Pagina 3 van 4

Re: Actueel Afdeling 9 Oost Nederland

Geplaatst: ma okt 29, 2012 22:12
door Paul Grolleman
Bonnenverkoop Kampioenen Afdeling 9

Zoals de laatste jaren gebruikelijk is geworden zal er ook dit jaar een bonnenverkoop zijn van onze kampioenen. Wilt u uw hok versterken met het beste uit Afdeling 9 dan is dit uw kans. De verkoop wordt gehouden van zaterdag 27 oktober 20.00 uur tot zaterdag 10 november 22.00 uur. De verkoop vindt uitsluitend plaats via duiven.net.

Re: Actueel Afdeling 9 Oost Nederland

Geplaatst: do dec 06, 2012 2:32
door Paul Grolleman
40 jarig jubileum Othmarvliegers Ootmarsum

Zondag 9 december a.s. viert postduivenvereniging de Othmarvliegers uit Ootmarsum hun 40 jarig bestaan. Ter gelegenheid hiervan is er een fantastisch programma opgezet waarvoor alle liefhebbers van harte zijn uitgenodigd.


Meer informatie vind je op www.othmarvliegers.nl

Re: Actueel Afdeling 9 Oost Nederland

Geplaatst: ma jan 21, 2013 18:02
door Paul Grolleman
Voortgang aanpassingen containers

Op donderdag 17 januari jl. is er tijdens de extra gehouden algemene ledenvergadering uitgebreid uitleg gegeven over de stand van zaken over de aanpassingen van de containers. Voor degene die niet aanwezig kon zijn en die is geïnteresseerd in hetgeen er is besproken volgt hier een kort verslag.

Tijdens de ledenvergadering van oktober waar het klimaatonderzoek is gepresenteerd is er ook een plan van aanpak afgesproken. Met dit plan is het bestuur aan de slag gegaan. In eerste plaats is er een technisch plan uitgewerkt met voorwaarden waaraan onze containers moeten voldoen. Het technisch plan is opgesteld in overleg met Albert Winkel en Wiebren van Stralen.

Met dit technisch plan is het bestuur op zoek gegaan naar een carrosseriebouwer die onze containers kon en wilde aanpassen. Er is gesproken met twee carrosseriebouwers. De eerste wilde onze containers wel aanpassen maar gaf aan dat hij voor aanvang van het seizoen geen tijd hiervoor had. De andere carrosseriebouwer gaf aan dat hij onze containers wel wilde aanpassen en dat dit ook gerealiseerd kon worden voor aanvang van het nieuwe seizoen. Dit was voor het bestuur een reden om met hem verder te gaan praten.

De gesprekken over de aanpassingen hadden het bestuur een goed gevoel opgeleverd. Er is dan ook een offerte met een bijbehorend plan van aanpak aan ons uitgebracht om de aanpassingen te realiseren. De containers zouden dan worden aangepast volgens TNO goedgekeurd rapporten. Deze offerte had wel één grote consequentie. De onderste rij manden zou niet meer gebruikt kunnen worden. Na overleg met de carrosseriebouwer kon het probleem worden opgelost zodat de onderste rij manden in gebruik kan blijven. Hiervoor zouden wel extra werkzaamheden moeten worden verricht. Daardoor kwam er een meerprijs bovenop de aangeboden offerte. Bovenop deze offerte komen de kosten nog van het transport van de containers naar de carrosseriebouwer. In totaal zou daarmee de kosten van de aanpassingen voor onze zeven containers uitkomen op ca. € 46.000. Als bestuur viel ons deze aanbieding niet tegen en aangezien het allemaal voor aanvang van het nieuwe seizoen gereed zou zijn waren wij blij met hoe het e.e.a. is gelopen.

Omdat wij als bestuur geen beslissingsbevoegdheid hebben over een bedrag van € 46.000 waren we voornemens hierover schriftelijk toestemming te vragen aan de kiesmannen. Op 29 december hebben we een mail ontvangen van de carrosseriebouwer. Hierin had hij voor ons een teleurstellend bericht. Voor aanvang van het nieuwe seizoen konden de aanpassingen niet meer worden gerealiseerd. Door deze ontwikkelingen hebben we als bestuur besloten om niet de kiesmannen schriftelijk toestemming te gaan vragen maar een extra algemene ledenvergadering te gaan houden. We konden dan in overleg met de leden afspreken hoe we het beste met deze tegenslag konden omgaan.

