2011. Op dit moment is er naast de heer Otten nog een deel van
het financiële beheer ondergebracht bij een administratie kantoor ( bevalt prima) en doet de
voorzitter de meeste betalingen. Het opstappen van de penningmeester is ook de reden
geweest dat er geen begroting kon worden gepresenteerd.
Met het vliegseizoen voor de deur en een aantal bestuurders die nog helemaal in moesten
werken is het voor het zittende bestuur geen gemakkelijke tijd geweest.
Toch is het tijdens het vliegseizoen gelukt om een commissie in het leven te roepen die zal
trachten om de jaarlijkse kampioenendag tot een succes te maken. De heren Piet Oldenburger
en Germ Nicolai ( voormalig voorzitter afdeling K Friesland) hebben al veel voorwerk
gedaan. Intussen is de commissie uitgebreid met de heren Douwe de Jong, Hatty Roest,
Fokke Jongsma en Kees Zuidema. Het programma is al rond en wordt binnenkort
meegegeven met onze vervoerder inclusief opgave formulieren voor een tentoonstelling. Deze
“Duivenmanifestatie Friesland ’96” wordt gehouden in Ureterp. Standhouders en alles wat
een manifestatie op niveau verder te bieden heeft is aanwezig. Aan de manifestatie is
eveneens gebonden de feestavond van de afdeling inclusief buffet en prijsuitreiking en een
feestmiddag voor de jeugd ook inclusief buffet. Daarmee is het gelukt om het hele festijn in
een geheel onder te brengen. Het bestuur is zeer ingenomen met de activiteiten die de leden
van de commissie al hebben gedaan. U hoort binnenkort meer van deze commissie.
Ook de sponsorcommissie is gestart met als leden de heren Louwe Janson en Simon Zeeman.
We zoeken nog één persoon (liefst uit de Noordhoek) die met hen de klus wil klaren.
Het is evident dat willen we de sport nog betaalbaar houden sponsoring daar veel bij kan
helpen. Wij roepen dan ook potentiële sponsoren op zich te melden bij Louwe of Simon zodat
ook deze tak gestalte krijgt. Dank voor de bereidheid om met twee man toch te willen starten.
Verder is er weinig tijd meer om beleidsmatig wat voor de afdeling te kunnen doen. Met vier
bestuurders die de handen vol hebben aan vervoer, lossingen, financiële afhandelingen en
registratie is de tijd meer dan vol.
Wij als bestuur vinden het beschamend dat wij na vele vruchteloze pogingen om leden van
onze afdeling enthousiast te maken voor een bestuursfunctie deze brief te moeten schrijven.
Zo kan het niet langer doorgaan.
We moeten beseffen dat ons huidige bestuur de mogelijkheid moet krijgen om mensen op te
leiden om straks de taken over te nemen.
Jelle Kooistra wil voorlopig aanblijven als lossingscoördinator. Cor Tolsma doet tot en met
2013 het vervoer. Het is dringend noodzakelijk dat er ten minste één bestuurder voor elke post
één jaar mee draait. Beide posten zijn complex en seizoensintensief.
Ook is het dringend gewenst dat er een aantal bestuursleden bij komen die kunnen helpen het
beleid van onze afdeling te ontwikkelen.
Als wij nog één jaar zo door moeten gaan loopt het geheel vast.
In de loop van het seizoen zijn er een aantal kritische geluiden geweest o.a. over het feit dat er
geen begroting is gemaakt terwijl dit wel is toegezegd op de laatste ledenvergadering.
De voorzitter heeft samen met onze administrateur getracht nog een begroting te maken. Dit is
niet gelukt omdat het achterhalen van de samenstelling van de totaal posten 2010 dermate
veel werk opleverde dat we hebben besloten niet verder te gaan.
Daar mogen leden best bezwaar tegen maken. Wij als zittend bestuur hebben niet de
deskundigheid, u heeft de deskundigheid niet geleverd.
Verder heeft een groepje leden zich nogal druk gemaakt rond het feit dat de voorzitter van
Afdeling Friesland ’96 ook als voorzitter is gekozen van de NPO. Het voorstel van de
gezamenlijke 12 afdelingsvoorzitters (waarin dit qua huishoudelijk reglement van de NPO
mogelijk werd gemaakt) is op de algemene leden vergadering NPO aangenomen.
Ons eigen reglement ( van afdeling Friesland ’96) geeft aan dat onverenigbaarheid van
functies met deze status niet mogelijk is. Echter nu in een hoger orgaan ( de NPO ) voor twee
jaar is vastgesteld dat dit mogelijk is kan het niet zo zijn dat een lager orgaan dit verbiedt.
Aangezien het hier ook nog gaat om een tijdelijke situatie lijkt het ons als bestuur geen
probleem voorlopig verder te werken in de huidige samenstelling.
Wij hopen echter dat zich bij de nieuwe bestuurskandidaten ook iemand aandient die het
voorzitterschap kan overnemen.
Al hoe krap de bestuurssamenstelling ook is het blijft van belang dat “nieuwe“ bestuurders
wel in de club moeten passen.
Een ander punt is de mogelijkheid om beleid te kunnen maken als een bestuur minder dan 5
leden telt. Strikt formeel is dit het geval. Dus we kunnen al het hele jaar formeel geen plannen
meer maken maar mogen alleen lopende zaken behartigen. Wij hebben aan het begin van het
seizoen aan de leden gevraagd of de kiesmannen van onze afdeling nog verder wilden met dit
bestuur. U heeft hier volmondig ja op gezegd.
Dat is voor ons de drijfveer geweest om door te gaan zoals we altijd al gewend zijn geweest.
Er zijn situaties denkbaar waarin ook formalisten moeten beseffen dat het wel eens anders
loopt dan de regels aangeven.
Resumerend is onze boodschap dat verenigingsbestuurders zich hard maken in de
ledenvergaderingen om te trachten leden enthousiast te maken voor een bestuursfunctie.
Mocht het zo zijn dat er geen of te weinig respons komt dan zal uw bestuur zich moeten
beraden op haar eigen toekomst.
Franeker 29 augustus 2011
Het bestuur.