We zijn als bestuur toen zo snel mogelijk met de carrosseriebouwer in gesprek gegaan om te kijken wat er voor aanvang van het nieuwe seizoen nog wel geregeld kon worden. Na overleg bleek dat er voor het seizoen twee containers gereed konden zijn en dat de derde uiterlijk half april gereed zou zijn. Vervolgens zou elke drie weken één container worden opgeleverd zodat alle containers voor aanvang van het jonge duiven seizoen gereed zouden zijn.

Tijdens dit overleg is er afgesproken om alles wat is besproken op papier vast te leggen zodat dit door beide partijen kon worden ondertekend. Vanuit het bestuur is hiervoor een opzet gemaakt dat naar de carrosseriebouwer is gestuurd om te bespreken of er alles juist in vermeld stond. Hierop kregen we 7 januari jl. bericht dat de carrosseriebouwer was geschrokken van hetgeen door ons was opgesteld. Hij melde ons per mail dat de genoemd prijzen gelden voor één container en niet zoals wel duidelijk is aangegeven in de ondertekende offerte, voor zeven containers. De schok bij ons als bestuur was dan ook zeer groot toen we dit hoorden. De nieuwe totaalprijs zou daarmee uitkomen op ca. € 285.000. Wij vinden dit niet in verhouding staan tot de verbetering die wij willen realiseren.

We zouden op 10 januari met de agenda komen voor de extra ledenvergadering. We hadden u daarop willen meedelen hetgeen we hadden gehoopt te kunnen afspreken. Gezien de laatste ontwikkelingen hebben we toen besloten om uitgebreide informatie te geven op de ledenvergadering en geen toelichting te geven op de agenda.

Tijdens de vergadering van 17 januari jl. is gesproken over hoe we nu verder gaan. Er zijn hierover afspraken gemaakt. In eerste plaats zal er verder gekeken worden naar hoe we het klimaat in onze containers het beste kunnen verbeteren. We zullen kijken of er nog meer carrosseriebouwers zijn die onze containers kunnen aanpassen en tegen een prijs die lager uitvalt dan nu het geval is. Dit heeft tot gevolg dat in ieder geval voor aanvang van het komende seizoen de containers niet aangepast zullen zijn. Om de duiven komend seizoen onder betere omstandigheden te vervoeren zullen er twee maatregelen worden genomen.

In eerste plaats zal de luchttoevoer in het voorste gedeelte van de container aangepast worden. Uit onderzoek is gebleken dat in de voorste helft van de container de luchttoevoer achterblijft bij het achterste gedeelte van de container. Door de invoer van lucht gelijk te maken aan het achterste gedeelte zal de luchtinvoer in de gehele container gelijk zijn en zullen de duiven onder dezelfde omstandigheden worden vervoerd.

Als tweede zullen we het aantal duiven per mand bijstellen naar 25/26 duiven. Uit onderzoek is gebleken dat de duiven bij dit aantal per mand de minste warmte afgeven. Wanneer het aantal duiven wordt verhoogd per mand zal de temperatuur in de container stijgen. Overigens verwachten we als bestuur dat er binnen een aantal jaar een landelijk verplichting komt van 25/26 duiven per mand.

Verder zullen de veiligheidslampen op de containers worden bijgesteld naar beneden. De lampen zullen dan eerder gaan branden. Wanneer de lampen dan gaan branden zal er gestopt worden en de deuren van de containers worden geopend. Uit onderzoek is gebleken dat onze containers aan een kwartier ventileren genoeg hebben om het klimaat weer op orde te krijgen.

Met deze maatregelen hopen we komend seizoen onze duiven verantwoord te vervoeren. Door metingen uit te voeren zullen we controles uitoefenen op het klimaat in onze containers. Over de verdere voortgang en ontwikkelingen zullen we u op de hoogte houden.

Re: Actueel Afdeling 9 Oost Nederland

Geplaatst: ma apr 01, 2013 23:28
door Paul Grolleman
Welkom op de site van Afdeling 9 Oost Nederland

Aangeven van wel of geen uitslag

Er komen de laatste dagen verschillende vragen binnen van verenigingen over het aangeven van wel of geen uitslag. Daarom dit schrijven met uitleg hoe het e.e.a. in zijn werk gaat. In eerste plaats heeft Compuclub ons verkeerd doorgegeven in welk programma dit moet worden aangegeven. Dit is niet via Winver maar in Autokon.

Het aangeven van wel of geen uitslag gaat als volgt te werk.

Start als eerste Autokon op. Zorg dan dat de basisgegevens van uw vereniging op het scherm komen te staan. Klik vervolgens de “liefhebber” aan waarvan u de gegevens wilt wijzigen. Klik dan op “bewerken” en het scherm “liefhebber wijzigen” komt in beeld. U kunt nu in het gedeelte “Deelname en uitslagen” aangeven of de betreffende liefhebber een uitslag wil ja of nee. Zorg in eerste plaats er altijd voor dat bij “deelname” de vakjes 1, 2 en 3 zijn aangevinkt. Het wel of geen uitslag kan worden aangegeven bij “uitslag”. Wanneer een liefhebber een uitslag wenst moeten de vakjes 1, 2 en 3 zijn aangevinkt. Wanneer een liefhebber geen uitslag wenst dienen er geen vakjes te zijn aangevinkt. Wanneer de juiste gegeven zijn ingevuld moeten de gegevens worden bevestigd door op “OK” te klikken. De gegevens zijn dan naar wens van de liefhebber ingevoerd.

Wanneer de gegevens op deze wijze worden ingevoerd zal de betreffende liefhebber het gehele seizoen naar wens wel of geen uitslag ontvangen. Ook wanneer een liefhebber later in het seizoen start met de deelname aan de vluchten. De liefhebber hoeft dan in zijn klok niet meer aan te geven of hij/zij een uitslag wil ontvangen.

We willen u er op wijzen dat alleen via de bovengenoemde werkwijze kan worden doorgegeven of een liefhebber wel of geen uitslag wenst. De werkwijze uit vorige seizoenen zal niet worden geaccepteerd.

We gaan er vanuit hiermee voldoende duidelijkheid te hebben gegeven en wensen u fijne Paasdagen toe.

Re: Actueel Afdeling 9 Oost Nederland

Geplaatst: ma apr 01, 2013 23:28
door Paul Grolleman
Start seizoen 2013

Door de koude weersomstandigheden heeft het bestuur besloten om de start van het seizoen 2013 met een week uit te stellen. De geplande vluchten van zaterdag 30 maart zijn afgelast en worden verschoven naar zaterdag 6 april. De geplande vluchten van zaterdag 6 april worden ook een week (naar 13 april) opgeschoven. Vanaf zaterdag 20 april St. Truiden pakken we het geplande programma weer op.

Tevens hebben we een wijziging in het vliegprogramma moeten aanbrengen. Wegens het ontbreken van toestemming om te lossen in Heusden-Zolder zullen onze duiven in deze geplande weekenden worden gelost in Tongeren.

Re: Actueel Afdeling 9 Oost Nederland

Geplaatst: ma apr 01, 2013 23:29
door Paul Grolleman
Aanvraag Nationaal Inkorfcentrum

Zoals elk jaar moeten de Nationale Inkorfcentrums opnieuw worden aangevraagd. Verenigingen die willen functioneren als Nationaal Inkorf Centrum kunnen deze aanvragen door middel van het formulier in de bijlage in te vullen.

Tijdens de ledenvergadering van 14 maart jl. zijn er afspraken gemaakt over de deelname aan de vluchten van het Nationale programma. De liefhebbers die aan deze vluchten willen deelnemen zijn verplicht om tijdens deze vluchten in te korven bij een Nationaal Inkorfcentrum en deel te nemen aan het Nationale Concours. Verenigingen die geen Nationaal Inkorfcentrum zijn mogen niet in eigen vereniging inkorven.

Er kan voor drie categorieën een Nationaal Inkorf Centrum worden aangevraagd. In eerste plaats kan er een inkorfcentrum worden aangevraagd voor alle Nationale Meerdaagse Fondvluchten. Dit zijn Brive, St. Vincent, Perigueux, Albi, Orange en Cahors. Het is niet mogelijk om voor één van deze vluchten een Nationaal Inkorfcentrum aan te vragen.