 Profiel E-mail  

Offline
Stamtafel asdoffer

Geregistreerd: Za Mei 09, 2009 18:31
Berichten: 3292
Woonplaats: Combinatie vd Bosch - Grolleman, Landgraaf

Bericht Geplaatst: Di Sep 06, 2011 17:12 
Omhoog  
Nieuwe Manifestatie afdeling Friesland '96.

(04-09-`11)


Op vrijdag 18 en zaterdag 19 november '11 organiseert de afdeling Friesland '96 een duivenmanifestatie in M.F.C. de Wier, De Telle 21, 9247 BH te Ureterp :
Afbeelding

 Profiel E-mail  

Offline
Stamtafel asdoffer

Geregistreerd: Za Mei 09, 2009 18:31
Berichten: 3292
Woonplaats: Combinatie vd Bosch - Grolleman, Landgraaf

Bericht Geplaatst: Di Sep 06, 2011 17:13 
Omhoog  
Voorzittersvergadering verplaatst.

(04-09-`11)

De geplande voorzittersvergadering van maandag 19 september wordt in verband met vakantie van de voorzitter verplaatst naar dinsdag 11 oktober a.s.



Namens het bestuur van afdeling Friesland '96,
Filip Elbers, secretaris

 Profiel E-mail  

Offline
Stamtafel asdoffer

Geregistreerd: Za Mei 09, 2009 18:31
Berichten: 3292
Woonplaats: Combinatie vd Bosch - Grolleman, Landgraaf

Bericht Geplaatst: Wo Okt 19, 2011 14:18 
Omhoog  
Kampioenen samenspelen 2011.

(13-10-`11)


De kampioenen onaangewezen van de samenspelen over 2011.

Samenspel 1. : Sj. v.d. Boom, Harlingen - (Afd.: 23)
Samenspel 2. : P. Venema, Bolsward - (Afd.: 30)
Samenspel 3. : Comb. Tjitte & Lesley, Giekerk - (Afd.: 12)
Samenspel 4. : Comb. W. & J. Koelma, Joure - (Afd.: 19)
Samenspel 5. : Huizinga & Huigens, Bant - (Afd.: 6)
Samenspel 6. : Comb. Tj. & A. Bosma, Buitenpost - (Afd.: 3)
Samenspel 7. : W.P. Spinder, Harkema - (Afd.: 7)
Samenspel 8. : H. & A. Roest, Tijnje - (Afd.: 4)
Samenspel 9. : Adrie Kors, Steenwijkerwold - (Afd.: 2)
Samenspel 10. : P. Veenstra, Drachstercompagnie - (Afd.: 1)

 Profiel E-mail  

Offline
Stamtafel asdoffer

Geregistreerd: Za Mei 09, 2009 18:31
Berichten: 3292
Woonplaats: Combinatie vd Bosch - Grolleman, Landgraaf

Bericht Geplaatst: Wo Okt 19, 2011 14:19 
Omhoog  
Opmerkelijk...