Als tweede. Omdat Nationaal Chateauroux tegelijk wordt ingekorfd met een midfondvlucht is er besloten om voor deze Nationale dagfondvlucht Chateauroux een Nationaal Inkorf Centrum aan te vragen voor alle verenigingen van Afdeling 9. Verenigingen hoeven hiervoor geen aanvraag in te dienen. Wel zijn ze tijdens deze vlucht verplicht om te voldoen aan de regelgeving van de Nationale Concoursen.

Als derde is er de mogelijkheid om een Nationaal inkorfcentrum aan te vragen voor de Derby der Junioren vanuit Mantes La Jolie.

Voor verenigingen die geen Nationaal Inkorfcentrum aanvragen en toch graag een Meerdaagse fondvlucht in eigen vereniging willen inkorven is er de mogelijkheid om in te korven voor Bergerac. Deze vlucht wordt gehouden op 2 augustus. Alle verenigingen mogen hiervoor op 30 juli inkorven in eigen lokaal.

Het aanvraag formulier Nationale Inkorfcentra is te verkrijgen bij de secretaris van de Afdeling. Aanvragen graag volledig ingevuld inleveren voor dinsdag 16 april a.s.

Verenigingen die door een oud aanvraag formulier in te leveren reeds een aanvraag 2013 hebben ingediend worden verzocht opnieuw een aanvraag in te leveren.

Re: Actueel Afdeling 9 Oost Nederland

Geplaatst: ma apr 01, 2013 23:29
door Paul Grolleman
Jeugdcompetitie 2013

Het nieuwe seizoen staat weer voor de deur. We gaan dan ook weer van start met de Jeugdcompetitie. In de link onderaan dit bericht staan de reglementen voor 2013 vermeld. De jeugdleden kunnen via de vereniging de hoklijst opvragen. Het is helaas niet mogelijk om op dit moment een Excel bestand op de site te zetten.

De Jeugd van Afdeling 9 kan vanaf heden ook via Facebook de actuele nieuwsberichten van de Jeugdcompetitie volgen. Zoek op Facebook naar Jeugd Afdeling 9 Oost-Nederland.

Re: Actueel Afdeling 9 Oost Nederland

Geplaatst: ma apr 01, 2013 23:30
door Paul Grolleman
Wijziging poules en kampioenschappen

Wanneer verenigingen, CC’s of Kringen wijzigingen in de poules of kampioenschappen hebben doorgevoerd in 2013 moet dit worden doorgegeven aan Compuclub. Dit kan door het invullen van de formulieren in de bijlage. Wanneer er niets wordt doorgegeven aan Compuclub zullen de gegevens net als in 2012 worden verwerkt.

Insturen gegevens naar PV

Als bestuur van de Afdeling hebben we een schrijven ontvangen van de NPO waarin wordt gevraagd of de verenigingen de D & W bestanden na het inkorven en het uitlezen van de klokken direct willen insturen naar PV. We verzoeken de verenigingen in onze Afdeling dan ook om hier gehoor aan te geven. Door het tijdig insturen van alle verenigingen voorkomen wij veel onnodig werk bij de NPO. U kunt het schrijven van de NPO hier nalezen.

De D & W bestanden moeten dus worden ingestuurd bij Compuclub en PV.

Re: Actueel Afdeling 9 Oost Nederland

Geplaatst: ma apr 01, 2013 23:32
door Paul Grolleman
Voortgang aanpassingen containers

Op donderdag 17 januari jl. is er tijdens de extra gehouden algemene ledenvergadering uitgebreid uitleg gegeven over de stand van zaken over de aanpassingen van de containers. Voor degene die niet aanwezig kon zijn en die is geïnteresseerd in hetgeen er is besproken volgt hier een kort verslag.

Tijdens de ledenvergadering van oktober waar het klimaatonderzoek is gepresenteerd is er ook een plan van aanpak afgesproken. Met dit plan is het bestuur aan de slag gegaan. In eerste plaats is er een technisch plan uitgewerkt met voorwaarden waaraan onze containers moeten voldoen. Het technisch plan is opgesteld in overleg met Albert Winkel en Wiebren van Stralen. U kunt dit technisch plan hier nogmaals nalezen.

Met dit technisch plan is het bestuur op zoek gegaan naar een carrosseriebouwer die onze containers kon en wilde aanpassen. Er is gesproken met twee carrosseriebouwers. De eerste wilde onze containers wel aanpassen maar gaf aan dat hij voor aanvang van het seizoen geen tijd hiervoor had. De andere carrosseriebouwer gaf aan dat hij onze containers wel wilde aanpassen en dat dit ook gerealiseerd kon worden voor aanvang van het nieuwe seizoen. Dit was voor het bestuur een reden om met hem verder te gaan praten.

De gesprekken over de aanpassingen hadden het bestuur een goed gevoel opgeleverd. Er is dan ook een offerte met een bijbehorend plan van aanpak aan ons uitgebracht om de aanpassingen te realiseren. De containers zouden dan worden aangepast volgens TNO goedgekeurd rapporten. Deze offerte had wel één grote consequentie. De onderste rij manden zou niet meer gebruikt kunnen worden. Na overleg met de carrosseriebouwer kon het probleem worden opgelost zodat de onderste rij manden in gebruik kan blijven. Hiervoor zouden wel extra werkzaamheden moeten worden verricht. Daardoor kwam er een meerprijs bovenop de aangeboden offerte. Bovenop deze offerte komen de kosten nog van het transport van de containers naar de carrosseriebouwer. In totaal zou daarmee de kosten van de aanpassingen voor onze zeven containers uitkomen op ca. € 46.000. Als bestuur viel ons deze aanbieding niet tegen en aangezien het allemaal voor aanvang van het nieuwe seizoen gereed zou zijn waren wij blij met hoe het e.e.a. is gelopen.

Omdat wij als bestuur geen beslissingsbevoegdheid hebben over een bedrag van € 46.000 waren we voornemens hierover schriftelijk toestemming te vragen aan de kiesmannen. Op 29 december hebben we een mail ontvangen van de carrosseriebouwer. Hierin had hij voor ons een teleurstellend bericht. Voor aanvang van het nieuwe seizoen konden de aanpassingen niet meer worden gerealiseerd. Door deze ontwikkelingen hebben we als bestuur besloten om niet de kiesmannen schriftelijk toestemming te gaan vragen maar een extra algemene ledenvergadering te gaan houden. We konden dan in overleg met de leden afspreken hoe we het beste met deze tegenslag konden omgaan.

We zijn als bestuur toen zo snel mogelijk met de carrosseriebouwer in gesprek gegaan om te kijken wat er voor aanvang van het nieuwe seizoen nog wel geregeld kon worden. Na overleg bleek dat er voor het seizoen twee containers gereed konden zijn en dat de derde uiterlijk half april gereed zou zijn. Vervolgens zou elke drie weken één container worden opgeleverd zodat alle containers voor aanvang van het jonge duiven seizoen gereed zouden zijn.

Tijdens dit overleg is er afgesproken om alles wat is besproken op papier vast te leggen zodat dit door beide partijen kon worden ondertekend. Vanuit het bestuur is hiervoor een opzet gemaakt dat naar de carrosseriebouwer is gestuurd om te bespreken of er alles juist in vermeld stond. Hierop kregen we 7 januari jl. bericht dat de carrosseriebouwer was geschrokken van hetgeen door ons was opgesteld. Hij melde ons per mail dat de genoemd prijzen gelden voor één container en niet zoals wel duidelijk is aangegeven in de ondertekende offerte, voor zeven containers. De schok bij ons als bestuur was dan ook zeer groot toen we dit hoorden. De nieuwe totaalprijs zou daarmee uitkomen op ca. € 285.000. Wij vinden dit niet in verhouding staan tot de verbetering die wij willen realiseren.

We zouden op 10 januari met de agenda komen voor de extra ledenvergadering. We hadden u daarop willen meedelen hetgeen we hadden gehoopt te kunnen afspreken. Gezien de laatste ontwikkelingen hebben we toen besloten om uitgebreide informatie te geven op de ledenvergadering en geen toelichting te geven op de agenda.

Tijdens de vergadering van 17 januari jl. is gesproken over hoe we nu verder gaan. Er zijn hierover afspraken gemaakt. In eerste plaats zal er verder gekeken worden naar hoe we het klimaat in onze containers het beste kunnen verbeteren. We zullen kijken of er nog meer carrosseriebouwers zijn die onze containers kunnen aanpassen en tegen een prijs die lager uitvalt dan nu het geval is. Dit heeft tot gevolg dat in ieder geval voor aanvang van het komende seizoen de containers niet aangepast zullen zijn. Om de duiven komend seizoen onder betere omstandigheden te vervoeren zullen er twee maatregelen worden genomen.