Combinatie Silvius uit Oudehaske klokt volgend jaar de duiven in de lucht. Hun nieuwe hok zoekt het hoger op !

Afbeelding

 Profiel E-mail  

Offline
Stamtafel asdoffer

Geregistreerd: Za Mei 09, 2009 18:31
Berichten: 3292
Woonplaats: Combinatie vd Bosch - Grolleman, Landgraaf

Bericht Geplaatst: Wo Okt 19, 2011 14:20 
Omhoog  
Najaarsvergadering Friese Fondclub.

Graag nodigen wij u uit voor onze najaarsledenvergadering. Deze wordt gehouden op vrijdag 28 oktober a.s.
We beginnen om 20.00 uur in het clublokaal van P.V. "de Zuiderzeevliegers" te Emmeloord. Dit omdat we de verschillende regio's meer kans willen geven ook eens een vergadering bij te wonen die men anders te ver van huis vindt.
Adresgegevens clubgebouw P.V. "de Zuiderzeevliegers":
Hoefbladstraat 52-54-56, 8302 VM Emmeloord. Tel. 0527-618785.

Voorstellen voor deze vergadering indienen voor 21 oktober bij onze secretaris Ronnie Leusink, Dodingawei 10, 9132 EA Engwierum, E-mail

De vergadering zal omstreeks 21.00 uur afgelopen zijn, aansluitend is onze inmiddels gebruikelijke extra invulling van de avond. Een tweetal top fondspelers zal op de barkruk plaatsnemen om alle vragen en opmerking met u door te nemen.
De agenda volgt na 21 oktober op de site (www.friesefondclub.nl) en via de mail.


Het bestuur Friese Fond Club

 Profiel E-mail  

Offline
Stamtafel asdoffer

Geregistreerd: Za Mei 09, 2009 18:31
Berichten: 3292
Woonplaats: Combinatie vd Bosch - Grolleman, Landgraaf

Bericht Geplaatst: Wo Nov 02, 2011 23:22 
Omhoog  
Jeugdmiddag afdeling Friesland '96 / jeugddag najaarsbeurs in Houten.

(10-09-`11)


Op 19 november 2011 om 13.30 uur is er weer de jeugdmiddag met prijsuitreiking deze wordt gehouden in "De Wier" te Ureterp.
Zouden jullie een duif mee willen nemen die door een deskundige wordt beoordeelt en van commentaar wordt voorzien ?

En op 26 november is er weer de busreis naar Houten. Willen die mee willen zich opgeven bij de heer Bulsing. (0513-414414) Als er plaats is kunnen er ook nog enkele seniorleden mee. (Jeugdleden € 5,--. Seniorleden € 10,--.)

Vertrektijden bus naar jeugddag / najaarsbeurs in Houten op 26 november '11 :

06.30 uur : vertrek vanaf Drachten, Hotel v.d. Valk.
07.00 uur : vertrek vanaf Leeuwarden, voorkant Casino, Heliconweg 56.
07.45 uur : vertrek vanaf Joure, Super de Boer
08.30 uur : vertrek vanaf Emmeloord, Hotel v.d. Valk.

Vervolgens naar Houten, Expohallen.

De bus is uiterlijk om 20.00 uur terug in Drachten.


Namens de jeugdcommissie:
Cor Tolsma.

 Profiel E-mail  

Offline
Stamtafel asdoffer

Geregistreerd: Za Mei 09, 2009 18:31
Berichten: 3292
Woonplaats: Combinatie vd Bosch - Grolleman, Landgraaf

Bericht Geplaatst: Do Nov 10, 2011 18:49 
Omhoog  
Einduitslagen jeugd afd. Friesland '96 seizoen 2011.