In eerste plaats zal de luchttoevoer in het voorste gedeelte van de container aangepast worden. Uit onderzoek is gebleken dat in de voorste helft van de container de luchttoevoer achterblijft bij het achterste gedeelte van de container. Door de invoer van lucht gelijk te maken aan het achterste gedeelte zal de luchtinvoer in de gehele container gelijk zijn en zullen de duiven onder dezelfde omstandigheden worden vervoerd.

Als tweede zullen we het aantal duiven per mand bijstellen naar 25/26 duiven. Uit onderzoek is gebleken dat de duiven bij dit aantal per mand de minste warmte afgeven. Wanneer het aantal duiven wordt verhoogd per mand zal de temperatuur in de container stijgen. Overigens verwachten we als bestuur dat er binnen een aantal jaar een landelijk verplichting komt van 25/26 duiven per mand.

Verder zullen de veiligheidslampen op de containers worden bijgesteld naar beneden. De lampen zullen dan eerder gaan branden. Wanneer de lampen dan gaan branden zal er gestopt worden en de deuren van de containers worden geopend. Uit onderzoek is gebleken dat onze containers aan een kwartier ventileren genoeg hebben om het klimaat weer op orde te krijgen.

Met deze maatregelen hopen we komend seizoen onze duiven verantwoord te vervoeren. Door metingen uit te voeren zullen we controles uitoefenen op het klimaat in onze containers. Over de verdere voortgang en ontwikkelingen zullen we u op de hoogte houden

Re: Actueel Afdeling 9 Oost Nederland

Geplaatst: di apr 09, 2013 21:56
door Paul Grolleman
Aanvraag Nationaal Inkorfcentrum

Er komen van alle kanten aanvragen binnen voor een Nationaal inkorfcentrum. Nu zijn hierover afspraken gemaakt tijdens de ledenvergadering van 14 maart jl. Eén daarvan is dat er alleen een Nationaal inkorfcentrum voor de Meerdaagse fond kan worden aangevraagd als er alle vluchten worden gespeeld. Nu is door deze afspraak veel commotie ontstaan. Vele verenigingen denken dat ze voor het Generaal kampioenschap en de vluchten van de Fondclub Oost Nederland ook voor een beperkt aantal vluchten een Nationaal inkorfcentrum kunnen aanvragen. Dit is echter niet zo.

In de bestuursvergadering van donderdag 11 april a.s. zullen wij als bestuur van de Afdeling de afspraken voor het aanvragen van een Nationaal inkorfcentrum op de Meerdaagse fond nogmaals gaan bespreken. We zullen u op vrijdag 12 april a.s. informeren of wij de verenigingen toestemming gaan geven om ook voor een beperkt aantal vluchten een Nationaal inkorfcentrum aan te laten vragen.

De verenigingen die graag willen functioneren als Nationaal inkorfcentrum voor een beperkt aantal vluchten, vragen we de berichtgeving op vrijdag 12 april a.s. in de gaten te houden.

Re: Actueel Afdeling 9 Oost Nederland

Geplaatst: di apr 09, 2013 21:56
door Paul Grolleman
Opgave Midfondclub Afdeling 9

Alle leden van onze Afdeling kunnen zich weer opgeven voor de Midfondclub van Afdeling 9. U kunt voor slechts vijf euro lid worden. Meer informatie kunt u hier vinden. U kunt zich opgeven voor de Midfondclub van Afdeling 9 via de secretaris van uw vereniging.

Re: Actueel Afdeling 9 Oost Nederland

Geplaatst: di apr 09, 2013 21:57
door Paul Grolleman
Nieuw vliegprogramma voor de EC

De verenigingen kunnen via de site van Compuclub een nieuwe versie van het vliegprogramma downloaden. Hou er wel rekening mee dat je eerst een seizoensopruiming moet houden voordat je het programma kunt installeren.

Wijzigingen n.a.v. opschuiven start seizoen 2013

Door de koude weersomstandigheden is de start van het seizoen inmiddels met twee weken opgeschoven. U kunt hier het aangepaste programma vinden.

Doordat het programma is gewijzigd zijn er voor de Nationale kampioenschappen van de Vitesse en Midfond ook wijzigingen tot stand gekomen. De volgende vluchten tellen nu voor de Nationale Kampioenschappen in 2013.

Vitesse: V17 St. Truiden, V18 Nivelles, V19 Mariembourg V21, Chimay en V23 Chimay. Als reservevlucht telt V16 Asten (Kr. 1), Venlo (Kr. 2) en Maaseik (Kr. 3).

Midfond: M20 Laon, M22 Nanteuil le Haudouin, M24 Chalons en Champagne, M25 Laon en M26 Nanteuil le Haudouin. Reserve vlucht is M27 Chalons en Champagne.

In de teletekst vluchten voor de Vitesse en Midfond is ook het e.e.a. gewijzigd. De volgende vluchten zullen nu worden geplaatst V18 Nivelles, V19 Mariembourg, M20 Laon en M22 Nanteuil le Haudouin.

Re: Actueel Afdeling 9 Oost Nederland

Geplaatst: vr mei 10, 2013 19:59
door Paul Grolleman
Aandachtspunten

Als bestuur van Afdeling 9 willen we graag enkele belangrijke zaken onder uw aandacht brengen. Het blijkt dat er onduidelijkheden zijn over het aantal duiven per mand en het bijladen van de restmanden tijdens het ophalen van de duiven bij de verenigingen.

Ten eerste het aantal duiven per mand. We hebben met elkaar afgesproken dat we dit seizoen onze duiven gaan vervoeren met minimaal 25 en maximaal 26 duiven per mand. Dit houdt in dat er tijdens het inkorven 25 duiven in de mand worden gedaan. Daarnaast hebben we met elkaar afgesproken dat er in de restmand altijd meer duiven moeten zitten dan het aantal aanwezige volle manden bedraagt. Wanneer er minder duiven in de restmand zitten dan moeten de duiven worden verdeeld over de volle manden. Dit houdt in dat er dan in elke mand 1 extra duif wordt geplaatst. In dat geval zitten er dus 26 duiven in de mand. We verwachten van de verenigingen dat ze zich aan deze voorschriften houden.

Ten tweede het bijladen van de restmanden tijdens het ophalen van de duiven bij uw vereniging. In het kader van het klimaatonderzoek van onze containers is er afgesproken dat we dit seizoen met 25 duiven in de mand gaan vervoeren. Dit brengt met zich mee dat er extra vervoer moet worden ingezet. Om de kosten hiervan niet uit de hand te laten lopen is het belangrijk dat de restmanden zo goed mogelijk worden bijgeladen. Restmanden van uw vereniging moeten daarom te allen tijde worden bijgeladen met de restmand die al in de container zit. Hieraan verwachten we de volledige medewerking van de verenigingen. Daarom het vriendelijke verzoek aan de verenigingen om ook rekening te houden met het bijladen van de restmanden zodat dit niet na het laden van de duiven alsnog moet gebeuren. Dit voorkomt onnodige en ongewenste vertraging.

Dan wil ik u erop attenderen dat er de komende weken door de Vervoerscommissie bij verschillende verenigingen manden zullen worden ingenomen. Dit betreffen werkeloze manden die in de clublokalen circuleren en deze zullen in overleg met de betreffende vereniging worden ingenomen. Als werkeloze mand worden beschouwd de manden die op het maximale aantal duiven van 2012 teveel staan in het clublokaal. In de lokalen staan ca. 1750 manden terwijl er maximaal ca. 1500 manden in gebruik zullen zijn. De overtollige manden worden weggehaald bij de verenigingen om onze containers vol te krijgen met lege manden. Door een tekort in de containers moeten er wekelijks bij diverse vereniging lege manden worden teruggebracht nadat de container terug is van de lossing. Dit zijn onnodige werkzaamheden en kosten die door het innemen van de overtollige manden kunnen worden opgelost. We vragen dan ook u sportieve medewerking hieraan. Wanneer gedurende het seizoen blijkt dat uw vereniging extra manden nodig heeft dan zullen deze natuurlijk ook weer worden verstrekt.