Middels onderstaande link kun je de einduitslagen voor de jeugd van afd. Friesland '96 over het seizoen 2011 downloaden

De jeugd : ( Per 09/11/'11 gewijzigde kampioenschappen n.a.v. een reclame: )

http://www.friesland96.nl/afb/nieuws/Jeugduitslagen%202011_new.pdf

 Profiel E-mail  

Offline
Stamtafel asdoffer

Geregistreerd: Za Mei 09, 2009 18:31
Berichten: 3292
Woonplaats: Combinatie vd Bosch - Grolleman, Landgraaf

Bericht Geplaatst: Ma Nov 14, 2011 16:38 
Omhoog  
Aflever adressen Kampioenenboekjes.

Vanaf vandaag zijn de Kampioenenboekjes op te halen bij onderstaande adressen, graag vooraf even contact opnemen.

Bij : A. Sommer, Bergweg 25, Tuk. (Tel.: 0521-519140)
De verenigingen : 0401-0414-0416-0423.

Bij : J. Kooistra, van Goghlaan 27, Heerenveen. (Tel.: 0513-688583)
De verenigingen : 0221-0229-0230-0231-0232-0234-0248-0262-0270-0413- 0421-0433-0226-0233-0268.

Bij : H. Douna, Buursterlaan 53, Donkerbroek. (Tel.: 0516-491877)
De verenigingen : 0127-0252-0254.

Bij : P. Wielinga, De Meer 26-14, Drachten. (Tel.: 0512-543668)
De verenigingen : 0256-0259-0261.

Bij : G. v.d. Veen, Boekweitstraat 11, Harkema. (Tel.: 0512-363213)
De verenigingen : 0203-0205-0207-0237.

Bij : L.T. de Bruin, Salomon-Levystraat 53, Zwaagwesteinde. (Tel.: 0511-444026)
De verenigingen : 0210-0216-0219-0264-0265.

Bij : R. Ketellapper, Skeltedijk 3, Cornjum. (Tel.: 058-2571278)
De verenigingen : 0222-0238-0239-0267.

Bij : D.Buwalda, Neptunusbaan 8, Franeker. (Tel.: 0517-394592)
De verenigingen : 0213-0214-0227-0228-0272.

Vluchtenadministratie,

J. Kooistra

 Profiel E-mail  

Offline
Stamtafel asdoffer

Geregistreerd: Za Mei 09, 2009 18:31
Berichten: 3292
Woonplaats: Combinatie vd Bosch - Grolleman, Landgraaf

Bericht Geplaatst: Wo Nov 30, 2011 1:20 
Omhoog  
Vraag betreffende splijtleden en het lossen in Marche.

Er bereiken ons nog steeds vragen over splijtleden :

Hiermee worden liefhebbers bedoeld die woonachtig zijn in een ander samen- spel dan waarin men vliegt, b.v. men woont in samenspel 8 maar is lid van een vereniging uit samenspel 9.
Op de vergadering van 27 maart 2010 is het volgende aangenomen: het is de verenigingen niet meer toegestaan na 1 april 2010 splijtleden aan te nemen.
Indien een vereniging toch een lid aanneemt die in een ander samen spel woont dan waar hij gaat vliegen dan kan dit lid alleen maar op verenigingsniveau mee concoursen.
Voor de bestaande splijtleden geld een overgangsregeling (ook wel sterfhuis constructie genoemd).
Wij verzoeken u als verenigingen bij het aannemen van nieuwe leden hier rekening mee te houden.

En over het lossen in Marche het volgende :

In de najaarsvergadering is door de heer v.d. Geest en Hoekstra gevraagd om na te gaan of Marche in het vliegprogramma kon worden opgenomen.
Dit is met de vervoerder besproken.
Bij een inkorving op vrijdag kan hij hier op zaterdag niet tijdig komen waarschijnlijk pas rond 08.00 uur.
Dan moet er nog twee uur worden gewacht eer we mogen lossen.
Het is dan niet meer mogelijk in verband met het rijtijdenbesluit om op zaterdag terug te kunnen zijn in Stiens.
Men moet dus onderweg ergens blijven staan om de benodigde rust uren in acht te nemen.
Het gevolg is dat er ook op zondag moet worden gereden.
Dit is niet wenselijk en zal ook kostenverhogend werken.



Namens het bestuur van afdeling Friesland '96,
Filip Elbers, secretaris.

 Profiel E-mail  
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten. U kunt geen berichten wijzigen of nieuwe reacties plaatsen.
Pagina 4 van 8  [ 118 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende



Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group :: Style based on FI Subice by phpBBservice.nl :: Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zomertijd ]
Vertaald door phpBBservice.nl.