Tot slot. De komende weken worden de uitslagen weer geplaatst op SBS –teletekst. Daarom het verzoek aan de verenigingen om zo spoedig mogelijk na het uitlezen van de klokken uw UDP-gegevens in te sturen naar Compuclub. De gegevens zullen om 21.00 uur worden verwerkt en worden ingezonden voor plaatsing. Gegevens die dan niet binnen zijn worden niet opgenomen. Na plaatsing zal de uitslag niet meer worden gewijzigd omdat gegevens te laat binnen zijn.

Re: Actueel Afdeling 9 Oost Nederland

Geplaatst: di mei 28, 2013 9:10
door Paul Grolleman
Wijziging Nationale Kampioenschappen

Tijdens de Algemene ledenvergadering in maart jl. hebben we met elkaar afspraken gemaakt over de teletekstvermeldingen en kampioenschappen. Naar aanleiding daarvan zijn er ook voor de Nationale kampioenschappen opgaves gedaan aan de NPO. Voor de Dagfondvluchten en de Derby de Junioren hadden wij opgegeven dat de punten voor onze leden uit de Kringuitslagen zouden moeten worden gehaald. Over deze opgave hebben wij van de NPO bericht ontvangen dat dit niet is toegestaan. Als wij onze Afdelingsuitslag willen splitsen zou dit maximaal in tweeën mogen zijn en niet zoals wij willen in drieën. Naar aanleiding van dit bericht is er besloten, om voor dit seizoen, de punten net als voorgaande jaren weer uit de Afdelingsuitslag te laten halen. Dit geldt dus alleen op de Dagfondvluchten en de Derby der Junioren. Onder de Afdelingsuitslag wordt verstaan de uitslag van het NPO-concours. Dit is de uitslag van de Fondclub Oost-Nederland. Wanneer u dus in de Afdelingsuitslag wilt worden opgenomen moet u uw duiven zetten voor het NPO-concours. Wanneer u uw duiven niet zet in niveau 6 wordt u niet opgenomen in de Afdelingsuitslag. U komt dan ook niet in aanmerking komen voor de Nationale kampioenschappen van de Dagfond en u loopt belangrijke punten mis voor het Jonge duivenkampioenschap. Voor de teletekst vermeldingen zal er niets veranderen. Dit blijft per Kring vermeld worden. Hieronder treft u nog enige informatie van de F.O.N.

Re: Actueel Afdeling 9 Oost Nederland

Geplaatst: di mei 28, 2013 9:10
door Paul Grolleman
Huren Iveco of container voor africhtingsvluchten

Wanneer u als vereniging, CC of Kring een extra africhtingsvlucht wilt organiseren dan is het hiervoor mogelijk om een auto van de Afdeling te huren. Hiervoor worden de volgende huurprijzen in rekening gebracht.

Voorwagen Iveco (max. 1200 duiven): Huurprijs € 100 (incl. chauffeur) + € 0,25 per gereden kilometer.

Voorwagen Iveco met aanhanger (max. 2200 duiven): Huurprijs € 150 (incl. chauffeur) + € 0,25 per gereden kilometer.

Bij het huren van een Iveco worden de duiven in overleg opgehaald en ‘s morgens naar de losplaats gebracht. U dient verder zelf te zorgen voor een convoyeur die meegaat naar de lossing. Wanneer wij dit als Afdeling moeten verzorgen worden hiervoor kosten in rekening gebracht.

Container (max. 5250 duiven): Huurprijs € 750 + de transportkosten van onze vervoerder. Bij het huren van een container moet er altijd een convoyeur mee van de Afdeling. U kunt hiervoor zelf afspraken maken met een convoyeur of deze inhuren via de Afdeling.

U kunt de Iveco of container huren via de contactpersoon van de Vervoerscommissie uit uw Kring. Huren kan alleen wanneer u minimaal 6 weken voor de vlucht uw aanvraag indient. Dit i.v.m. het aanvragen van een lossingsvergunning.

Voor het aanvragen van een africhtingsvlucht voor de jonge duiven wordt 6 weken kort dag. Wanneer u dan ook in week 26 of 27 de Iveco of container wilt kunt u dit nog doen tot en met 2 juni a.s. Voor latere africhtingen moet u wel voldoen aan de criteria van 6 weken van te voren aanvragen.

Bij een aanvraag moet u aangeven wie de Iveco/container huurt en op welke dag u waar wilt lossen.